K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2010, 18:51   #1
hemala
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
hemala er ny på vejen
pension

Indsendt Idag kl. 12:15 af hemala

--------------------------------------------------------------------------------

Hej vil lige høre om der er nogen der ved hvad jeg skal gøre. Går sygemeldt på 33. uge på grund af slidgigt i ryggen og er opereret for spinal stenose uden succes, og oven i har en svær depression.Blev sendt i aktivering 5 uger efter operation men det kunne jeg ikke klare så jeg fik besked om at blive hjemme så ville jeg høre fra en socialrådgiver.Hun har så sendt mig en rp som jeg så selv delvist har udfyldt og efterfølgende været til møde med hende og hun havde selvfølgelig ikke alle papirer så jeg gav hende kopier fra neurolog,læge,sygehus,psykiatrien o.s.v samt hun beholdte min rp.
Så siger hun da jeg har været syg i over 30 uger så skal jeg have en ny rådgiver og at embedslægen skal se papirerne om evt. afklaring el ?. Har ringet for 14. dage siden og bedt om aktindsigt men ikke hørt noget.
Hvordan står jeg og skal jeg selv søge pension da jeg ikke tror jeg kan klare mere et højst et par timer om dagen ,så er det vel ikke akt. med flexjob.
Håber at nogen kan hjælpe...
Læs videre her...
hemala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 19:32   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bliv her på DIN tråd fremover...

Kære Hemala.

Så bliver det lettere for os andre at råde dig. Først lidt begynderråd:

ALT foregår på skrift, absolut ingen telefonsamtaler. ALDRIG!
Du søger påny aktindsigt hos kommunen, skriftligt.
Embedslægen....her mener du sikkert sociallægen eller lægekonsulenten som kun har een opgave....at oversætte og må ikke hverken vurderer eller på anden måde blande sig i sagsbehandlingen.
Er du gift? Spørger fordi det er væsentligt at vide om din mand/kone har forsørgerpligt for dig.
Er du tilknyttet en fagforening?
Har du ALLE journaler fra speciallæger, hospitaler etc ellers aktindsigt.
Hold orden på alle disse papirer.

Som din sagsbehandler beskriver din situation med ny sagsbehandler skyldes sandsynligvis nok at du er blevet en "alvorlig" sag for kommunen.
Her findes der små trick som der kan bruges så du havner på kontanthjælp og 0 kr hvis du er gift. Så lyt til vores råd.

Da du forlod hospitalet havde du da ikke en genoptræningsplan i hånden. som du skulle afleverer til kommunen? Lovkrævet, hvis hospitalslægerne mener at du har behov for genoptræning. Arbejdsprøvning efter 5 uger lyder helt forkert!
Modtager du pt en kommunal genoptræning?
Har du ventet på hospitalsindlæggelse...vurdering etc medens du var på sygedagpenge?

Du skal vide at det er sagsbehandleren og kun denne der bestemmer hvad og hvor mange gange du skal undersøges..arbejdsprøves. Vedkommende er kun interesseret i din ARBEJDSEVNE og intet andet indtil videre. Uanset diagnoser.

Svar på alle spørgsmålene selv om du ikke kan se fornuften endnu.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-03-2010 kl. 19:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 20:51   #3
hemala
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
hemala er ny på vejen
Hej Peter.
Tak for de gode råd.
Jeg er ikke gift men samlevende med kæreste som får førtidspension.
Jeg er også medlem af Dansk Metal.
Jeg mener jeg har alle papirer, fra div.læger,sugehuse,psyk o.s.v....
Har gået til genoptræning via kommunen efter operation.
Men det var ikke arbejdsprøvning jeg blev sendt ud i men aktivering
efter 5 uger selv om jeg påpegede at jeg ikke måtte lave noget de første 8 uger.
Men da jeg ikke kunne klare at være der så sygemeldte jobkonsulenten mig med den besked at jeg så ville høre fra min rådgiver.
Og det var så på det møde med hende at hun sagde jeg skulle have en ny rådgiver,og at deres sociallæge skulle se papirerne igennem, og at det så godt kunne være at jeg kom i
afklaring samme sted som jeg var i aktivering.(REVA)
Ang. aktinsigt hvis jeg printer en begæring ud og går ned med personligt,og får en kvittering med dato har jeg så ret til at se hvad de har skrevet om fra vores møde og fra selve aktiverigen, og hvad med min ressourceprofil,som jeg selv delvist har udfyldt og som hun har.Mener at have læst et sted at sådan en skal udfyldes sammen af begge parter.
hemala er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension