K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2013, 22:36   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
millionær fp

hejsa

sidder og ser tv2 25 års fødselsdag

og en førtidspensionist har lige vundet en million. I programmet.

diskuterer tit med familie om hvad der vil ske hvis en som mig der næsten lige er blevet førtidspensionist, hvis jeg vandt, modregner de mig?

jeg spiller ofte i håbet... men får man bare pengene ind på kontoen uden myndighedder blander sig i det? eller modregner de?

syntes ikke jeg har kunne finde et endeligt svar på det. Nogen skriver det er indtjening og man modregnes andre at det er formue og man ikke modregnes hvad er sandheden?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 00:34   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Før du får skillingerne ind på kontoen, så skal der betales gevinstafgift til Staten ;-)

Gevinstafgiften er 15% ... så vinder du små 7 millioner, så er det lige over 1 million til staten ... og det kan vel holde økonomisk liv i ca. 5 førtidspensionister i et år ... så lidt gavn vil afgiftskronerne vel gøre ... hvis ikke de konverteres til skattelettelser for alle andre ...

Når du er kommet så langt ... så står der lige under 6 million dejlige computer-kroner på din konto ...

Og hvis ikke de nærmest brænder i lommen (eller i det her tilfælde på kontoen) ... så må du jo se at få dem placeret i et eller andet, så de kan give et afkast ... dvs. små 60.000 dejlige kroner for hver % du kan hive ud af din investering ...

Lad os sige du er meget forsigtig og forhandler dig frem til 1,5% på en "højrente konto" hos din eller en konkurrerende (solide) bank ... så har du små 90.000 kroner i kapitalindkomst ...

https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx kan du (bla.) læse, at:
Citat:
Hvis du er enlig, kan du have andre indtægter op til 70.900 kr. om året (2013), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 70.900 kr. om året (2013).
Så er du enlig, så bliver beløbet 90.000 - 70.900 = 19.100 omregnet til en årlig reduktion på 19.100 X 30% = 5.730 kr. ... forudsat, at du ikke har andre indtægter fra fx private pensionsudbetalinger, øvrig kapitalindkomst, og evt beskeden arbejdsindkomst.

Jeg tænker man derfor reducerer din månedlige pension med 5.730 / 12 = 477 kroner ... før skat ...

Det er sådan ca. det jeg læser mig til ved blot at google lidt på dit spørgsmål og bruge lommeregneren ;-)

Det centrale er således, at det er AFKASTET der påvirker pensionsberegningen og ikke GEVINSTBELØBET ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 09:08   #3
Mads87
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Indlæg: 146
Styrke: 12
Mads87 er ny på vejen
Jeg har hørt for længe siden at det kun er renterne "de kan gøre noget ved", men jeg kan ikke henvise til noget konkredt, desværre.
Så ledes kan man vel sætte givindsten ind på en rentefri-konto og så er det det.
Mads87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 09:32   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads87 Se meddelelser
Så ledes kan man vel sætte givindsten ind på en rentefri-konto og så er det det.
Og hvad skulle fidusen så være i det?

Hvis vi holder os til TimeGuest's eksempel, så mister man da godt nok 5.730 kr. på et år, af sin pension, men det er jo fordi man har tjent 90.000 kr.

Og hvis man trækker de 5.730 kr. fra de 90.000 kr. så giver det et overskud på 84.270 kr., som er penge lige ned i foer'et. Lader man dem stå på kontoen, så får man endnu flere renter til næste år, og bliver så selvfølgelig også trukket lidt mere i sin fp.

Men helt ærligt, hvis man kan tjene 90.000 kr. bare ved, at gå og trille tommelfingre, så kan man vel nok afse små 6.000 kr. til statskassen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 15:08   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har selv formue og bliver modregnet i min pension
men at sætte pengene på en rentefri konto, er da hul i hovedet

jeg får da stadig 70 kr. ud af hver 100 kr. jeg får over det beløb man må tjene ved siden af sin pension.
samt at man faktisk giver lidt af sin pension tilbage til statskassen
synes jeg er helt i orden
jeg kan heller få nogen former for boligsikring eller andre ting og det er også helt i orden
når man med ens pension og måske forsikringer ved siden som jeg har
faktisk tjener noget mere end hvad andre folk tjener på at gå på arbejde i 37 timer

Husk man har fået en pension, fordi man ikke kan arbejde og ikke kan ændre på sin årsindtægt
derfor er pension, helt anderledes end kontanthjælp.

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-10-2013 kl. 15:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 19:29   #6
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ok så man skal vinde 6 millioner før de begynder at trække...

så kan jeg godt drømme videre... :-)

tænker bare at så snart pengene ville ryge ind på kontoen kunne kommunen se det som en indtægt og ikke formue og derved modregne? men ja det er jo også først et problem hvis man skulle vinde engang og med mit held er der nok ingen chancer he he
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 01:24   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis jeg vandt 6 millioner, ville jeg gå op og afmelde pensionen - eller i hvert fald bare gøre den hvilende. Tror jeg ville kunne klare mig selv langt hen af vejen med 6 millioner på kontoen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 11:36   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
arhhh Helene du ville da helt klart dele med lille mig :-D
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension