K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2012, 09:54   #21
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil anbefale, at man ikke afleverer noget til sin sagsbehandler.

Man bør, efter min opfattelse, aflevere tingene ved jobcenterets skranke, mod kvittering selvfølgelig.

Hvis man afleverer ting til sb, så er der, efter min opfattelse, en reel risiko for, at de aldrig kommer længere.

Dette gælder både klager, begæring om aktindsigt, lægepapirer m.m.

For mange år siden afleverede jeg rundhåndet lægepapirer til sb, først flere år senere, da jeg bad om aktindsigt, fandt jeg ud af, at papirerne ikke var der.
Det er jo helt galt altså Hold op hvor er der bare mange der bliver behandlet rigtig dårligt !

Man lærer af sine fejl... Det er bare ofte fejl, der først bliver til fejl for dig selv, når der sidder en ligeglad sagsbehandler i den anden ende !
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 22:31   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TBQ Se meddelelser
Det er bare ofte fejl, der først bliver til fejl for dig selv, når der sidder en ligeglad sagsbehandler i den anden ende !
Og det gør der som regel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 16:17   #23
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Er der nogen der kan anbefale en god advokat ??

Jeg er nødt til at få en advokat... Det er kørt helt af sporet med min sag :'(
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 16:27   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uden at skulle fortælle dig hvad du skal....så bør du nok lige undersøge om en advokat er den rette til at sætte på din sag...eller om en privat socialrådgiver er bedre....

Spørgsmålet er hvem der er bedst til det sociale og til den sociale lovgivning....

Måske andre kan byde ind med hvem de tror er bedst at sætte på sin sag....advokat eller privat socialrådgiver...

Uanset hvad du vælger....så skal du tænke dig grundigt om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 17:20   #25
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Uden at skulle fortælle dig hvad du skal....så bør du nok lige undersøge om en advokat er den rette til at sætte på din sag...eller om en privat socialrådgiver er bedre....

Spørgsmålet er hvem der er bedst til det sociale og til den sociale lovgivning....

Måske andre kan byde ind med hvem de tror er bedst at sætte på sin sag....advokat eller privat socialrådgiver...

Uanset hvad du vælger....så skal du tænke dig grundigt om...
Jamen jeg ved ikke hvilke alternativer der er ?
Det er så indviklet med min sag, at bare det at skal skrive det herinde, det vil tage flere timer...
Så jeg tænker at enten en advokat eller privat rådgiver vil være den eneste mulighed for mig ?

Men jeg håber der er nogle der byder ind med flere forslag eller muligheder...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 17:24   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej tbq

jeg havde en advokat på min sag og er og har været super godt tilfreds..hun er dygtig til at hjælpe mig både i forhold til arbejdsskadestyrelsen og til det kommunale..
det har indimellen gået lidt sløvt for sig og så har hun været en kæmpe hjælp.
jeg har været 1oo procent tryg ved at have advokaten og har betalt hende timeløn..'
da vi er i en landboforening har vi hende deri gennem og så har det ikke været så dyrt som normalt og skadevoldersforsikring har ogdså dækket noget af det.
' jeg var ude for en arb.ulykke i 2oo6 og fik tilkendt ftp i 2o1o.
det er mit indtryk at en privat socialrådgiver også er super gode..grunden til jeg ikke havde en,var jeg ikke anede hverken de el.k1o fandtes..men efter hvad jeg har læst har de hjulpet mange og er dygtige.
men det skal man gøre op med sig selv..advokaten ku jeg forstille mig er dyrest - uden at vide det..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 17:46   #27
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej tbq

jeg havde en advokat på min sag og er og har været super godt tilfreds..hun er dygtig til at hjælpe mig både i forhold til arbejdsskadestyrelsen og til det kommunale..
det har indimellen gået lidt sløvt for sig og så har hun været en kæmpe hjælp.
jeg har været 1oo procent tryg ved at have advokaten og har betalt hende timeløn..'
da vi er i en landboforening har vi hende deri gennem og så har det ikke været så dyrt som normalt og skadevoldersforsikring har ogdså dækket noget af det.
' jeg var ude for en arb.ulykke i 2oo6 og fik tilkendt ftp i 2o1o.
det er mit indtryk at en privat socialrådgiver også er super gode..grunden til jeg ikke havde en,var jeg ikke anede hverken de el.k1o fandtes..men efter hvad jeg har læst har de hjulpet mange og er dygtige.
men det skal man gøre op med sig selv..advokaten ku jeg forstille mig er dyrest - uden at vide det..

stribe ftp
Tak for dit svar ...

Jeg har overvejet at det er dyrt med en advokat, men jeg er også nødt til at tænke over hvad der er vigtigst.
Hvis ikke jeg finder en der kan hjælpe mig indenfor den meget nærmeste fremtid, så er jeg bange for jeg går helt ned.
Jeg er i forvejen hårdt ramt af stress og jeg har det ikke godt... Jeg føler jeg kun hænger i med neglene.
Så må en advokat koste det de koster... Jeg risikere mit eget helbred ved at lade være.

Men findes der andre muligheder, så tager jeg med stor taknemmelighed imod det...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 17:54   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg havde det ligesom dig..koste hvad det ville - jeg er ikke rig,men jeg var villig til at tage et lån havde været nødvendigt..men sidder man fast,ka det godt været psysisk hårdt både at skal takle sygdom og ens sag..
vi samarbejde perfekt..nogle ting kan du jo selv lave,hvis du har overskudet..det er bare som om en advokat bliver noget mere respekteret end os små mennesker...f.eks med at skrive,ringe til de forskellige..og forlange respons..
men som sagt mange har også gode erfaringer med de private socialrådgivere..jeg kendte dem bare ikke.
uanset hvem du tager,sørg for at du ved præcis hvad de tager i timen-procent,så du ikke er i tvivl..

mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 17:59   #29
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg havde det ligesom dig..koste hvad det ville - jeg er ikke rig,men jeg var villig til at tage et lån havde været nødvendigt..men sidder man fast,ka det godt været psysisk hårdt både at skal takle sygdom og ens sag..
vi samarbejde perfekt..nogle ting kan du jo selv lave,hvis du har overskudet..det er bare som om en advokat bliver noget mere respekteret end os små mennesker...f.eks med at skrive,ringe til de forskellige..og forlange respons..
men som sagt mange har også gode erfaringer med de private socialrådgivere..jeg kendte dem bare ikke.
uanset hvem du tager,sørg for at du ved præcis hvad de tager i timen-procent,så du ikke er i tvivl..

mvh stribe ftp
Tak for dit råd...

Hvor i landet er denne advokat, som du har benyttet ?

Ja der skal selvfølgelig være klare aftaler før et samarbejde... Det er bare så trist det skal nå så langt ud
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 18:19   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg bor i det sydlige af haderslev kommune og hun har siddet i skejby-århus..så selvom der er langt har det aldrig været et problem
der har været masser af tlf samtaler,post og mails..og jeg har kun været deroppe 1 gang..
jeg tror såmænd ikke jeg har ku få det bedre fordi jeg havde en tættere på..
hun sørgede som sagt for alt mht sygedagpenge,skrive-ringe til kommunen,forsikring og arbejdsskadestyrelsen..
sådan har det været siden ulykken..nu er det kun de sidste småting vi er ved at ordne..har lige fået transport for alle de km jeg har kørt i mit sygedomsforløb

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Parkeret på kontanthjælp! buster Politik og Samfund 1 14-11-2010 00:31
parkeret mellem ftp og fleksjob hvor mange? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 30-09-2010 13:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension