K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2009, 18:02   #1
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Gode erfaringer med andre aktører?

Jeg mangler et fleksjob - derfor vil jeg rigtigt gerne høre hvis nogen af jer har gode erfaringer med en anden aktør. Er der nogen som har været på et godt kursus? Eller ligefrem har fået job via en anden aktør?
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 18:27   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg har været hos: AS3..shit kursus..hos Jobdk..ligeså meget spild", nu er jeg hos Marselisborg, og jeg tror sq det kommer til at virke xxx.

Under alle omstændigheder, slipper De os ikke, før vi har et fleksjob, og De virker også meget entusiastiske, så krydser sq alt hvad jeg kan.

Dog virker det lidt (" I skal være her hver dag, i x antal timer, I er visiterede til" ) kan føles som kontrol, men det er jo Kommunens krav..

Jeg kan se at, flere kommer i praktik, og job ( praktik højst 4 uger, og ikke uden jobgaranti, med mindre man selv siger fra/ nej kan ikke klare det etc.)

Så jeg håber og tror sq på at det lykkes denne gang!!!

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 22:44   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har været hos Midtsjællands KursusCenter (MSKC) hvor jeg fik en superfin behandling.
Jeg var der á 2 omgange, første gang var for at finde et flexjob, hvilket ikke lykkedes, det var nærmest eneundervisning , jeg mødtes med jobkonsulenten 1-2 gange om ugen.

Anden gang var for at finde et praktiksted, for at afklare om jeg stadig skulle være flex'er eller om jeg skulle have fp.

Superfin behandling hele vejen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 12:32   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Futurecom.dk kan anbefales - har afdelinger i både København, Århus og Vejle.
Gode lokaleforhold og seriøs behandling af kursisterne.

Jeg var tilmeldt denne aktør i foråret i et 3 mdrs. forløb - som arbejdsledig fleksjobber. Der skulle tages stiling til om jeg stadig var berettiget til fleksjob eller om det skulle hedde førtidspension .
Gode lokaleforhold og meget engagerede medarbejdere.

På mit hold var der flere der blev indstillet til pension fra aktørs side, een
nåede i kursusforløbet blive tilbudt praktikplads med efterfølgende fastansættelse for øje .( jeg ved at personen er blevet fastansat )

Selv blev jeg 6 uger efter endt kursus , fra Futurecom tilbudt et fleksjob begyndende med et 4 ugers praktikforløb.

Jeg er idag fastansat i mit andet fleksjob indenfor hospitalsbranchen - trods alder - 61 år og - selv om det er en helt anden branche med andre arbejdsopgaver end dem jeg har beskæftiget mig med i mit lange arbejdsliv, er jeg rigtigt glad for jobbet.

Så jo jeg har været glad for mit bekendtskab med Futurecom på Nørrebro.

Jeg vil ikke glemme at rose CONTRA -der ligger på Vesterbro.
Denne aktør stiftede jeg bekendtskab med i 2003/04 i opstarten
af min ansøgning om fleksjob.
Superfine forhold, seriøse medarbejdere , og rigtigt god sagsbehandling der førte mig direkte til afgørelsen Fleksjob.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 12:43   #5
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Tak

Tak for svarene - Jeg krydser fingre for dig helle4!
Jeg vil selvfølgelig gerne høre om flere gode aktører - god weekwnd derude.
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 13:53   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Jeg har været hos: AS3..shit kursus..hos Jobdk..ligeså meget spild", nu er jeg hos Marselisborg, og jeg tror sq det kommer til at virke xxx.

Under alle omstændigheder, slipper De os ikke, før vi har et fleksjob, og De virker også meget entusiastiske, så krydser sq alt hvad jeg kan.

Dog virker det lidt (" I skal være her hver dag, i x antal timer, I er visiterede til" ) kan føles som kontrol, men det er jo Kommunens krav..

Jeg kan se at, flere kommer i praktik, og job ( praktik højst 4 uger, og ikke uden jobgaranti, med mindre man selv siger fra/ nej kan ikke klare det etc.)

Så jeg håber og tror sq på at det lykkes denne gang!!!

fra Helle.

Det lyder fedt at det ser godt ud nu fortæl fortæl kan du ikke lave en tråd om det eller skrive i din blog eller skrive det et eller andet sted jeg følger med he he ...

Og godt at der også findes gode aktøre og godt at nogen lige vil skrive det her så det hele ikke bliver så sort i sort
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 12:59   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Jeg har været hos Midtsjællands KursusCenter (MSKC) hvor jeg fik en superfin behandling.
Jeg ledte efter en mail-adresse på "min" jobkonsulent og fandt et nyhedsbrev fra Midtsjællands Kursuscenter, hvor jeg synes i skal læse s. 2 og 3 (lederen), efter at have læst den tror jeg ikke længere at det bare var "min" jobkonsulent der havde en fornuftig indstilling til andre mennesker.

Andet sted i nyhedsbrevet kan jeg se, at de også har et kursus der hedder "Re-fleks", en bruger herinde skrev at h*n skulle på noget der hed "Re-fleks" og jeg tænker at det måske kan være dette.

http://www.mskc.dk/pdf/November%202009%20E.pdf

Den kan være noget sløv at scrolle i, men jeg gjorde det at jeg downloadede det, og så gik det noget lettere.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 13:17   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
vil sige hvis man trænger til et sperk i røven for at komme igang med ansøgninger osv er alle de aktøre gode nok.men har man styr på andsøgninger jobnet osv osv er der rent spildt af tid komunen for flere penge retur når man kommer affsted men iden sidste ende er der minus
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 13:26   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
superkok, du har da fuldstændig ret, men står man i den situation at man er tvunget til det og har flere aktører at vælge imellem, så er det sg'i da rart at vide om der er et sted man i det mindste bliver behandlet som et menneske.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kvalitetskontrol af andre aktører zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 19-10-2011 12:06
Kontrol med andre aktører zuza Nyt om loven 1 28-04-2010 23:11
Andre aktører og oplysninger fra læger zuza Kommunernes Tavshedspligt 2 06-12-2008 20:23
Andre aktører zuza Et godt link! 0 14-05-2008 23:35
Andre aktører 1. januar 2008 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 08-08-2007 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension