K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2009, 11:28   #11
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Mon ikke det også er forskellig fra kommune til kommune. Jeg fik den forklaring, at grænsen går ved 3 timer dagligt.
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 12:25   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
For lige at slå dette fast med syvtommer søm...

Der er ikke noget mindste timeantal for fleksere....i lovgivningen...

Man kan dermed blive visiteret til fleks med så lidt som 1 time pr uge...

Det er så en helt anden snak om man kan få et job med så lavt timeantal...

Der burde selvfølgelig være noget lovgivning på dette område...så folk ikke kunne blive visiteret til mindre end det timeantal som den største refusion dækker...
Hvilket er ca 12½ time pr uge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 21:03   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nææ, det er her i København

Jeg kender en dame der har fleksjob ca 3 timer om ugen på et advokatkontor (som godt nok ligger i Hellerup) som hendes bror har - hun er der om Torsdagen hvor hun bla kommer breve i kuverter og efterfølgende sender dem ud. Så broderen betaler vel ud af egen lomme op til de 12 timer

Men alle ser ud til at trives med ordningen, kommunen betaler ikke førtidspension, damen holder sig i gang og broderen føler vel at han hjælper søsteren til en bedre tilværelse. Sådan er der mange der gør, men jeg synes at det kun foregår i familier, og har endnu ikke hørt om nogen der kan arbejde så lidt og så selv finde jobbet hos fremmed virksomhed....

Dog kender jeg ingen fleksere med 37 timer om ugen, men ved at det kan lade sig gøre......

Ja, helenekr... det er jo kun, hvis man har en "rig onkel", der kan hjælpe med et job. Det var derfor, jeg skrev Lolland (der er ikke så mange "rige onkler"


Men jeg har - og nu er det mig, der må melde pas på at komme med et link - men der blev strammet op omkring fleksordningen, fordi det viste sig, at nogle, der sagtens kunne arbejde på ordinære vilkår, blev tilkendt fleks... som var en fed ordning for virksomhederne. Tænk at få en fuldtidsansat, og så score tilskud på 50 eller 66 procent.

Det eneste, der står om fleks, er, at kommunens tilskud skal svare til nedsættelsen af arbejdsevnen.

Så på det punkt er der jo langt fra de 12,5 timer og ned til een time pr. uge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 21:38   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen der mangler da helt klart nogle klare regler for 'hvordan og hvorledes' angående fleksjobs. Det er bare ikke godt nok, at reglerne er alt mellem 1 - 37 timer, det giver jo utryghed og forvirring....

12 timer BURDE jo være grænsen, hvis regnestykket skal gå op.

Alt under 12 timer plejer jo at være skånejobs, som man jo bekendt kun kan få hvis man er førtidspensionist......

Vi læser jo også herinde engang imellem, nogen skriver, at de via arbjedsprøvningen kun kunne komme op på feks 8 timer om ugen, og at sagsbehandleren derfor siger, at de er for dårlige til fleks, men for raske til førtidspension.

Jamen det er jo helt skævt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 17:56   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg bliver helt navøs af den snak om timer ,jeg har nemlig kun kunnet klare 12½ time om ugen ca 10 til 20minutters pause om dagen ,så relt noget mindre time tal og med skånehensyn .hvad vil vuderingen mon blive .kan jeg så også ende der hvor man hverken er "fugl eller fisk"
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 20:48   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
12½ time burde jo så blive fleksjob, hvis alt skal gå efter bogen....hmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 20:52   #17
elise
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
elise er ny på vejen
Red face tak

Tusind tak til alle jer søde der har svartet mig på mit spørgsmål, jeg har ikke haft overskud til at være her før nu, men jeg syntes jeg har fået en god respons fra jer.
Netop det med at spørge vedkommende om vi skal bytte så hun får mine smerter samt flexjobbet, og omvendt har jeg brugt op til flere gange.
Så tusind tak alle.
Elise
elise er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Timeantal på RevaCenter Dancer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 02-02-2013 19:54
Nyt omkring § 100, mindste beløb til udbetaling 500 kr Indiansummer Alt det andet 1 17-01-2013 19:26
hvad er mindste lønen for flexer ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 2 26-03-2010 19:08
Timeantal? Malene2450 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 09:22
Timeantal & flexjob andi1975 Jeg er kommet i praktik. 6 14-11-2007 18:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension