K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 00:10   #51
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, tak Hyanna.. men nu skal du jo også passe på dig selv og slås med din egen sag.. men vi må jo hjælpes ad.. og se om vi kan samle nok folk fra herfra til at lave en klage over hans måde at sagsbehandle på.. gad vide om det er noget for tilsynsrådet.. eller noget.

om ikke andet så må der da være kød på en klage/retssag pga dårlig og sølle sagsbehandling, som gør at jeg sidder på kontanthjælp nu, og oveni risikere min arbejdsskadesag løber på datoen..

jeg har tænkt på at spørge div. om hvorvidt min sag er afgjort eller ej i ASK, og om hvad ordinært job er.. om det er med skånehensyn.. gad godt vide hvem der vil betale fuld løn for halv arbejdsindsats, og hvilke kollegaer som ville syntes det var iorden. at få samme løn, men skulle arbejde 3 gange så meget..
tak for dit svar..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 17:14   #52
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hjælp søges

jeg har i en låst blog søgt om hjælp til valg af advokat.


kan nogen af jer svare på om min sag i arbejdsskadestyrelsen er afgjort og færdig, når de kun har lavet en midlertidig afgørelse om erhvervsevnetab og afventer at kommunen finder ud af hvad den er..
kommunen mener så at de 20-25 timer jeg har været i arbejdsprøvning som så ikke er effektive timer, og med totalt skåne hensyn, er nok til at sige jeg kan gå tilbage til job på ordinære vilkår, dog med en del skånehensyn..


svar modtages med glæde.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 02:02   #53
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så er min plan følgende.

1. jeg sender en ny klage/anke ganske kort, med henvisning til at jeg fastholder mine klagepunkter i den første anke og med tillæg af min indsigelse på sidste partshøring,
og at jeg ikke kan give kommunen ret i at jeg ikke har haft forværring af mit helbred bare fordi jeg ikke har opsøgt lægen.
2. jeg anvender ikke advokat pt.. gemmer det måske til en bedre klage over hele sagsforløbet og hvad vi kan finde ud af i odsherredsgruppen... måske dumt, men jeg fik ikke nosset mig sammen til at henvende mig til en advokat i tide.. inden de 4 uger er gået.
jeg har tilgengæld sendt en lille mail til Kurt Nissen, fra Arbejdsskadeafd.. og hørt ham omkring hvornår en arbejdsskadesag er afsluttet.. i forhold til stop af sygedagpenge..
3. jeg skriver samtidig et brev til kontanthjælpsafdelingen og beder om at blive afklaret af dem, samtidig med den klage afventer.. og beder om ny arbejdsprøvning og evt. lægeundersøgleser...
jeg smider lige brevene i den lukkede afd. imorgen når jeg har renskrevet dem, så jeg kan få nogle evt. gode kritik kommentarer..

er det en dum og dårlig plan..??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 02:06   #54
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej Huldra det syntes jeg ikke det er svært at se hvad andet du kan gøre og i sær syntes jeg det er en god ide at du beder om at blive afklaret nu hos kontanthjælps afdelingen man kan lige så godt få brugt ventetiden på noget nyttigt .. og håber du får dine sygedagpenge tilbage så du ikke bliver endnu en flekser på kontanthjælp hvad det medføre af manglende rettigheder .. for flekser ja det bliver du sq på et tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 02:14   #55
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
syns da at det lyder godt, huldra og er sikker på at KN nok skal komme med et brugbart svar

ps, du har godt set at LFA har et åbent forum hvori man kan stille spørgsmål? -bare lige for at nævne det.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 23:56   #56
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
dette er så svaret jeg fik, meget hurtigt fra KN.. i den arbejdsskadeforening..
citat:
Din arbejdsskadesag er ikke færdig, du skriver at du har en midlertidig erhvervsevnetab på 25%, hvilket betyder at sagen skal op igen når din endelige erhvervsevnetab kan bedømmes.



Ang. Sygedagpenge kan de ikke stoppes så længe der ikke er truffet afgørelser i din arbejdsskadesag, der er truffet afgørelser – godkendt, men og erhvervsevnetab – derfor kan denne regel ikke bruges til en forlængelse mere.



Men hjælper din fagforening dig ikke med at anke, har de ikke tilbudt at være bisidder i Jobcentret, eller har du ikke snakket med dem om dette.



At være berettiget til sygedagpenge kræver mange ting, at være sygemeldt uden at være uhelbredelig, afventer en positiv operation o.s.v. omvendt SKAL kommunen begrunde hvorfor de stopper denne ydelse.



Vi har rådgivning på tirsdag d. 1/12 fra kl. 17.00 se mere på vores hjemmeside, du er velkommen også til at blive medlem.
citat slut..


så desværre har jeg ikke mulighed for at tromme på den detalje,, men på den anden side, så er der så meget andet kommunen ikke har gjort korrekt. så jeg klager alligevel..

dette er hvad jeg har bikset sammen til ny klage..
citat:
Klage/anke over afgørelsen pr. 29. okt.09 sendt pr. post d. 2. november som B brev. Modtaget d. 6. november.
Sagsnr. xxxxx.
Sagsnr.. i beskæftigelsesankenævn sagsbehandler xxxxxxx.

Jeg fastholder alle mine klagepunkter fra sidste klage pr. 08,
Med tilføjelse af min indsigelse til partshøring på brev fra ? dato. med sidste frist for aflevering pr. 29. okt. 09.. !!

Jeg er ikke enig i at jeg ikke har haft forværring af arbejdsprøvningen, fordi jeg ikke har søgt læge. Jeg skulle jo også passe min arbejdsprøvning og er ikke en som ellers har brugt at henvende mig hos lægen med sygdom som ikke kan gøres noget ved. Jeg har været i jævnlig kontakt med lægehus og fået udskrevet medicin. Panodil og……. Hvilke jeg begge får på recept. Som kronisk smertepatient.
Jeg fastholder også at mit helbred ikke er til at passe et job på fuld tid, normale vilkår. Og jeg mener ikke at min jobdagbog og mine jobfunktioner i arbejdsprøvningen er taget til efterretning.
Jeg er heller ikke enig i at min sag er genoptaget efter afgørelsen fra beskæftigelsesnævnet pr. 12. juni 09.

Jeg forventer at kommunen indsender de sidste nye akter i min sag til beskæftigelsesankenævnet herunder lægepapir og brevveksling til og fra jobcenteret.

Hilsen
citat slut..

skal jeg evt. medsende de breve selv, når jeg aflevere denne? gerne i forbedret form, hvis I har nogen indput..
er den for kort?

tak for kigget..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 10:52   #57
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
her er så det jeg havde tænkt at sende til kontanthjælpsafd.. vil det være godt med nogle §§ inden i, og evt. hvilke..

citat:
Som I ved har jeg fået hjemsendt min sygedagpengesag af beskæftigelsesankenævnet. Sagen er pt ikke løst og jeg har såmænd klaget igen.
Jeg vil hermed med mit brev anmode/bede om, at få gang i en afklaring af min arbejdsevne og min fremtidige selvforsørgelse i kontanthjælps afd. Til trods for den anden sag.
Mit helbred er desværre ikke blevet bedre kun værre og jeg kunne ønske mig at blive bedre udredt og afprøvet.
Gerne i en ny arbejdsprøvning. Og eller lægeundersøgelser.
Jeg vil bede om, kun at modtage skriftelige henvendelser da jeg ikke kan koncentere mig i tlf samtaler eller huske hvad der bliver sagt eller aftalt.
Med venlig hilsen
citat slut.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 15:45   #58
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hyanna TILLYKKE

Glæder mig på dine vegne og kan kun sige HULDRA SÅ ER DET DIN TUR ..

Du har den samme inkompetente og løgnagtige sagsbehandler og mon ikke det er nu du skal trykke på ...

:
ja ja ja tak...

hvad skal jeg trykke på.. hihi..hvad skal jeg trykke på...

min sag er jo,,,måske,, på vej i beskæftigelsesankenævn igen..

og jeg tror de 4 uger er ved at være gået.. siden jeg skrev ny klage anke + det brev til kontantshjælpsafd er sendt. og jeg har ikke hørt en fis fra nogen, udover jeg fik et brev fra hende som overvåger min udbetaling, hun havde fundet nogle papirer på sit skrivebord,, fra sep 09..så dem fik jeg i sidste uge..

nå for ikke at kuppe hyannas tråd kopiere jeg lige dette over i min egen tråd, hjemsendt til odsherred..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 15:57   #59
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Huldra

Håber de rigtige knapper er trykket på og at tingene kommer ud til din fordel. Venter i spænding på fortsættelsen.

Ønsker dig en god jul og godt nytår.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 17:53   #60
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra håber at den rigtige knap at trykke på er den til ankenævnet , kunne sq da være rimlig fedt om de ikke ville have alle deres flopper ind i en ankesag ..

Ikke om man fatter hvad de laver på Odsherred kommune ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemsendt sag fra BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 10 30-10-2012 14:39
Odsherred Kommune erkender fejl! buster Politik og Samfund 1 11-02-2011 00:15
alle jer i odsherred. Huldra Alt det andet 1 18-01-2010 19:02
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen dorte At søge førtidspension 31 24-08-2007 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension