K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2010, 14:34   #21
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Tjener 75 kr. i timen. Ville selvfølgelig gerne have 106 kr. i timen, som er mindstelønnen pr. 1. marts 2011, men tør ikke af frygt for fyring.

Skal stoppe til sommer på fabrikken, hvorefter jeg fortsætter på hg (handelsskolernes grunduddannelse) igen og gør det sidste skoleår færdigt.

Derefter håber jeg på beskæftigelse i specialbutik eller som kontorassistent, men er endnu ikke afklaret fuldstændig. Det er også lige meget, for jeg kan først gå på pension som 72-årig, hvis jeg ikke er blevet millionær inden da. Pensionsopsparingen investeres i Novo Nordisk-aktier, som stiger temmelig kraftigt for tiden.
Godt du startede tråden, for nu har du mulighed for at høre lidt om hvordan du kommer videre med dine planer !

a.meld dig i fagforening og snak med dem om lønnen, fyrer arbejdsgiver dig for det, får virksomheden store problemer.

b.tag kontakt til kommunen, for at høre hvilke støttemuligheder der har af praktisk og pædagogisk mulighed under din uddannelse.
Det er også muligt at undervisningsstedet selv har vejledning til hvordan dit uddannelsesforløb bliver bedst muligt.
Tag gerne kontakt straks, så der er en god plan når du starter.
her i kommunen er der et specialcenter til sådannne ting, andre kommuner har det nogle gange centralt i regionen.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 15:25   #22
KMH22081990
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2010
Lokation: Helsingør
Indlæg: 39
Styrke: 14
KMH22081990 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Godt du startede tråden, for nu har du mulighed for at høre lidt om hvordan du kommer videre med dine planer !

a.meld dig i fagforening og snak med dem om lønnen, fyrer arbejdsgiver dig for det, får virksomheden store problemer.

b.tag kontakt til kommunen, for at høre hvilke støttemuligheder der har af praktisk og pædagogisk mulighed under din uddannelse.
Det er også muligt at undervisningsstedet selv har vejledning til hvordan dit uddannelsesforløb bliver bedst muligt.
Tag gerne kontakt straks, så der er en god plan når du starter.
her i kommunen er der et specialcenter til sådannne ting, andre kommuner har det nogle gange centralt i regionen.
Tak for rådene. Må dog sige, at onkel og jeg er enige om lønnen, da det ikke handler om penge, men arbejdserfaring og social kontakt. Men rådet om fagforening vil jeg bruge til en anden gang.
KMH22081990 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 15:34   #23
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære KMH22081990.

Jeg følger dig med følelse af opbakning til at følge op på dine uddannelsesønsker omkring hg/specialbutik/kontor - jeg er selv mor til en 22 årig - så en ungs valg af værdier, uddannelse, bolig - er tæt på for mig.

Din diagnose med Aspergers var ikke, hvad du ønskede - men heldigvis er det en mild diagnose - og måske er der ting i dit liv, som du nu bedre forstår!


Og du skal benytte chance for at få støtte i uddannelse og valg af job - gennem VISO og DUKH, som jeg har fortalt om - og som Hejdien også anbefaler - og igennem Aspergerforening:

http://www.aspergerforeningen.dk/asp.aspx?id=5&aid=3


Og her er råd til Aspergere om valg af udannelse/job:

http://www.aspergerforeningen.dk/asp.aspx?id=51&aid=1

http://www.aspergerforeningen.dk/asp.aspx?id=14&aid=1

http://www.aspergerforeningen.dk/asp.aspx?id=13&aid=1


Inddrag dine forældre i alle overvejelserne!

Og inddrag sammen med VISO/DUKH/Aspergerforening og dine forældre videre evt. regions og kommunes særlige vejledningsenheder omkring uddannelse ved behov herfor!

Jeg er meget enig med dig i dit valg omkring arbejdserfaring og social kontakt ved fabriksjob hos din onkel - i pause i uddannelse!

Psykiatrisk Afdeling, som du har haft kontakt med, har sikkert også socialrådgiver, som kan støtte videre, når døre skal åbnes - i samarbejde med kommune og region - ved behov herfor!

Held og lykke med dine valg - sammen med dine forældre!

Sidst redigeret af Katharina; 12-12-2010 kl. 16:13. Årsag: Tilføjelse.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 18:16   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Tjener 75 kr. i timen. Ville selvfølgelig gerne have 106 kr. i timen, som er mindstelønnen pr. 1. marts 2011, men tør ikke af frygt for fyring.
Woooooow, det er bare IKKE i orden at de ikke overholder mindstelønnen. Er det alle medarbejdere der bliver snydt sådan???

Er du medlem af en fagforening? Så skal du tage kontakt til dem.
Hvis du ikke er medlem af en fagforeningen, skal du tage kontakt til dem alligevel.
Hvis du ikke selv kan overskue det, så kan du bede din far, mor eller en anden gøre det.

Fagforeningen kan ikke blot hjælpe med at du får den løn du er berettiget til, der er også sandsynlighed for, at du vil kunne få ihvertfald nogle af de penge du er blevet snydt for gennem tiden.
Og de kan hjælpe med til, at arbejdspladsen ikke kan slippe afsted med at fyre dig på baggrund af at du kæmper for din ret.

Vi taler rigtig, rigtig mange penge her.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 18:26   #25
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Tak for rådene. Må dog sige, at onkel og jeg er enige om lønnen, da det ikke handler om penge, men arbejdserfaring og social kontakt. Men rådet om fagforening vil jeg bruge til en anden gang.
Det handler IKKE om arbejdserfaring og social kontakt. Du har et fuldtidsarbejde som så mange andre mennesker, og du skal SELVFØLGELIG have den løn du har ret til.
Der ville jo også være arbejdserfaring og social kontakt på alle mulige andre arbejdspladser.

Du snyder dig selv godt og grundigt ved at acceptere det her. Og det gør din onkel også.
Du mener, at han ville kunne finde på at fyre dig hvis du går til fagforeningen. Det er da blot bevis for at han udnytter dig som billig arbejdskraft.

Fik du løn da du var syg?

Hvor længe har du været ansat?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 18:32   #26
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej KMH22081990 - låner lige din tråd!

@ Annagw: KMH's valg af dette job for en periode er med velberåd hu, som fortjener al respekt.

Læs herom i KMH's svar på overvejelser og råd - som dine - fra Engel:

Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Tak for rådene. Må dog sige, at onkel og jeg er enige om lønnen, da det ikke handler om penge, men arbejdserfaring og social kontakt. Men rådet om fagforening vil jeg bruge til en anden gang.

Sidst redigeret af Katharina; 12-12-2010 kl. 18:34.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 19:16   #27
KMH22081990
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2010
Lokation: Helsingør
Indlæg: 39
Styrke: 14
KMH22081990 er ny på vejen
Ved godt, at lønnen er for lavt sat. Det drejer sig "kun" om 45.000 kr. brutto. Ser meget op til min onkel, og han har INGEN intentioner om at snyde mig. Han er som en mentor og livsrådgiver for mig. Vi aftalte fra start, at det ikke handlede om løn, og i disse arbejdsløshedstider skal man bare være glad for at have et job!

Uddannelsesinstitutionen har endvidere sagt, at jeg til enhver tid kan vende tilbage og færdiggøre uddannelsen, og det vil jeg benytte mig af, så længe uddannelse er "gratis" i Danmark.

Sidst redigeret af KMH22081990; 12-12-2010 kl. 19:25.
KMH22081990 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 19:20   #28
enborger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2010
Indlæg: 38
Styrke: 15
enborger er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Jeg har fået konstateret Aspergers syndrom i mild grad efter indlæggelse på en psykiatrisk afdeling i seks uger.

Ville I søge om førtidspension?
ja har en god ven, som har samme, plus depressionsramt!
enborger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 19:25   #29
KMH22081990
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2010
Lokation: Helsingør
Indlæg: 39
Styrke: 14
KMH22081990 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af enborger Se meddelelser
ja har en god ven, som har samme, plus depressionsramt!
Er han førtidspensioneret?
KMH22081990 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 19:30   #30
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
KMH, du får ikke førtidspension på baggrund af at andre med samme diagnose er førtidspensionister.
Førtidspension vurderes ud fra en persons arbejdsevne, ikke diagnose.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søge førtidspension på § 17 pimpek Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 06-02-2012 22:15
Kan man søge § 34 på Førtidspension? Indiansummer Alt det andet 6 07-12-2009 21:14
Søge Førtidspension dittemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-07-2009 16:44
At søge om førtidspension ButterflyGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-09-2008 22:47
Jeg er selv ved ar søge førtidspension. Jessica At søge førtidspension 0 12-06-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension