K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2010, 10:25   #21
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hej Tina1973

Siger som de andre, hold ved. Jeg kender det selv. Har selv ADHD og er pædagog. Der er ingen tvivl om at mit arbejde som pædagog var det der gjorde at jeg fik et sammenbrud og har gjort, at jeg i dag ikke kan det, jeg har kunnet. Både i tempo og mængde. Efter at have været sygemeldt i 2 mdr., startede jeg op på 3 x 3 timer og 4 uger senere kollapsede jeg. Både min læge og et forløb på en "ADHD skole" siger no go til pædagogfaget og selv min fagforening støtter dette. Det er et al for voldsomt erhverv med vores handicap.

Min psykiater, skole og anden speciallægeerklæring skrev, at jeg skulle afprøves i et andet hverv, som blev kontorfaget da jeg også er uddannet kontorassistent og med de hensyn jeg nu måtte have brug for. Det er jeg så i gang med nu og elsker det. Nu passer kemien så også, så det gør det nemmere, men jeg kan bare være mig og gøre og tage de ting og behov jeg har brug for. Max 15 timer ender jeg nok på.

Som du, er problemet indre og det ydre viser så mange kompetencer. Det er problematisk, når man ikke lige kan se at man ikke har ressourcerne til at bruge de kompetencer man har. Det er i hvert fald min største kamp. Jeg har også hele mit liv tilpasset mig situationerne for at være en del af fællesskabet og når det så ikke lykkedes, søgte jeg videre i form af nyt job, uddannelse, hus, venner, fritidsaktiviteter osv.

Kan godt forstå du søger FP, for jeg kæmper hver dag med pres der bliver til stress, manglende hukommelse, overblik, overskud og energi.

Ville med mit indlæg sige, at du skal lytte til dig selv og tro på at du gør det rigtige. Der er i ADHD foreningen hjælp at hente fra en socialrådgiver, navigatør og andre med ADHD og det har jeg haft gavn af. Håber din sagsbehandler og dig finder ud af noget.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 13:38   #22
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
din sagsbehandler kan ikke nægte dig at sygemelde dig..
ikke hvis din læge gør og din psykolog siger det samme...få en lægeerklæring på du er syg.og få alt på skrift hvad din sagsbehandler siger.
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 17:39   #23
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
jeg er nu fået min læge til at tage mig op næste torsdag på et møde mellem et eller andet team altså også min sagbehandler (som skulle have forgået for længste) jeg mistede tålmodigheden og alle de fustration jeg har haft længe blev smidt i hovdet på ham.Han sage efter at jeg var faldet ned efter lang tid at han aldrig havde set mig på denne måde( nej for jeg har altid bare fundet mig i alt). Men skal så ned til ham næste fredag for at høre hvad der blev sagt og derefter skal vi have en rundbordssamtale. Så nu er jeg totalt ødelagt og kunne sove på stedet alle mine mange år frustationer kom ud og jeg fik det lidt bedre, men mon det hjælper.

Han mener ikke at jeg er dårlig nok til en pension men han ved jo heller ikke hvor svært jeg har det med at skulle bare klare min børn fordi de er meget aktive og jeg er ved at banke i bordet så min lille drenge kan få en diagnose. Fordi der er så mange problemer med ham han kan ikke klare en hel dag, fungere ikke motorisk,svært til det social osv som jeg endelig tror jeg har fundet en diagnose han lide af. Så der skal jeg ned i morgen og snakke for han skal ikke lide nogle nederlag fordi der kun tænkes kassetænkning. Og jeg bliver ved indtil jeg bliver hørt smed også det i hovdet på min læge. Der er hård at kæmp 2 sager for mig lige nu. Og jeg føler mig bare total nede :O( godnat
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 23:40   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Puha..

Held og lykke med det hele.
Godt kæmpet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 06:48   #25
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
tak fordi at I er her alle på K10 (:

Endlig har jeg mødt nogle mennesker som forstår mig sikke en lettelse.

Og tak fordi i gider at give gode råd og støtte til mig
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 11:07   #26
tina1973
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 24
Styrke: 15
tina1973 er ny på vejen
hejsa sidste nyt i min sag jeg kontaktede min læge og bankede i bordet og sage stop så nu er jeg blevet taget op på møde imellem læge og sagbehandler og kommunen læge og min læge fik den virkelig til at forstå alvoren. Så nu indhenter de endelig en vudering fra min psykiater og regner så sender min sagbehandler hele min sag til kommunenlægen igen og så håber jeg på det bedste men tør ikke at tro på at det måske endelig slutte, men min psykolog mener at jeg før pension nu eller ville de ikke se på sagen igen. Så jeg krydser alt hvad jeg kan for at det bliver sådan, for jeg er ved at være slidt fuldstænding i stykker både fysik og psykisk.
tina1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Det er så hårdt at holde modet oppe... muslingemus Din historie 7 14-02-2011 23:02
At søge job - svært ved at holde modet oppe kkkk Alt det andet 4 23-10-2009 14:01
Hjort; mist ikke modet ! Thelma Politik og Samfund 10 14-02-2009 20:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension