K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2013, 22:55   #21
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af baskat Se meddelelser
Nej til det hele desværre...

Jeg tog hjem og dagen efter til egen lægen, som så sendte mig på sygehuset.
Har selvfølgelig de forskellige kvitteringer fra mine behandlinger hos kiro.
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:58   #22
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af baskat Se meddelelser
Nej til det hele desværre...

Jeg tog hjem og dagen efter til egen læge, som så sendte mig på sygehuset.
Hej Baskat
Det var godt at læse - dvs. til din fordel, skal bruges i.f.m strakssymptomer og ulykkesbegrebet jf. arbejdsskadeloven.

Har du en beskrivelse fra sygehuset ellers kan du gå på www.sundhed.dk og logge ind med din NemId.
Her kan du se epikrise = notat til din læge vedr. sygehus behandling og evt. diagnose.

Har du været sygemeldt siden dagen efter dit fald ? Hvis dette er tilfældet har din tidligere Arbejdsplads overtrådt loven mht anmeldelse til ASK og Forsikringen.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:01   #23
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Baskat
ASK lægger størst vægt på de første beskrivelser af de omstændigheder, der førte til skaden. Grunden er, at de antages at være mest sandfærdige, da de er afgivet kortest tid efter selve begivenheden.

De tidlige beskrivelser af begivenheden repræsenterer ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Problemet er så at ulykken kan blive afvist på det grundlag, hvis man ikke er opmærksom på betydningen af de første oplysninger.
Hilsen lgkh62

Altså den første henvendelse fra min tidligere leder, som så blev sendt forkert, som de godt kunne se derinde. Med forklaring af problemet, tror du ikke den er god nok..? Eller...

Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Baskat
Det var godt at læse - dvs. til din fordel, skal bruges i.f.m strakssymptomer og ulykkesbegrebet jf. arbejdsskadeloven.

Har du en beskrivelse fra sygehuset ellers kan du gå på www.sundhed.dk og logge ind med din NemId.
Her kan du se epikrise = notat til din læge vedr. sygehus behandling og evt. diagnose.

Har du været sygemeldt siden dagen efter dit fald ? Hvis dette er tilfældet har din tidligere Arbejdsplads overtrådt loven mht anmeldelse til ASK og Forsikringen.
Hilsen lgkh62
Ja det blev sendt til min læge. Som jeg så fik kopi af...
Ja har været sygemeldt siden dagen efter mit fald. Hold da op, ved da ikke hvad jeg skulle have gjort, hvis jeg ikke havde fået hjælp fra jer...
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:10   #24
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af baskat Se meddelelser
Altså den første henvendelse fra min tidligere leder, som så blev sendt forkert, som de godt kunne se derinde. Med forklaring af problemet, tror du ikke den er god nok..? Eller...
Hej Baskat
Om den er god nok, kommer an på, hvor meget- og hvordan uheldet er beskrevet.
Du har nu muligheden for at anmeldelsen ikke mangler noget eller hvis der er noget du vil belyse ekstra, at få det med.
F.eks. lægebesøg dagen efter samt henvisning til Sygehus, da dette taler for strakssymptomer i forbindelse med ulykkesbegrebet og kan være med til om du får godkendt eller afvist en sag i ASK.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:22   #25
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Baskat
Om den er god nok, kommer an på, hvor meget- og hvordan uheldet er beskrevet.
Du har nu muligheden for at anmeldelsen ikke mangler noget eller hvis der er noget du vil belyse ekstra, at få det med.
F.eks. lægebesøg dagen efter samt henvisning til Sygehus, da dette taler for strakssymptomer i forbindelse med ulykkesbegrebet og kan være med til om du får godkendt eller afvist en sag i ASK.
Hilsen lgkh62
Ok. Vil sende de ting med så.
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:24   #26
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Sygedagpenge

Citat:
Oprindeligt indsendt af baskat Se meddelelser
Hej herinde er ny og prøver mig derfor frem, har læst flere indlæg omkring emnet sygedagpenge. Men har stadigvæk ikke fået besvaret mit spørgsmål?
Faldt på mit arbejde i dec.2012 og de vil derfor stoppe min sygedagpenge med virkning fra d.13-12-2013. Har så til den 20-12-2013 til og kommenter sagen. Men er stadigvæk ikke "udredt" rask på nogen måde, skal begynde til fysioterapi 6-1-2014 bla.. kan det virkelig passe..?

På forhånd tak...
Hej Baskat

Det har indvirkning på din sag at du ikke er stationær i dine lidelser så derfor:
- hvem har henvist dig til Fysioterapi ?
- at du ikke er udredt og rask på nogen måde: hvad mangler i din udredning ?
- har du kun været på Sygehuset dagen efter faldet eller har du fulgt et udredningsforløb samt behandlingsforløb på Sygehuset ?
- du skriver du har været til behandling hos Kiropraktor - er det I et samlet forløb eller over flere gange ?
- har du været i nogle forløb eller undersøgelser forlangt af Jobcenter ?

Hisen lgkh62

NB: Peter jeg kan ikke lige finde dit råd til nybegyndere, men synes selv det er godt, så kan du evt. lige ligge et link, så andre kan forstå at vi spørger meget for at kunne rådgive bedst muligt !
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 23:40   #27
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Baskat

Det har indvirkning på din sag at du ikke er stationær i dine lidelser så derfor:
- hvem har henvist dig til Fysioterapi ?
- at du ikke er udredt og rask på nogen måde: hvad mangler i din udredning ?
- har du kun været på Sygehuset dagen efter faldet eller har du fulgt et udredningsforløb samt behandlingsforløb på Sygehuset ?
- du skriver du har været til behandling hos Kiropraktor - er det I et samlet forløb eller over flere gange ?
- har du været i nogle forløb eller undersøgelser forlangt af Jobcenter ?

Hisen lgkh62

NB: Peter jeg kan ikke lige finde dit råd til nybegyndere, men synes selv det er godt, så kan du evt. lige ligge et link, så andre kan forstå at vi spørger meget for at kunne rådgive bedst muligt !

Det har min læge..
der er ikke lavet nogen udredninger. Var på sygehuset, 3 gange for og få taget røngen. Som ikke viste tegn på brud. og derefter til Kiro. også remuotolog og nu fys. og muligvis også behandlinger hos osteopat (remuotolog der synes jeg skulle søge hjælp der)

Var til kiro. over mange gange.

Nej det eneste forløb, de ville have mig til var og møde op i et træningscenter, som min læge frarådet mig og gøre, og blev "fritaget"

Tirsdag d.11/12 falder jeg på gang arealet mellem indgangen og parkerings pladsen på skolen. Der er ikke ryddet for sne og det er en stor skøjtebane, går lige så forsigtigt, der bliver sagt til de børn som netop er blevet hentet i Sfo en, af de skal gå stille og roligt da der er meget glat, af deres forældre...

Laver et vrid i højre knæ, hofte og falder ned på min ryg, kommer stille og roligt op igen. Da jeg kommer hjem tager jeg noget smertestillende og lægger mig i seng, vågner efter nogen timer, stadigvæk med smerter i ryg, læn, hofte og knæ og nu er knæet hævet. Dagen efter ringer jeg til lægen, kommer op til lægen og han fortæller mig af han er bange for jeg har et brud i ryggen/halebenet, så bliver sendt akut til røngen i Holbæk. De ser ingen tegn på akutbrud, og bliver sendt tilbage til egen læge. Der fortæller mig af jeg har væskeansamlinger ved halebenet/ryg og knæ, han siger jeg skal forholde mig i ro og i hvertfald skal være sygemeldt i 14 dage og får Ibumetin 400mg til smerter, plus det skal fjerne væsken fra knæ og ryg.------------- Dette er beskrivelsen som blev sendt til min tidligere leder. Nogle dage efter.
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 08:34   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Begynderråd...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28387

Baskat, hurtigst muligt søger du nu aktindsigt ved læger, speciallæger, hospital og kommunen.

Se under "Nyttige link" på forsiden, hvor du finder de 2 formularer

Her finder du andre gode informationer.

Genoptræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?p=292158#post292158

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-12-2013 kl. 08:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-12-2013, 09:06   #29
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Baskat

Hermed link til ASK som du bør læse på, da du skal have anmeldt din skade i dag. http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/E...jdsskade-.aspx

Anmeldelsen skal efterfølgende bruges til forlængelse af dine sygedagpenge efter §27 stk. 6 - dit modsvar til Kommunen vedr. varsling af sygedagpengestop, som du kun har få dage til at afgive.

Modsvar: Har du mulighed for at aflevere modsvar på Kommunen personligt, hvor du medbringer kopi, som du beder Kommunen stemple på og underskrive at dette er enslydende kopi af det afleverede. Dette er din dokumentation på at du har overholdt tidsfrist.

citat: Forlængelse af sygedagpengeperioden
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade
(i dit tilfælde er benævnelsen arbejdsskade = faldulykken)

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2013, 18:09   #30
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Vil bare lige høre om du har noget nyt i din sag.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension