K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2012, 00:09   #141
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...slet ikke nogen, der er blevet revurderet til flexbevilling midt under en § 17 på foreliggende?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:25   #142
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...slet ikke nogen, der er blevet revurderet til flexbevilling midt under en § 17 på foreliggende?
Hmm, jeg husker ikke helt din sag, og orker ikke lige at læse den igennem.

Men hvis du har søgt en § 17 på foreliggende, så har kommunen 3 mdr. til at træffe en afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:29   #143
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...slet ikke nogen, der er blevet revurderet til flexbevilling midt under en § 17 på foreliggende?
Hej har kun lige læst de sidste par indlæg i din tråd lige nu om det seneste, der er sket i din sag.

Såvidt jeg kan se, har du indgivet en ansøgning om førtidspension på det foreliggende. Det er én ansøgning, som de skal forholde sig til.

Revurderingssag er en anden ting, som de skal forholde sig til, altså der skal være tale om 2 sager.....

Og ja de skal se på i din revurdering, om der skal påbegyndes en førtidspensionssag:

Fra lov om aktiv social politik:

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Vurderingen skal være afsluttet, senest når pågældende har modtaget ledighedsydelse i 18 måneder. Når en person, der modtager ledighedsydelse eller har opsagt et fleksjob, flytter til en anden kommune, skal denne kommune afslutte vurderingen inden for fristen på 18 måneder. Kommunen skal dog senest inden for 6 måneder efter flytningen afslutte vurderingen, hvis fristen på 18 måneder ikke kan overholdes på grund af flytningen. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.


Det kan godt være, de kan komme til at blande de to sager lidt sammen, men hvis de ligesom skal måske alligevel bruge de samme oplysninger i begge sager, så kører de måske begge sager samtidig, men spørgsmålet er bare, om den begge sager skal behandles af samme sagsbehandler, for det skal jo vel være den rette afdeling og den sagsbehandler, der har fået tildelt kompetencen til at vurdere førtidspensionen, der skal have din sag vedr. din ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag....

Held og lykke i hvert fald.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:30   #144
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...og jeg, som var helt sikker på, at du huskede alle sager herinde, Vovse ;-) (bemærk der blinkes).

Gå kun et par indlæg tilbage til nr. 140, så er spørgsmålet uddybet lidt...


Curls, tak for det gode ønske :-)

Spørgsmålet er egentlig kun, om det er normal procedure at lave en revurdering af flexbevilling midt under en § 17 på det foreliggende...

Sidst redigeret af Carmen; 10-03-2012 kl. 00:36.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:41   #145
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...

Spørgsmålet er egentlig kun, om det er normal procedure at lave en revurdering af flexbevilling midt under en § 17 på det foreliggende...
Nåå ja ... Det tror jeg nu godt det kan lade sig gøre, for der er fortsat tale om 2 sager.... så skal de to sager behandles separat uanset hvad... Det er hvad jeg mener... For hvis revurdering skulle undgås ved ansøgning om førtidspension, skulle det nok stå i loven, og det gør det nok ikke. De er forpligtet til at revurdere fleksbevillingen i det tidsrum efter 12-18 måneders ledighed, når loven siger det, så det kan man ikke komme udenom..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 00:46   #146
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...og jeg, som var helt sikker på, at du huskede alle sager herinde, Vovse ;-) (bemærk der blinkes).
boob boob
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 01:01   #147
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Carmen

Det er jo svært, at vide hvad der foregår bag "muren", dvs. om det er sammenfald el. forsøg på kapløb om, hvilken instans der kommer først.

Men er enig m. Curls i at det er 2 sager, som skal behandles seperat, spørgsmålet er hvad der foregår bag muren udenom notatpligten. Men pensionteamet må KUN tage stilling til FP, og ikke til din fleks. Hvormimod din revurdring af fleks, som Curls lister op via lovregel, også indbefatter § 74 c stk. 4, FP.

Ang. din ansøgning til § 17 skal den ekspededrs indenfor 3 mdr. - har du overvejet selv at tge til hospital og få aktindsigt, og håndlevere disse til SB? Såldes at der kommer skred i § 17 sagen, og med samtidig aflevering af regel for 3 mdr. behandlingstid, således at dette står klart, evt. med den korrekte dato for udløb af de 3 mdr.

Citat:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jævnfør § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
De bedste ønsker for snarlig afklaring

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 19:39   #148
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Nåå ja ... Det tror jeg nu godt det kan lade sig gøre, for der er fortsat tale om 2 sager.... så skal de to sager behandles separat uanset hvad... Det er hvad jeg mener... For hvis revurdering skulle undgås ved ansøgning om førtidspension, skulle det nok stå i loven, og det gør det nok ikke. De er forpligtet til at revurdere fleksbevillingen i det tidsrum efter 12-18 måneders ledighed, når loven siger det, så det kan man ikke komme udenom..
Tak for klart svar, Curls.
Altså to sager, hver for sig (som også synes mere klart i dag, hvor jeg omsider har modtaget hele FP-sagen til partshøring før indgivelse til Visitationsteam)!

Jeg er med på lovgivningen mht. revurdering af flexbevilling, som du venligt citerede med fremhævninger - det, der undrer mig, er halvårlige revurderinger.

(At man ikke følger denne revurderingslovgivning, er så en anden ting)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 20:06   #149
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Gunvor, for svar og det gode ønske :-)

Det skulle være en smal sag at forsyne Jobcenter (igen!) med kopier af hospitalsjournaler, men jeg blev først for nylig klar over, at det var årsagen til, at jeg ikke for længst havde modtaget sagen til endelig partshøring efter mine skriftlige kommentarer til sagens vurderinger var modtaget - i og med det er meget længe siden, jeg har gjort opmærksom på dette (midt december!). Jeg var af den opfattelse, at det var SB, der ventede på mig (grundet ringe ressourcer til partshøring) og ikke omvendt.

I dag har jeg modtaget hele FP-sagen og dermed er det også mere klart, at revurdering af flexbevilling og FP-sagen er to forskellige sager.

§ 74 c, stk. 4 lader man som om ikke eksisterer i Kbh.s Kommune...
...respekterede man den, var det ikke nødvendigt selv at søge en § 17 på foreliggende!

Fristen på 3 mdr. kan man ikke overholde i Kbh.s Kommune - jeg er senest varslet, at man betinger sig tid til 31. juli (dels selvforskyldt, da jeg ikke har helbreddet til en lynpartshøring af en 11-årig sag, hvor SB bestemt ikke har overblik samt rygtet forlyder, at halvdelen af pensionsstaben er skåret væk).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 20:25   #150
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak for klart svar, Curls.
Altså to sager, hver for sig (som også synes mere klart i dag, hvor jeg omsider har modtaget hele FP-sagen til partshøring før indgivelse til Visitationsteam)!

Jeg er med på lovgivningen mht. revurdering af flexbevilling, som du venligt citerede med fremhævninger - det, der undrer mig, er halvårlige revurderinger.

(At man ikke følger denne revurderingslovgivning, er så en anden ting)
Halvårlige revurderinger? Hvor har du den fra?? Eller hvor står det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må jeg også bede om hjælp. Bella67 Spørgsmål ang fleksjob 66 03-10-2011 14:46
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Danske Stasi-tendenser og retsløs klapjagt på ledige buster Politik og Samfund 6 14-10-2010 09:55
Målløs over pressen... Stella Det er da strengt ! 3 17-02-2009 23:30
Jeg er målløs hvad gør jeg forkert? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 26-10-2008 12:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension