K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2016, 19:23   #11
Hampus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2016
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hampus er ny på vejen
Er godt klar over kontingent ikke er nok. At der er mange krav. Men det er nogle gange en jungle, at finde svar. Skal gå fra TAF til sygedagpenge, håber jeg..
Fortår ikke, hvorfor smerteklinik overhovedet bliver nævnt.
Mange tak for alle svar :-)
Hampus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 20:53   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når jeg nævnte smerte klinik er det fordi det har været en del i pressen, og af en eller anden grund, skal alle syge på kursus i smerter, fatter det ikke, men skrev det nok mere som følge snor for alle de ondsvage ting folk kan sendes igennem før kommunen er tilfres

som skrevet kom jeg let igennem,miin mand blev syg med en avelig gigt sygedom, har været på ced i et helt år 2 gange 45 min ugeligt, 17 special læger, der siger det samme,
er nu igen i afprøving, ind til nu har det taget 4 år, han røg på kh efter 6 mdr.

Der er ingen regler for hvor mange ting kommunen må bede dig om at gennemføre, hvis der er en mikro chance for,at du får et beder helbred.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 22:02   #13
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Fleksjobsbevilling

kan man ikke søge om.
For at kommunen skal tage dig i betragtning til et fleksjob, skal de først være klar over, at du er syg.
Som jeg forstår dig, står du nu mellem, at melde dig ledig -og til rådighed på arbejdsmarkedet eller, at sygemelde dig på kommunen.

Såfremt du vælger, at melde dig ledig og til rådighed for arbejdsmarkedet, kan du være det, indtil du meddeler a-kassen, at du er sygemeldt.

Derved bliver du kendt på kommunens sygedagpengeafdeling og bliver underlagt de opfølgningsregler, som er gældende.

Som udgangspunkt kan man modtage sygedagpenge i 22 uger, inden der skal iværksættes afklarende foranstaltninger, der skal vise hvordan din erhvervsevne er.
Under dette forløb er det, at kommunen kan få ideer om at du ved fx forløb på en smerteklinik kan forbedre dine erhvervsevner i en grad, så du kan blive selvforsørgende.
Viser det sig, at dette er helt håbløst, så kan det komme på tale, at indstille dig til et fleksjob.
Så hvis man tidligt i sygemeldingen kan få iværksat afklarende foranstaltninger er det en fordel, fordi det så kan ske, mens man får sygedagpenge.
Held og lykke
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 22:03   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
når jeg nævnte smerte klinik er det fordi det har været en del i pressen, og af en eller anden grund, skal alle syge på kursus i smerter, fatter det ikke, men skrev det nok mere som følge snor for alle de ondsvage ting folk kan sendes igennem før kommunen er tilfres

som skrevet kom jeg let igennem,miin mand blev syg med en avelig gigt sygedom, har været på ced i et helt år 2 gange 45 min ugeligt, 17 special læger, der siger det samme,
er nu igen i afprøving, ind til nu har det taget 4 år, han røg på kh efter 6 mdr.

Der er ingen regler for hvor mange ting kommunen må bede dig om at gennemføre, hvis der er en mikro chance for,at du får et beder helbred.
Forstår jeg dig korrekt ?
Skriver du virkelig at kommunerne er så tåbelige at mere eller mindre alle syge skal forbi en smerte klinik selv om de ikke lider af en smertesygdom ??

Som Astmatiker og allergi syg har trådstarter jo tilsyneladende ingen behov for dette.


@Hampus

Som de andre skriver kommer din kommende indtægt an på om du er berettiget til sygedagpenge, prøv at læse dette link:
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&...14733917,d.bGs

Jeg har læst på k10 at mange syge får besked på at de ikke kan få sygedagpenge og at kommunen henviser til kontanthjælp som eneste forsørgelse og jeg undrer mig hver gang over at de nye regler om jobafklaringsforløb ikke følges.

Jeg ville jo ellers tro at du skulle på enten sygedagpenge eller jobafklaringsforløb (som giver en ydelse der hedder resourceforløbsydelse og er på kontanthjælpsniveau, men ikke formue afhængigt eller afhængigt af samlevers indtægt) men de personer på k10 der har erfaring enten fra sig selv eller andre, de oplever det åbenbart anderledes.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 22:18   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg ville jo ellers tro at du skulle på enten sygedagpenge eller jobafklaringsforløb (som giver en ydelse der hedder resourceforløbsydelse og er på kontanthjælpsniveau, men ikke formue afhængigt eller afhængigt af samlevers indtægt) men de personer på k10 der har erfaring enten fra sig selv eller andre, de oplever det åbenbart anderledes.
Man kommer kun på jobafklaringsforløb, når ens sygedagpenge udløber. Så hvis Hampus ikke er berettiget til at få dagpenge og dermed sygedagpenge, kan hun ikke komme på jobafklaringsforløb, men kan ansøge om kontanthjælp.

Men lad os krydse fingre for at hun er berettiget til dagpenge og kan starte med at melde sig ledig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 01:35   #16
Hampus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2016
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hampus er ny på vejen
Mange tak for alle svar. Jeg er helt rundforvirret. Men får sikkert løbende flere spørgsmål.
Og skal lige have læst alle svar ordentligt igennem. Jeg satser på jeg vil kunne få sygedagpenge når jeg skal melde mig ledig/syg og ikke kontanthjælp. Men vil få forhørt mig hos socialrådgiver i fagforeningen. :-)
Hampus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 07:45   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nørd nej men at alle med smerter skal, ved ikke om de har andre ider med asma/eksem kunne forestille mig ,de har et eller andet i baghånd,vi må jo indrømme,at alle syge, skal være raske i følge kommunen
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension