K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2012, 14:12   #1
blme
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
blme er ny på vejen
Medicin tilskud

Hej herinde.


Håber der er nogen der kan hjælpe.

Har søgt om medicin tilskud på 3 år nu.

Har fået ny rådgiver som spurgte om alt muligt.

1) efterløn.. Har 5500 jeg kan få i efterløn men skal jeg så bruge dem på medicin. Har ikke bedt om dem endnu.

2) friværdi. Hvis det er det i huset, skal det så gå til mit medicin.

3) bil. Har en gammel spand uden værdi. Men tænkte så at hvis man købte en af de nye biler der kører langt på literen. Det kan man vel ikke så. Mon man bliver bedt om at sælge den og bruge pengene på medicin.

Jeg er meget afhængig af min gamle spand pga helbredet...

Er bare nysgerrig hvordan man egentlig er stillet. Vil jo ikke gøre noget forkert

v.h blme...
blme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 14:21   #2
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blme Se meddelelser
Hej herinde.


Håber der er nogen der kan hjælpe.

Har søgt om medicin tilskud på 3 år nu.

Har fået ny rådgiver som spurgte om alt muligt.

1) efterløn.. Har 5500 jeg kan få i efterløn men skal jeg så bruge dem på medicin. Har ikke bedt om dem endnu.

2) friværdi. Hvis det er det i huset, skal det så gå til mit medicin.

3) bil. Har en gammel spand uden værdi. Men tænkte så at hvis man købte en af de nye biler der kører langt på literen. Det kan man vel ikke så. Mon man bliver bedt om at sælge den og bruge pengene på medicin.

Jeg er meget afhængig af min gamle spand pga helbredet...

Er bare nysgerrig hvordan man egentlig er stillet. Vil jo ikke gøre noget forkert

v.h blme...

Jeg forstår ikke lige hvem der stiler dig alle de spørgsmål

Du kan søge kronikertillæg hos lægemiddelstyrrelsen via din egen læge. Det gør at du max kommer til at betale 3555,00 kr. pr. år. på medicin.Du skal bare gå ned til din egen læge og bede om det (kan måske klares via tlf) så går der nogle uger og så har du det .mit var med tilbagevirkende kraft så jeg kunne hente næsten 10000,00 kr. på apoteket
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 15:26   #3
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Det skal lige tilføjes at for at få kroniker tilskud så skal man have medicinudgifter for ca 16800 om året ..

Og ellers er det efter social loven som enkelt ydelse man søger det, er lige nu bisidder på en sag hvor det er lykkedes os at få det pga at det ikke kan dækkes efter anden lovgivning og er livsnødvendigt medicin ..

og der ikke var andre måder man kunne dække de udgifter. og vedkommen ikke havde råd selv, men skal hilse og sige at det var en lægere og meget kompliceret sagsgang for hold da op kommunen arbejder med næb og klør for at slippe...

i det tilfælde jeg er på var der et rådighedsbeløb på 3000 kr om måneden når udgifter (godkendte så som husleje el og telefon og licens ) var betalt ..

og først efter et afslag og en anke (som kommunen så revurderede og ændrede mening om ) lykkedes det os...

Så jeg tror der venter dig en sej kamp hvis du har friværdi i bolig , bil vil de måske eller måske ikke acceptere alt efter din mulighed for offentlig transport osv .. (og så kommer de også med den mulighed at du evt kan køre med de der handicap busser )

Men i første omgang er det bedste du kan gøre at sende en ansøgning om en
Citat:
§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
Send din sagsbehandler en skrivelse hvori du begrunder din ansøgning og vedlægger et budget og bed om at få en kvittering på skrift samt hvor længe behandlingen af sagen tager ( og tjek lige din kommunes hjemmeside for at se om de har behandlingstider på )

desværre skal du ikke regne med en samtale omkring det, 8 ud af 10 sagsbehandlere vil bare sige nej det kan vi ikke hjælpe med, derfor er det altid smartere at aflevere en ansøgning og gør dem obs på loven ...

sørgeligt men tit nødvendigt
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 19:52   #4
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det er ikke al medicin det er tilskudsberettiget.
Medicin uden tilskud er stadig afregning ved kasse 1.

Min mand har fået kronikerbevilling - og heldigvis gælder den i 5 år. Havde ingen problemer i den forbindelse.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 00:14   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
...smider lige linket ind ang Kronikerbevilling:

http://www.ptu.dk/single/article/20/87/neste/1/
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontant-hjælp - tilskud til medicin og psykolog frkkaos Alt det andet 7 27-04-2012 22:15
Omlægning af tilskud til antidepressiv medicin? isteen Alt det andet 0 28-01-2011 18:20
Medicin tilskud på den ny ftp ordning. Dakota Alt det andet 15 12-08-2010 07:05
tilskud til medicin Bassemanden Alt det andet 4 30-06-2010 22:00
Medicin tilskud 2010? Mariepigen Alt det andet 3 11-12-2009 20:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension