K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2009, 15:02   #1
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Offentlige behandlingstilbud

Hej alle sammen Jeg er det kan man kalde en langtidslurer her på K10, og hvor er jeg glad for at jeg har fundet jer og jeg undskylder på forhånd den lange smøre der kommer her:

Jeg sidder i en situation hvor jeg for 1½ år siden søgte revalidering som del af en uddannelsesplan, og sagen har siden da trukket i langdrag grundet sagsbehandlerskift, generel syltning osv. og der er ikke kommet nogen afgørelse. Uddannelsesplanen er dog klar til at blive sat i værk.

Jeg har været on/off i kontanthjælpssystemet siden jeg blev student i 2000, grundet bl.a. angst, depression og borderline-tendenser, og har aldrig holdt på et job i mere end et halvt år, og altid med mindst 50% sygefravær. Dvs. MASSER af nederlag.
Yderligere har jeg været til at hav af psykiatere, psykologer, kontaktpersoner, har været igennem forebyggelseskurser og tests i hoved og r.. .

For ca. en måned siden fik jeg det enormt dårligt og brød sammen med tilbagefald af både angst og depression. Jeg magter ikke engang at passe min jobtræning 8 timer ugentligt længere
Jeg kontaktede min sagsbehandler (som nu er stoppet, og jeg har endnu ikke hørt at jeg skulle have fået en ny) og forklarede at jeg, bl.a. grundet den lange sagsbehandling og trækken-rundt-i-manegen er blevet syg igen og derfor ikke mener at uddannelsesplanen (på 30 timer ugentligt, goddaw do) er realistisk. Hverken på nuværende tidspunkt eller i fremtiden. Da jeg i sin tid tog kontakt til kommunen for at få hjælp til at gennemføre min drøm om en uddannelse, mente jeg selv at jeg var klar og at det var en realistisk drøm. Men sagsforløbet har simpelthen drænet mig fuldstændigt for ressourcer, og jeg er nu så dårlig at jeg er bange for at blive rigtig syg igen ( har været indlagt på psykiatrisk grundet selvmordsforsøg een gang før).

Sagsbehandlers svar var at jeg skulle gå til min egen læge (som jeg aldrig har mødt) og få lavet delvist en fysisk/psykisk statusrapport samt en henvisning til nogle socialpsykiatriske behandlingstilbud. Jeg strittede meget imod mht. sidstnævnte, da jeg udelukkende har dårlige erfaringer med denne og i øvrigt har en anden behandler som jeg besøger og som rent faktisk hjælper mig!
Sagsbehandlers argument var at jeg jo altid kunne sige nej tak til tilbuddet, men min bekymring er jo så at kommunen vil argumentere for at jeg har modsat mig et behandlingstilbud som vil kunne få mig ud på arbejdsmarkedet (hvilket jeg på ingen måde tror på er tilfældet) og derfor ikke er til rådighed = de stopper min kontanthjælp.
Er der nogen der har erfaringer i dette spørgsmål?

Er jeg virkelig nødt til at kaste mig ud i endnu et offentligt behandlingstilbud hvor jeg endevender mig selv for 117. gang?
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 15:54   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Kære Cille
Som jeg ser det, kan kommunen ikke foreslå bestemte behandlingstilbud uden ordentlig begrundelse, så den tager jeg mere som et "magtargument" fra dem. Jeg ville kontakte min læge, få en henvisning til en psykiater som kender min sag evt. Før den psykiater har vurderet om aktivering er kontraindiceret, eller hvilket behandlingstilbud du skulle kunne tåle er der LUKKET for at lade sig presse ud i noget, da Du ikke har overblik over hvad Du kan tåle endnu.
Hvis dit nuværende behandlingstilbud er en psykiater, kan du sandsynligvis blive henvist til samme, for at skåne dig mest muligt og for at afklare situationen mest muligt.
Håber mit input giver dig lidt muligheder.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 16:27   #3
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Tak for dit svar - det hjælper bestemt!
Min nuværende behandler er hypnoterapeut, og selvom sagsbehandler indtil videre har været åben for at medtage hans udtalelser i ressourceprofilen, så er han vidst ikke kandidat til en sådan vurdering (så vidt jeg har forstået fordi han er alternativ behandler).
Jeg må bede lægen om en henvisning når jeg alligevel skal derhen d. 3. august - sikke travlt vi får ved det møde
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 14:36   #4
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Nå, nu har jeg så hentet min aktindsigt på kommunen, og det slår mig at den ikke indeholder nogen ressourceprofil. Er det normalt? Jeg ved at der er blevet arbejdet på den (over lang tid, med flere sagsbehandlere) og at kommunen har indhentet oplysninger fra bl.a terapeut - men jeg har aldrig set den, og regnede sådan set med at den ville være med i dag.
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 22:25   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En ressourceprofil SKAL laves SAMMEN med dig, så det lyder da meget mystisk, at den ikke var med.

Så må du have fat i kommunen igen, igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 22:31   #6
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Ja, altså, jeg er jo også blevet spurgt om nogle ting fra tid til anden når jeg har været deroppe til møder - men det har været spredt udover snart 1½ år, og jeg har aldrig set det færdige resultat.
Nå, på den igen
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 22:36   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja....

Den smiley er meget brugt her på siden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2009, 23:05   #8
Cille
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2009
Alder: 43
Indlæg: 16
Styrke: 15
Cille er ny på vejen
Ja, det kan du godt bilde mig ind
Cille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandlingstilbud fra kommune skal matche anbefaling fra lægen gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-08-2012 09:44
Lån fra det offentlige Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 27-12-2011 08:53
Det offentlige er glade for de arbejdsløse ... TimeGuest Politik og Samfund 3 21-01-2011 13:52
Kampen mod den offentlige kriminalitet.. snothvalp Politik og Samfund 5 06-11-2010 09:04
LEDER: De offentlige systemfejl buster Politik og Samfund 0 15-10-2010 00:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension