K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2008, 23:55   #1
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Post Tal fra 2008 for overførselsindkomster

Målet med denne tråd er, at grave tal frem som deputationsgruppen fra k10.dk kan fremlægge ved mødet i Folketingets Socialudvalg engang i oktober 2008

Alle er velkomne til at bidrage

Det var pia e larsen, som kom med ideen på min kontaktside her på k10.dk

Citat:
Har/kan du finde tal her fra 2008 vedr. Hvor mange der får sygedagpenge, hvor mange der får kontanthjælp, hvor mange der får alm dagpenge, hvormange på fleks(uden job, påledighedsydelse), hvor mange der ingenting får(hjemløse+de der lever af ægtefælleforsøgelse)+ evt revalidering(hvis ikke de er indeholdt i en af disse tal.
Jeg har set at der ligger tal fra 2007 på hjemmesiden for landtidsledige(LA), og tænker at det kunne være sjovt at stikke bla arbejdsmarkedetsudvalget disse tal samt evt journalister derinde?
Jeg vil lægge ud med tal, som jeg har fundet for andelen af kontanthjælps- og starthjælpsmodtagere i matchkategori 4 & 5 (Længst væk fra arbejdsmarkedet):

Citat:
På landsplan er 68,9 % af kontanthjælps- og starthjælpsmodtagere i match kategori 4 & 5 i 1. kvartal 2008.
(Kilde: Nøgletal om resultater for jobcentergruppe 3 (s. 15 - PDF format) | Nøgletal om resultater for 1. kvartal 2008 begge (brhovedstadensjaelland.dk))
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 00:08   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fint, Flemming.

Hvilke tal skal vi finde?

Hvilken kilde er mest troværdig?

Jeg har da fundet et interessant tal:

I år 2007 modtager 52.923 førtidspension efter den NYE ordning. Da ordningen trådte i kraft i 2003, så vil det sige, at de 52.923 skal divideres med 5, så finder man det gennemsnitlige antal tilkendelser pr. år siden 2003.

Cirka 10.584 pr. år har fået pension.

Og DET må vist siges at være et KRAFTIGT FALD i antal førtidspensioner. (Nogle få er måske døde, og måske under 10 personer er blevet frakendt pensionen siden, GÆTTER jeg mig til.)

http://www.statistikbanken.dk/statba...selections.asp

Antal ledige kontanthjælpsmodtagere pr. juli 2008 - 10.057. http://www.statistikbanken.dk/statba...selections.asp BEMÆRK dog nedenfor, at ledighedstallet er 3.000 HØJERE????!!!! Sikken fejl i Danmarks Statistik. GISP!!!!

På passiv ledighedsydelse 1. kvartal 2008: 8 467 (det er vist IKKE særlig ydelse, kontanthjælpssats, starthjælpssats. Derfor så lavt tal.)

http://www.statistikbanken.dk/statba...selections.asp

Passiv kontanthjælp: 56 892

Passiv revalidering: 6 693

Passiv introduktionsydelse: 1 090

Virksomhedspraktik: 6 789

Særlig tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb: 18 762

Vejlednings- og afklaringsforløb: 9 750

Og her et andet ledighedstal ????? for kontanthjælpsmodtagere: 13 167
(Ovenfor i en anden statistik var tallet KUN 10.057???!!!)

Og der er nu 46.840 fleksjob. Der er kun oprettet 5.000 NYE fleksjob på eet år!!!!!

Det forslår jo som en skrædder i helvede, når så mange er så langt fra arbejdsmarkedet og råber og skriger på et fleksjob, som IKKE findes!!!! Mange, mange tusinde bliver ALDRIG NOGENSINDE SELVFORSØRGENDE!!!!!!

http://www.statistikbanken.dk/statba...selections.asp

Slag på tasken og hovedregning betyder, at cirka 120.000 har nedsat arbejdsevne i større eller mindre grad, så hvis der kun oprettes 5.000 fleksjob pr. år, så kan enhver jo regne ud, at over 100.000 parkeres uden udsigt til selvforsørgelse.

HK og vist andre fagforeninger har tidligere sagt, at cirka 5.000 HVERT ÅR mister indtægt pga. sygedagpenge og er henvist til ægtefælleforsørgelse. Mit gæt er, at der nu er strammet yderligere op, så dette tal sandsynligvis er meget højere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-09-2008 kl. 00:57. Årsag: tilføjet antal førtidspensioner mv.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 08:58   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Superfedt fundet frem Flemning og Zusa.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 18:56   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hold da op hvor er i bare gode Flemming og zuza, yes, det må da være nogen tal vi kan bruge

Regeringen elsker jo at forholde sig til alt målbart(undtagen de bløde værdier) så der må da bestemt være noget vi kan bruge
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 00:04   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
5.000 færre tilkendelser af førtidspension pr. år fra 2003 inkl. 2008 svarer til 30.000 syge borgere parkeret på en anden ydelse end førtidspension.

Det giver naturligvis et kæmpe arbejde for lægekonsulenterne, ikke?

Læs mere om tallene her: http://www.k10.dk/showpost.php?p=36796&postcount=36

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 07:40   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det passer også med de der ryger af sygedagpenge pr år.
Det er det jeg hele tiden har påstået. Dejligt at der nu er fakta på bordet.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 12:19   #7
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
indel i 2 dele

Hej Zuza og Pia,

Jeg tror, at vi skal lave en lille inddeling i 2 dele:

1. Tal fra 2008 - imellem 18 & 66 år
2. Øvrige interessante tal (tidligere eller andre tal)

Ellers tror jeg vi hurtigt kan komme til at miste overblikket.

Til pkt. 1 har jeg dette tal, som jeg har udtrukket fra Danmarks Statistikbank:
Antal førtidspensionister ialt per 1. januar 2008 (18- 66 år) 246273

Tallet er lidt højere end det tal, som Danmarks Statistik kom med d. 12. august 2008 på 240.600. Årsagen er, at Danmarks Statistiks tal dækker fra 18 - 64 år. Men der er altså knap 6.000 flere i alderen 64 - 66 år og det mest reelle er at tage alle på førtidspension med synes jeg. Offentliggjort her (dst.dk) - virker dog ikke lige nu.

Jeg har lagt den ud på min hjemmeside: Sociale pensioner 2008 (denmarkonline.dk) - nederst.

I kan også lige kigge statistik kategori (denmarkonline.dk) for at se om der skulle være andre interessante tal.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 15:49   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Vedr. 1: Tal fra 2008 - imellem 18 & 66 år

Tal for dagpengemodtageres aktivering:

Citat:
Siden oktober sidste år har det været et krav, at langtidsledige, der har været ledige i to et halvt år, skal i aktivering. Men tal fra januar til april i år viser, at den såkaldte aktiveringsgrad for gruppen kun ligger på 53,2 procent. Dermed er det kun cirka halvdelen, der får den aktivering, de har krav på, eller også aktiveres de ikke i tilstrækkeligt omfang.
Kilde: 3f.dk (8. september 2008)
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 23:27   #9
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Vedr. 1 tal for 2008 - folk på overførselsindkomst halter efter lønfremgang

Citat:
Mennesker på offentlig forsørgelse får betydeligt mindre fremgang i deres indtægter end folk i job. Hele 10 procent mindre fremgang de seneste 10 år er det efterslæb, de dårligst stillede må leve med, viser nyt notat. Forskellen medvirker ifølge ekspert til farlig polarisering og *social eksklusion.

INDTÆGTSKLØFT Seniorer, handicappede og kontanthjælpsmodtagere sakker længere og længere bagud, når det gælder indtægter. I løbet af 10 år er reallønnen for folk i job steget med 15 procent, mens den for overførselsmodtagere kun er steget med 5 procent. Dermed vokser skellet mellem dem, der er på arbejdsmarkedet, og dem, der står udenfor – velstillet og dårligt stillet.

Tallene stammer fra et notat udarbejdet af konsulentfirmaet Slotsholm for Ugebrevet A4. Notatet dokumenterer, at reguleringen af ydelserne til folk på offentlig forsørgelse langt fra følger den almindelige lønudvikling. Eksempelvis er forskellen mellem at være i job og på folkepension steget markant.

I 1998 tjente en almindelig lønmodtager i gennemsnit 271.000 kroner om året, mens en enlig folkepensionist fik 93.000 kroner. I 2007 nåede lønmodtageren op på en årsindkomst på 377.000 kroner, mens pensionisten fik 119.000 kroner.

Gabet mellem de to gruppers indkomster er således vokset fra i gennemsnit 178.000 kroner for 10 år siden til 258.000 kroner i dag.
Læs resten her: Samfundets svageste får økonomisk baghjul (LOs Ugebreveta4.dk) (15. september 2008)
Klik på linket under baggrund for at se konkrete tal.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 12:01   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad lever 20% af de langtidssyge af efter 52 uger?



Hjort har netop holdt en tale.

20% af de langtidssyge kommer ALDRIG tilbage til arbejdsmarkedet, hvis de har været syge i mere end et år.

DET forklarer, hvad der sker på k10 og ALLE de sygedagpengesager, her er.

Hvad lever 20% af de langtidssyge af efter 52 uger?

1. Ingenting (ægtefælleforsørgelse)
2. Kontanthjælp
3. Meningsløse aktiveringer, arbejdsprøvninger, rådighedskontrol.
4. Ledighedsydelse (på kontanthjælp, særlig ydelse, starthjælp)
5. A-kasse

De 20% langtidssyge kommer ALDRIG i job, siger Hjort. Jamen, så SKAL de jo have FØRTIDSPENSION, for Hjort siger jo, at de ALDRIG kommer i arbejde.

Citat:
Vi ved, at jo hurtigere der sættes ind over for syge, jo hurtigere bliver de raske igen. Samtidig ved vi, at risikoen for at miste fodfæstet på arbejdsmarkedet stiger for hver uge, man er syg.

Og efter et års fravær vender én ud af fem aldrig tilbage til arbejdsmarkedet.
http://www.bm.dk/sw29356.asp

Citat:
Og det er ikke seriøs og realistisk jobsøgning, når man automatisk og uden hensyn til kvalifikationer alene søger job ved hjælp af en automatisk jobsøgningsmaskine.

Vi skal have sat en stopper for de automatiske jobsøgninger. De er useriøse. Og de er urealistiske. Jeg vil gerne appellere til, at I også er opmærksomme på problemet. Hvis I vejleder og administrerer reglerne, som de er tænkt, vil problemet med proforma-ansøgninger langt hen af vejen løse sig selv.
Jamen, Hjort... det er jo lige omvendt. Det er jo matchningen af de ledige og de ledige job, der er useriøse og urealistiske.

De ledige er syge, mangler kvalifikationer, bor i den forkerte landsdel, hvis ikke det er "falsk" reklame for en virksomhed, som "her går det godt... for vi mangler personale".

Ovenstående sættes i perspektiv, når man læser aviserne. De er fyldt med artikler om fyringer, nedskæringer osv.

Her er endda en aflyst jobmesse, fordi der IKKE er mangel på arbejdskraft:

Citat:
Endnu flere fyringer på vej i landsdelen


Jobcenter Ikast-Brande må ydskyde en jobmesse til bedre tider - de tilmeldte virksomheder har ikke brug for arbejdskraft lige nu.

http://www.dr.dk/Regioner/Vest/Nyhed.../18/073300.htm



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 18-09-2008 kl. 12:12. Årsag: tiløfjet punkt 5 + artikellink om aflyst jobmesse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overførselsindkomster og udgifter Abraxus Politik og Samfund 54 20-08-2013 13:21
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
Både lønmodtagere og folk på overførselsindkomster får flere penge mellem hænderne jomfruen Politik og Samfund 8 03-09-2009 10:46
Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ? Havedammen Det er da strengt ! 27 20-07-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension