K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2011, 13:16   #1
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Hjælp til klagebrev ang. afslag på FP.

Hej alle i søde og enormt hjælpsomme mennesker her på K10.

Jeg er ved at stykke et klagebrev sammen som jeg skal op med på kommunen, men mangler nogen til at sige om jeg har skrevet nok eller om der er noget jeg mangler.

Begrundelse for at, klage.

1. Det er løgn og latin at jeg har sagt at jeg ønsker at mine børn skal være min karriere, men jeg har derimod sagt at da jeg ikke længere kan arbejde går jeg mere op i min børn da jeg ikke har hobbyer da jeg ikke kan tåle ret meget.
Jeg bliver nødt til at være den der køre mine børn i skole og henter dem for min mand skal tjene penge så vi kan få mad til vores familie.
Jeg sover 2 gange om dagen, kl. 9.00 når jeg har afleveret mine børn og igen kl. 13.00 så jeg kan holde til at hente dem igen og det til trods for at jeg henter og bringer og gør alt andet i bil.
Mine børn går ikke hjemme, men går i skole og bagefter på SFO og klub og min mindste går i vuggestue og så er de hjemme kl. 15.00 – 15.30 hvor jeg er alene med dem til kl. ca. 16.00 hvor min mand kommer hjem og hjælper til, da jeg jo netop ikke kan klare det alene.
2. Min mand er udearbejdende da i jo har taget mine sygedagpenge fra mig så derfor er der kun ham til at tjene til føden.
3. De jeg kørte galt mistede jeg rigtig meget, men det har jeg lært at leve med, for ellers ville jeg ende med at blive et bittert menneske.
4. I har sendt mig ud i så mange ting igennem de sidste 6 år og det i ikke forstår, er at ligegyldig hvor mange ting i sender mig ud i så bliver det ikke bedre.
5. Jeg har kronisk hovedpine, hyppig migræne, rygsmerter, skuldersmerter og nakkesmerter, dagligt og de smerter, går ikke væk bare fordi i sender mig ud i endnu en arbejdsprøvning.
6. I skriver også at jeg ikke burde kunne passe 3 børn, men nu er mine børn jo 10,7 og 2,5 år og sunde og raske og ikke handicappet, så jeg skal ikke bære rundt på dem, made dem, vaske dem og mange andre ting, for det kan de godt selv.
Min mindste på snart 3 år kan selv tage tøj på, det er altid hendes far der bader hende, børster tænder på hende, går med hende på toilettet og rigtig mange andre ting, så det ikke belaster mig.
Min mor har flekstid og kan derfor selv bestemme hvornår hun møder og går, bare hun på en måned har nok timer og hun har hjulpet rigtig meget når jeg f.eks. har været for dårlig til at hente eller passe mine børn har hun købt ind for mig, passet børnene og hentet dem.
Hun har tit passet mig når det hele var sort og jeg ikke kunne klare mere så har hun klaret det.
Min mand var den af os der stod op om natten når min mindste vågnede, det var også ham der gik med hende i armene til hun sov for det kan jeg ikke klare efter ulykken.
Efter nætter hvor han har været oppe med den lille har han stadig gået på arbejde om morgnen, for det var han nødt til.



Mangler jeg at tilføje noget?
Jeg har vedlagt en skrivelse fra min læge også.
Kan man godt selv klage eller er det bedre at der er en advokat ind over eller lignende?

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 14:19   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvem/hvad vil du klage over, og hvem vil du sende klagen til???

Hvis det er jobcenterchefen du vil klage til, så skal du skrive det, og skrive tydeligt, at det er en KLAGE, da den ellers lander på din sb's skrivebord.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Sannepil Se meddelelser
Hej alle i søde og enormt hjælpsomme mennesker her på K10.

Jeg er ved at stykke et klagebrev sammen som jeg skal op med på kommunen, men mangler nogen til at sige om jeg har skrevet nok eller om der er noget jeg mangler.

Begrundelse for at, klage.

1. Jeg ville starte med, at skrive hvor disse påstande fremkommer, og fra hvem
Det er løgn og latin (jeg ville skrive:" jeg har på intet tidspunkt udtalt) at jeg har sagt at jeg ønsker at mine børn skal være min karriere, men jeg har derimod sagt at da jeg ikke længere kan arbejde går jeg mere op i min børn da jeg ikke har hobbyer da jeg ikke kan tåle ret meget.
Jeg bliver nødt til at være den der køre mine børn i skole og henter dem for min mand skal tjene penge så vi kan få mad til vores familie.
Den tro jeg ikke du når langt med, hvis din mands arb.tider er så han kan gøre det.

Jeg sover 2 gange om dagen, kl. 9.00 når jeg har afleveret mine børn og igen kl. 13.00 så jeg kan holde til at hente dem igen og det til trods for at jeg henter og bringer og gør alt andet i bil.
Mine børn går ikke hjemme, men går i skole og bagefter på SFO og klub og min mindste går i vuggestue og så er de hjemme kl. 15.00 – 15.30 hvor jeg er alene med dem til kl. ca. 16.00 hvor min mand kommer hjem og hjælper til, da jeg jo netop ikke kan klare det alene.
2. Min mand er udearbejdende da i jo har taget mine sygedagpenge fra mig så derfor er der kun ham til at tjene til føden.
Den synes jeg du skal fjerne, for din man arbejder vel ikke kun fordi, at du har mistet dine sygedagpenge. Arbejdede han ikke før du mistede dine sdp?
3. De jeg kørte galt mistede jeg rigtig meget, men det har jeg lært at leve med, for ellers ville jeg ende med at blive et bittert menneske.
4. I har sendt mig ud i så mange ting igennem de sidste 6 år og det i ikke forstår, er at ligegyldig hvor mange ting i sender mig ud i så bliver det ikke bedre.
Har du skrevet dagbog i de forløb, så du kan dokumentere hvordan det hænger sammen?
5. Jeg har kronisk hovedpine, hyppig migræne, rygsmerter, skuldersmerter og nakkesmerter, dagligt og de smerter, går ikke væk bare fordi i sender mig ud i endnu en arbejdsprøvning.
Er disse lidelser dokumenteret skriftligt fra læge, evt. spec.læge?
I så fald synes du skal henvise til disse lægepapirer, vedlæg dem evt.
6. I skriver også at jeg ikke burde kunne passe 3 børn, men nu er mine børn jo 10,7 og 2,5 år og sunde og raske og ikke handicappet, så jeg skal ikke bære rundt på dem, made dem, vaske dem og mange andre ting, for det kan de godt selv.
Min mindste på snart 3 år kan selv tage tøj på, det er altid hendes far der bader hende, børster tænder på hende, går med hende på toilettet og rigtig mange andre ting, så det ikke belaster mig.
Min mor har flekstid og kan derfor selv bestemme hvornår hun møder og går, bare hun på en måned har nok timer og hun har hjulpet rigtig meget når jeg f.eks. har været for dårlig til at hente eller passe mine børn har hun købt ind for mig, passet børnene og hentet dem.
Hun har tit passet mig når det hele var sort og jeg ikke kunne klare mere så har hun klaret det.
Min mand var den af os der stod op om natten når min mindste vågnede, det var også ham der gik med hende i armene til hun sov for det kan jeg ikke klare efter ulykken.
Efter nætter hvor han har været oppe med den lille har han stadig gået på arbejde om morgnen, for det var han nødt til.



Mangler jeg at tilføje noget?
Jeg har vedlagt en skrivelse fra min læge også.
Kan man godt selv klage eller er det bedre at der er en advokat ind over eller lignende?

Hilsen

Sannepil
Man kan altid klage hvis noget ikke bliver gjort ordentligt, men i en klage bør man udelade følelsesmæssige udbrud, og holde sig til ting der kan dokumenteres, i det hele taget ytre sig meget sagligt og seriøst, da man ellers nemt risikerer, at man ikke bliver taget seriøst.

Som du kan se har jeg skrevet nogle kommentarer til det du har skrevet, men når jeg så sidder har og kigger det igennem, for at se om jeg har skrevet fejl, eller om der er mere jeg kan byde ind med, så sidder jeg og tænker:

Hvad er det egentlig Sannepil vil klage over.
For det fremgår ikke af det du har skrevet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 14:36   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forstå ikke noget af det du skriver

det er vil en klage over du har fået afslag på pension
formoder du har været i arbejsprøvning og har læge papir på ingen behandlingsmuligheder og en ubetydelige erhvervsevne

for at slå en ting fast
men får ikke pension pågrund af ens privat liv
men får kun pension pågrund af manglende arbejdsevne

for er ked af af at sige det, men det du skriver kan kommunen alså ikke bruge til noget.

du skal slå på at dine lægepapir og evt arbejdsprøvning
peger på en pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:06   #4
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
forstå ikke noget af det du skriver

det er vil en klage over du har fået afslag på pension
formoder du har været i arbejsprøvning og har læge papir på ingen behandlingsmuligheder og en ubetydelige erhvervsevne

for at slå en ting fast
men får ikke pension pågrund af ens privat liv
men får kun pension pågrund af manglende arbejdsevne

for er ked af af at sige det, men det du skriver kan kommunen alså ikke bruge til noget.

du skal slå på at dine lægepapir og evt arbejdsprøvning
peger på en pension
Jeg har en anden tråd herinde, men ved ikke hvordan man linker til den og den er blevet lang.

Min sb'er indstillede mig til pension og dette skrev han som det sidste i samlet vurdering i rp:

Sanne har fortsat hovedpine og lidelsen vurderes varig.

Med en effektiv arbejdsindsats på 1 time på 3 dage, vurderes det, at Sanne ingen restarbejdsevne har tilbage.

Indstilling:
På baggrund af overstående indstilles det, at Sanne beviliges førtidspension iht. Pensionslovens §18.

D. 14.03-2011 fik jeg så afslag hvor de skriver:

Begrundelse:
Solrød Kommunes job og socialcenter vurderer, at der ikke er dokumentation for, at din arbejdsevne ikke kan forbedres. Vi vurderer, at arbejdsprøvningen af din arbejdsevne på BOMI ikke har givet tilstrækkelig dokumentation for dit funktionsniveau i forhold til arbejdsniveau.

Derudover er der lagt vægt på dine oplysninger om, at du valgte at få det trejde barn efter bilulykken samt at du har påpeget, at du har fokus på at, dine børn skal være din karriere. Solrød Kommunes job og socialcenter vurderer endvidere, at der er diskrepans mellem dit funktionsniveau under arbejdsprøvningen og de daglige opgaver at passe 3 børn.

Afslutningsvis fremgår det af sagen, at du og din familie bor i eget hus og at din mand er udearbejdende.

Det er hvad de skrev, så de går meget op i mit privatliv.

Giver dette mere klarhed?
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:08   #5
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Det jeg har skrevet, er fordi jeg vil anke mit afslag.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:16   #6
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Jeg er gået tilbage til min gamle tråd, da det skaber forvirring at jeg har startet en ny, sorry.

Min oprindelige tråd hedder:

Hvor længe skal man kæmpe for at få en afklaring?

Håber på jeres hjælp der.


Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:18   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ok det er fordi de mener du ligger for stor vægt på dit privat liv
alså de vurdere med andre ord
at du godt kunne arbejde flere timer, hvis du var alene uden børn
det lyder hårdt, men sådan ser kommunen alså på det

ergo vil din tilstand ændre sig, den dag dine børn flytter hjemme fra
så er din tilstand nemlig ikke varig, som den skal være for at få pension

der hvor du skal gibe ind
er at dine lægepapir skal bakke dig op. alså at dine lægepapir kan dokumentere
du kun kan arbejde 1 time på 3 dage
uanset om du bliver påvirket af din private forhold eller ej
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:21   #8
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ok det er fordi de mener du ligger for stor vægt på dit privat liv
alså de vurdere med andre ord
at du godt kunne arbejde flere timer, hvis du var alene uden børn
det lyder hårdt, men sådan ser kommunen alså på det

der hvor du skal gibe ind
er at dine lægepapir skal bakke dig op. alså at dine lægepapir kan dokumentere
du kun kan arbejde 1 time på 3 dage
uanset om du bliver påvirket af din privat forhold eller ej
Det går mine lægepapir også.
De har sendt mig ud i alt lige arbejdsprøvning flere gange, psykiater, neuropsykolog, kurser, hovedpineklinikken har opgivet mig og alle siger det samme.
Smerteproblematikken er reel og der findes ingen behandling.

Hilsen

Sannepil
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på hjælp vibe50 Alt det andet 10 13-08-2013 07:59
Afslag på flex Hjælp!!! muse Spørgsmål ang fleksjob 16 17-09-2012 20:59
HJÆLP til anke af § 100 afslag søsser98 Alt det andet 4 07-07-2012 20:20
Endnu et afslag. HJÆLP missjane Alt det andet 23 19-11-2011 19:37
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension