K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2009, 10:46   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Sagsbehandlingstid - ressourceprofil

Kære søde mennesker her på K10.

Vil I hjælpe mig med en forståelse?

Sagsbehandlingstid på ressourceprofil i min kommune er 6 mdr. Hvad betyder det præcist? Er det, fra jeg har mailet den til min jobkonsulent eller er det når de, "siger" det eller noget helt 3?

Og hvad betyder det, at jeg har lavet en ressourceprofil? Er jeg på vej ind i systemet eller laver de altid sådan en?

På forhånd tak
Cillenolle
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 10:58   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Svært spørgsmål, da det er vildt forskelliget hvor lang tid det tager at lave en ressourceprofil. Nogle får den lavet på en eftermiddag, andre i løbet af et par møder og andre igen bliver sendt til privat aktør....

Den med de 6 mdr har jeg til dato aldrig hørt om før...hmmm, de har måske travl på kommunen. Tror du i dette tilfælde skal regne med, at det kan tage op til 6 mdr at få den udarbejdet.

Alle skal jo have lavet en ressourceprofil - men det er langt fra alle der har en!
Selv gik jeg i mange år uden en ressourceprofil, og den blev først lavet i forbindelse med førtidspensionssagen.

Du er godt påvej ind i 'kampen' når din ressourceprofil er udarbejdet og du har haft den til partshøring (har læst og underskevet den, og evt har skrevet noget i den selv)..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 11:09   #3
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Super, tak Helene

Jeg tror lige, jeg må kontakte ham, altså Jobkonsulenten.

Jeg har selv udfyldt min ressourceprofil og mailet den til ham. Det nytter jo ikke, at jeg går og tror, at alt er godt, hvis det skulle være i papirformat og underskrevet og partshøring.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 11:13   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, man kan ikke selv lave sin ressourceprofil. For at den skal være gyldig, så skal den laves af en sagsbehandler.
Men fint du har lavet den! Sagsbehandleren kan jo bruge den vejledene når han/hun selv skal til at skrive den. Sådan gjorde jeg også (for så har man jo gjort noget!).

Ressourceprofilen er jo et værktøj mht arbejdsevnen, og du og sagsbehandleren skal 'ping-ponge' jer frem til en ressourceprofil der er så korrekt som muligt.
Skriver sagsbehandleren noget du ikke er enig i, så kan du skrive hvorfor du ikke er enig - og omvendt. Og her kan det være en fordel, at være den der har det sidste ord!! Altså at sagsbehandleren skriver først, og du kommenterer...

Og jo, en ressourceprofil er god at have i papirform, så den fysisk kan flyttes og tages med under armen. Men i udarbejdelsen, så er det jo fint nok i kan gøre det via mail og nå til enighed. Du kan jo altid printe den ud osv.

Selv har jeg udelukkende holdt mig til papirmodellen.

Sidst redigeret af Ninja; 29-07-2009 kl. 11:17.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 11:25   #5
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Ahh OK

Ikke, at jeg er mere rolig, for nu betyder det så sikkert bare, at den kan ligge og hygge sig hos jobkonsulenten, indtil denne tager den frem og gør noget ved den.

Så må jeg se, om 100 år, om han finder den gyldig eller ej. Synes nu nok, at med det arbejde jeg har lagt i den, har han bare at sige OK. Ej, det skal jo være iorden. Er bare så utålmodig og det nytter i hvert fald ikke være det .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 12:25   #6
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Hmm!!! Nå, så den skal sagsbehandleren lave... Det kommer hun så til

Jeg fik besked på, at jeg da sagtens selv lige kunne udfylde min ressourceprofil, og så ville hun fylde resten på...
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 12:46   #7
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ved ikke

Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, men det er åbenbart meget forskelligt hvordan man gør det fra kommune til kommune. I min kommune, kommer man på 14 dages kursus for at lave sin ressourceprofil. Jeg har så ikke prøvet det endnu, men skal igang her til august.

Tror ikke der er nogen klare regler om hvordan de skal udarbejde den, udover at det skal være en sagsbehandler der godkender den vel?

Ingen tålmodighed kommer du ikke langt med i dette her system, det enste du kan gøre er at væbne dig med MEGET tålmodighed, for kan de trække sagen i det uendelige ja så gør det desværrer.

tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 13:09   #8
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Arghh ja den tålmodighed. Ved godt at det er nu, at den skal frem, men det er svært. For når jeg ikke ved, hvad der nu skal ske eller hvornår det skal ske bliver jeg bange, utryg, usikker og forvirret.

Det må jeg jo så fortælle ham, jobkonsulenten, når jeg alligevel skal have fat i ham.

Jeg fik også at vide, at jeg bare kunne gå igang og da jeg så omfanget, blev jeg meget overrasket. Hvis indholdet, skal beskrive mig, så tager det tid og det gjorde det. Kan ikke huske hvor længe, men en 6-8 uger er ikke helt forkert.

Jeg er glad for nu, at jeg selv har gjort det, da jeg har udfyldt noget og så lagt til side. Så taget den frem og udfyldt igen, lagt til side osv. Min fylder 17 A4 sider og har lagt meget arbejde i den, synes jeg selv.

Jeg synes, det er skræmmende, at det, der er beskrevet, er det, der danner grundlag for min fremtid. Så skal det være iorden.

Jeg har haft flere til at læse den igennem. De er så kommet med input eller spurgt, hvad mener du, med det du skriver her osv. Har det med den, som en opgave. Der kommer hele tiden noget frem. Fik jeg nu bekrevet ordentlig der, forstår de nu meningen med det eller åhh jeg skulle da også have skrevet det. Sådan er det nok altid.

Er jeg tosset, når jeg synes, at det er en god ide, at komme på et sådan kursus? Håber det bliver godt og gør det nemmere med udfyldelsen.

Held og lykke med dem.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 16:32   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Cillenolle.

At nogen har sagt at det tager 6 mdr at udfylde en resourceprofil er noget vrøvl og indikerer at personen ikke vil dig det godt.

Enten bevidst eller pga ubevidst, uvidenhed.

En resourceprofil er et vigtigt stykke dokument, som du skal væren om, da det er din mulighed for at kommenterer og kontrollerer. Skal altid godkendes af dig. Altid.

Udfyldelse af en resourceprofil hører ikke under Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som omhandler sagsbehandleres sagsbehandlingsfrist hvor en afgørelse ligger til grund.
En sagsbehandlingsfrist skal vedtages af politikerne i kommunalbestyrelsen. Disse frister skal offentliggøres.

Godt du allerede selv har udarbejdet en sådan. Når du er færdig sender du den til din sagbehandler. Hvor du er på vej hen oplyser du ikke noget om, men uanset hvad så dukker der mange spørgsmål op.

Start med at søge løbende aktindsigt.
Vis denne tekst til din sagsbehandler.
Aflever din RP til sagsbehandleren.
Ingen telefonsnak men alt foregår på skrift.
Undersøg hvor din kommune har offentliggjort politikernes vedtagne sagsbehandlingsfrister

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 17:47   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Cillenolle.

At nogen har sagt at det tager 6 mdr at udfylde en ressourceprofil er noget vrøvl og indikerer at personen ikke vil dig det godt.

Enten bevidst eller pga ubevidst, uvidenhed.

Mange hilsner
Peter
Hmm jeg blev sygemeldt d. 16-08-2008 min ressourceprofil var færdig d 20-05-2009
Dog begyndte de ikke på den før d. 10-02-2009

Men en god måde til at køre sin sag digitalt er at scanne alt ind, gemme breve i pdf format og så sende dem i stedet for.
Men husk at tage backup.!!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 23-07-2012 21:37
Sagsbehandlingstid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-10-2010 13:36
Sagsbehandlingstid ? SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 27-09-2010 23:08
Sagsbehandlingstid Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-02-2009 09:49
sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-11-2008 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension