K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 19:59   #11
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Har det idag bedre. Altså ikke med sagen, men mig selv. Jeg er lidt mere rolig og ved at skabe mig et overblik. Måtte dog aflyse et julearrangement, men dem mødes jeg med igen en anden dag, så det er OK.

Jeg har fået fantastisk hjælp og opbakning. Herfra især, min psykiaterven vil hjælpe med det han kan og min egen psykiater ringede mig op i formiddags med beskeden om, at han skal ikke bestemme min fremtid.

Vi snakkede naturligvis om besøget og hun er skuffet og overrasket over, at en sådan læge kan få lov til dette. Hun var bestemt også af den mening, at kunne jeg klare at klage, så gør det flere steder hvor det kan være relevant. Hun sagde også, skriv ned skriv ned, til mindste detalje, alt har betydning. Så tager vi det ved min næste tid. Hun sagde også, at det var godt, at det var idag, for havde det været for bare 4-6 mdr. siden, så havde han knækket mig.

Så fra idag af vil jeg forsøge at holde hovedet højt og ikke lade det fjols styre mig.

Jeg snakkede med min veninde, som er gift med min psyk.ven, og hun kendte udmærket udtrykket lægeludere og det gjorde han iøvrigt også og hun fortalte flere horrible historier om læger ifm speciallægeerklæringer, men også ift medicinalindustrien. Selvom min ven ikke er hjemme pt., er jeg ikke i tvivl om hans støtte og hjælp.

Så nu venter jeg "bare" på erklæringen, aner ikke hvor lang tid der går og ruster mig til den kommende kamp. Ja sgu, det skal han ikke slippe afsted med.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 19:25   #12
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Se/modtage erklæringen hvornår?

Som overskriften siger, så spørger jeg om, hvornår jeg kan regne med at se eller modtage erklæringen?

Jeg er godt klar over, at det nok er lige så forskelligt som der er erklæringer, men hvad er din erfaring?

Jeg tænker også på, hvornår kan jeg tillade mig at spørge efter den.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 21:32   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kender ikk svar tider, men syntes at du kan da ringe og spørge hvor når du kan forvente at få den..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 21:51   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er desværre ingen svarfrister!!

Ved mig gik der næsten et år, men det hører sig heldigvis til sjældenhederne.


Du kan ringe og rykke hvornår det skal være - eller skrive en mail.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 22:24   #15
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hvor er din egen læge henne i dette?

Grunden til jeg spørger er, at hvis din egen læge er samarbejdsvillig, og kan se det forkerte, så kunne han måske henvise til til en ny psykiater for afklaring, således du straks får en nyere psykiatererklæring der modsiger kommunens.

Hvordan er din økonomiske situation? Har du mulighed for selv at købe dig en psykiatererklæring?

Forrykt det skal være sådan, men vi er nødt til at være på forkant hele tiden.

På OUH (Odense) er en psykiater der hedder Kim Balsløv. Han er alle penge og evt. rejse værd!

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 22:56   #16
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg har også været hos sådan en som kommunen havde fundet til mig selv om jeg havde nogle papir fra en anden kommunen som min sagsbehandler ikke mente var gode nok men der kom så til at stå nøjagtig det samme i den andes vurdering også at de fik den højeste ledelse i kommunen til at se på min sag og alle mine papir blev godkendt, så det var bare dejligt for en gang skyld, så nu går jeg bare og venter på om de kan blive enige i kommunen om det skal være FP eller FLEX, da min kontakt person siger pension og min sagsbehandler på jobcentret siger flex men min sag blev langt om længe godkendt, det har også taget dem 10 år at finde ud af det.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 23:06   #17
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Odenseaneren:

Tak for dit svar. Det er kommunen der ønsker en vurdering, fra en anden end min egen psykiater. Det pudsige er, at undersøgelsen skulle tage udgangspunkt i mine 2 diagnoser og ud fra det, skal jeg så have lavet en handlingsplan med Jobcentret, men istedet underkender han mine diagnoser.

Jeg har hørt godt om Kim Balsløv, men da det er kommunen der bestemmer, er det penge lige ud af vinduet.

Jeg prøver også at være på forkant, men den drejning havde jeg ikke set kunne være muligt. Jeg har mistet tilliden til dem som egentlig skulle hjælpe mig.

Helene og CLEO:

Et år, puha da det er for vildt. Jeg vil skrive til min jobkonsulent imorgen, men forventer intet svar, da han ikke er god til det. Min angst gør det svært at ringe, men vil forberede mig på, at det er det jeg skal gøre efter Nytår.

Jeg kan jo ikke gå igang med min sag, før jeg ligesom har noget på skrift og alt imens tikker klokken derudaf i det møg langsommelige system.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 23:09   #18
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa jeg har også været hos sådan en som kommunen havde fundet til mig selv om jeg havde nogle papir fra en anden kommunen som min sagsbehandler ikke mente var gode nok men der kom så til at stå nøjagtig det samme i den andes vurdering også at de fik den højeste ledelse i kommunen til at se på min sag og alle mine papir blev godkendt, så det var bare dejligt for en gang skyld, så nu går jeg bare og venter på om de kan blive enige i kommunen om det skal være FP eller FLEX, da min kontakt person siger pension og min sagsbehandler på jobcentret siger flex men min sag blev langt om længe godkendt, det har også taget dem 10 år at finde ud af det.
WOW 10 år. Jeg kan godt forstå folk der opgiver. Jeg har selv været ret optimistisk, men dette her føler jeg som er tilbagesæt, væltet omkuld. Førhen tænkte jeg, at det var modbydeligt med de sager og at min var så ligetil. Det er så en opfattelse, som jeg har ændret. Desværre.

Håber det kommer ud med det resultet som du ønsker og endelig få afklaring.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 23:16   #19
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ja det håber jeg også, ja har desværret gået fra jeg gik ud af folkeskolen 10 klasse i 1999 også til nu idag hvor jeg er 28 år selv om mine forældre har været til flere møder på kommunen og at de har læge papir med mere.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykiatrisk afdeling Evaave Alt det andet 34 26-03-2012 03:58
Arbejdsprøvning ? Arghhh....But how ? Stonie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 08-11-2011 13:26
Psykiatrisk speciallægeerklæring viggo Alt det andet 9 07-09-2011 08:10
Psykiatrisk Afdeling Sonia Dit og Dat 9 18-06-2009 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension