K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2010, 14:10   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Den med at søge arbejde om onsdagen på din fridag, tror jeg de vurderer til at du har arbejdsevne til denne dag.
Selv må jeg melde mig syg midt på ugen + 1-2 dage mere.

Her i Viborg har jeg aldrig oplevet frit valg mellem aktørerne.

Nu sidder vi ledige fleksjobbere på Gl. Vagt i kommunens egen aktørlignende virksomhed.
Som navnet antyder er det en meget gammel bygning, så varme er der svært at få, og varme drikkevarer betaler vi selv.
Pladsen er trang - meget trang. I lokalet med plads til 15-18 mennesker er vi tæt på 35. Røgfyldte og våde jakker hænger i samme lokale.
Der er ikke pc til alle, så en del tager deres egen bærbare med og må desuden selv investere i internet ledning.
Hvem scorer kassen ?

Vi bliver behandlet som dyr og arbejdstilsynet aflyser aftaler - er de i lommen på kommunen ?

Der bliver lagt op til at vi skal være positive, men efter flere års aktivering, og et helbred der er blevet dårligere siden visiteringen til fleksjob, er det svært at se det positive i ret meget. For øvrigt opdateres ressourceprofilen ikke med nye sygdomme - så er det nemmere at omgås reglerne for om det skal være pension eller aktivering.
Vi får besked på selv at skulle finde aktivering, men efter 3-5 år som ledig er timeglasset løbet ud. Derforuden er der nogle der ikke magter en pc, og nogle der har dårlige arme som heller ikke rører en sådan.

Afslutningsvis vil jeg fortælle at jeg har set en blive sendt grædende hjem i nogle dage flere gange, men skal alligevel vende tilbage til aktiveringen.

Medmenneskelighed er et ukendt begreb i dagens danmark.

Er der en jobplan og hvad love og regler er i der efter, man skal altid have på skrift hvorfor man er der, hvad formålet er og hvordan man fra kommunens side mener at dette kan gavne, man skal også altid have en klagevejledning og mulighed for at anke en beslutning ...

se gerne retssikkerhedsloven den kan være nyttig at have , i er så mange at i burde stå sammen og få det stoppet, er der ingen af jer der er i fagforening og kan i ikke bruge denne...

Er du på kontanthjælp eller ledighedsydelse ?

og har du skrevet til kommunen ang manglede opdatering af ressourceprofil hvis i er så mange på stedet der bliver behandlet som du skriver, ja så burde det være en smal sag at sætte sig ned og få sat en skrivelse sammen til kommune borgmester kommunalbestyrelse og evt gå til den lokale presse...

Man skal ikke stilletiende finde sig i sådanne vilkår ...

Kig i denne lov som jeg også henviser til i andet indlæg https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K11
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 16:23   #12
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Desværre er overskuddet for mange os væk, ellers ville vi forlængst have fundet et fleksjob, eller være blevet i det vi havde. Flere af os er blevet afskediget på grund af for mange sygdedage og ikke krisen.

Jeg har mailet at jeg ønsker min ressourceprofil opdateret, og har også bedt om løbende aktindsigt - uden held.

Jeg er på ledighedsydelse som snart runder 5 år, og jeg har opgivet.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 16:34   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hobby4me har du husket at ligge lovgivning ved når du har bedt om at få opdateret din ressourceprofil , har du sendt brev til lederen i afdelingen ..

Hvis du vil have det skal jeg gerne prøve at skrive en rykker for aktindsigt til dig og opdatering om ressourceprofil, vil bare ikke lige sidde og bruge energi på det hvis ikke du er interesseret så giv lige lyd for at give op er det værste du kan gøre og er du sygemeldt ??

for ellers kunne det jo være en mulighed hvis du ikke magter aktivering så snak med læge og bliv sygemeldt få opdateret og indhentet nye lægepapir så der kan komme gang i din sag for det ser ud som om det er det største problem, kommunen sylter dig og ved du ikke har ressourcer til at kæmpe imod
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 17:49   #14
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Heidien
Det er vældig sødt af dig, men du kommer til at løbe panden mod en mur.
Min læge er en af dem der føler sig presset af politikerne i kommunen, og agerer i forhold til dette. Dette til trods for at det der er skrevet i den generelle helbredsattest matcher
alle mine sygedage, lille arbejdsindsats og skrivelsen fra anden aktør. Desværre skriver han en lille tvist på 1 linie som gør at kommunen vil afslå pension. Resten er til min fordel.

Var hos min læge for 1 uge siden, hvor jeg gjorde opmærksom på at jeg ikke kan takle aktiveringen, hvortil han sagde at jeg skulle være positiv for det ville få forløbet til at gå nemmere ! Hvad f..... jeg så skal bruge det til når jeg forventer aktivering til jeg om 10 år runder de 60. Det er nemlig også en kendt måde at behandle folk på her i kommunen.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 17:52   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du overvejet at skifte læge ? og er der ikke andre med inden over din sag (hospital osv) og har du papir på hvad formålet er med det sted du er ?
  Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 20:06   #16
Anneho
Ved at vænne sig til K10
 
Annehos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2010
Lokation: Midt jylland
Indlæg: 22
Styrke: 14
Anneho er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Den med at søge arbejde om onsdagen på din fridag, tror jeg de vurderer til at du har arbejdsevne til denne dag.
Selv må jeg melde mig syg midt på ugen + 1-2 dage mere.

Her i Viborg har jeg aldrig oplevet frit valg mellem aktørerne.

Nu sidder vi ledige fleksjobbere på Gl. Vagt i kommunens egen aktørlignende virksomhed.
Som navnet antyder er det en meget gammel bygning, så varme er der svært at få, og varme drikkevarer betaler vi selv.
Pladsen er trang - meget trang. I lokalet med plads til 15-18 mennesker er vi tæt på 35. Røgfyldte og våde jakker hænger i samme lokale.
Der er ikke pc til alle, så en del tager deres egen bærbare med og må desuden selv investere i internet ledning.
Hvem scorer kassen ?

Vi bliver behandlet som dyr og arbejdstilsynet aflyser aftaler - er de i lommen på kommunen ?

Der bliver lagt op til at vi skal være positive, men efter flere års aktivering, og et helbred der er blevet dårligere siden visiteringen til fleksjob, er det svært at se det positive i ret meget. For øvrigt opdateres ressourceprofilen ikke med nye sygdomme - så er det nemmere at omgås reglerne for om det skal være pension eller aktivering.
Vi får besked på selv at skulle finde aktivering, men efter 3-5 år som ledig er timeglasset løbet ud. Derforuden er der nogle der ikke magter en pc, og nogle der har dårlige arme som heller ikke rører en sådan.

Afslutningsvis vil jeg fortælle at jeg har set en blive sendt grædende hjem i nogle dage flere gange, men skal alligevel vende tilbage til aktiveringen.

Medmenneskelighed er et ukendt begreb i dagens danmark.
Jeg er nød til at give dig ret i at det er et gedemarkede at og ikke særlig menneskeligt at sidde på Gl.Vagt der er dage hvor jeg kan blive helt bekymret for dem der har nogle psykiske problemer at slås med, netop fordi vi sidder så mange at det næsten er i lag på meget lidt plads..

Anne
Anneho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 21:38   #17
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Andre læger har skrevet til min fordel, men når egen læge skriver til fordel for sig selv med hensyn til at stå sig med politikerne er det ikke nemt.

Har overvejet at skifte læge, men hvem kan jeg være sikker på tænker på patienten og ikke sig selv.
Derforuden kan jeg nemt blive set skævt til når jeg er i dette forløb.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 17:04   #18
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Nu før jeg slet ikke brug for reglerne pt, jeg har nemli fundet en praktik plads.

Så kan jeg komme i gang med min lærer gerning igen på en god både. Det bliver så dejligt.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny flexjobber livniv Spørgsmål ang fleksjob 19 10-07-2013 16:24
Tvungen aktivering gør ledige endnu mere syge gunvor Politik og Samfund 7 19-07-2011 00:20
Bliver ledige flexjobber også "jagtet" develler Spørgsmål ang fleksjob 22 26-11-2010 09:33
Eksperter og ledige dumper aktivering Stella Politik og Samfund 3 17-11-2009 11:20
ledige i nyttesløs aktivering buster Politik og Samfund 5 20-11-2008 03:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension