K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2010, 12:01   #1
madseman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
madseman er ny på vejen
Question Sygedagpenge ved arbejdsskade

Hej,

Min arbejdsskade er blevet afvist i Arbejdsskadestyrelsen, men jeg har anket den og har endnu ikke hørt fra Ankeskadestyrelsen.

I den forbindelse er det så rigtigt, når kommunen siger at jeg ikke kan få forlænget mine sygedagpenge efter stk. 5 med begrundelse i at min arbejdsskadesag ikke er aktiv?


Udbetaling af dagpenge kan forlænges ud over de 52 uger, når:

1 kommunen anser det for sandsynligt, at revalidering vil blive iværksat
2 kommunen anser det for nødvendigt at gennemføre fx arbejdsprøvning eller andre afklarende foranstaltninger for at klarlægge din arbejdsevne. Så kan dagpengeperioden forlænges i op til 39 uger
3 du er under eller venter på lægebehandling, som resulterer i, at du snart kan arbejde igen. Så kan sygedagpengene forlænges i op til 2 x 52 uger
4 kommunen vurderer, at du ikke kan klare et almindeligt arbejde, og det derfor skal afklares, om du skal have fleksjob eller førtidspension. Så kan dagpengene forlænges i op til 26 uger
5 der er rejst sag om arbejdsskade ved Arbejdsskadestyrelsen, og det er som følge af denne skade, du er sygemeldt
6 der er startet en sag om førtidspension
7 særlige omstændigheder i øvrigt taler for det. Dvs. livstruende uhelbredelig sygdom som fx kræft

mvh
M
madseman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 12:36   #2
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
sygedagpenge gælder kun til første afgørelse fra ASK fordi anker vil det ikke kunne forlænge dine sygedagpenge
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 12:48   #3
madseman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
madseman er ny på vejen
Tusind tak for svaret.

Så behøver jeg ikke tænke mere over stk. 5.

Der hvor jeg står er, at kommunen mener ikke de kan forlænge mig på nogle af de ovenstående punkter.

Jeg synes det er bund uretfærdigt at jeg skal på kontanthjælp, tiltrods for at jeg er syg og ligeledes har parpirerne på jeg er syg.
Der hvor problemet åbenbart ligger, er at der i de lægelige papirer står at min tilstand ikke er stationær.
Det er det ord kommunen hæfter sig ved.
Problemet er også at jeg, (også efter lægelig vurdering), er for skrøbelig til at deltage i et afklaringsforløb.
Så udfra ovenstående, så mener kommunen ikke de kan forlænge mine syge dagpenge.

Sidst redigeret af madseman; 28-09-2010 kl. 12:58. Årsag: Forklarring
madseman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 15:00   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det lyder desværre rigtigt nok, med mindre du kan være klar til afklaring indenfor de 39 uger, og kan få en læge til at sige det?
Ellers er mulighederne ret udtømte, da det er rigtigt, at du skal være stationær for de fleste andres vedkommende.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 07:42   #5
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
§5 er lidt misvisende
Man ikke få den forlænget på baggrund af at man har en sag der er godkendt af arbejdsskadestyrelsen...

Jeg har selv en sag der er godkendt af arbejdsskadestyrelsen, og der var nogle flere krav før sygedagpengene kunne blive forlængenet på baggrund af arbejdsskadestyrelsen...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 09:53   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
En sag hos arbejdsskadestyrelsen er kørende (ift. forlængelsesmuligheden), fra den dag, hvor arbejdsskadestyrelsen har modtaget anmeldelsen, til den dag, hvor de første gang træffer en afgørelse, uanset hvad denne bliver.

Der er også forskel på om man har en erhvervsskade (skader opstået over årene ved slid), eller en arbejdsskade (pludselig opståede skader), da det kun er på arbejdssakder, at man kan forlænges.

Er sagsbehandler i tvivl, så kan man sende en blanket til arbejdsskadestyrelsen, hvor man spørger dem, om vedkommende er berettiget til forlængelsen, og så er det dem der træffer beslutningen, om sagen høre under paragraffen eller ej.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 12:56   #7
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Min skade var en pludselig løfte skade og har trukket ud i 6 år før de traf en endelig afgørelse.
Men der var på intet tidspunkt mulighed for forlængelse af dagpengene.

Jeg kunne bl.a først få hjælp til diverse behandlinger igennem kommunen når arbejdsskadestyrelsen havde truffet en afgørelse.
Og lige netop det her kan jeg ikke forstå, hvorfor kommunen ikke gider betale for eventuelle behandlinger da man måske kan nå at få rettet lidt op på skaden inden det er for sent...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:41   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej hopper

Ved ikke om du så "Penge" på DR1 i aften... -forklaringen på manglende hjælp fra kommunens side kom nemli her... -det var udelukkende inkompetence, manglende vilje og faglig ydygtighed kommunen bød ind med

Det viste sig, at ens pensionsselskab måske var løsningen på hjælp, der var ihvertfald flere der kom hurtigt tilbage på job med deres hjælp

Det er måske forsent med hjælp fra dit pensionsselskab, men det kan jo være løsningen!



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 08:24   #9
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej Multe

Jeg så desværre ikke det program, havde jeg vist det var det de skulle snakke om havde jeg optaget det ;-)

Jeg har været i dialog med mit pensionsselskab i en måned nu, har ikke været opmærksom på at jeg havde nogle forsikriner m.m hos pensionsselskabet.
Tænk at man har gået i så mange år med en arbejdsskade uden at have fået den tanke ;-(
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 09:29   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Hej Multe

Jeg så desværre ikke det program, havde jeg vist det var det de skulle snakke om havde jeg optaget det ;-)

Jeg har været i dialog med mit pensionsselskab i en måned nu, har ikke været opmærksom på at jeg havde nogle forsikriner m.m hos pensionsselskabet.
Tænk at man har gået i så mange år med en arbejdsskade uden at have fået den tanke ;-(
Hopper .. du kan se programmet lidt sener i dag over net-tv.. og det var en ret god udsendelse..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ude for en arbejdsskade Martinthe Spørgsmål ang fleksjob 1 14-03-2013 07:18
Arbejdsskade awlsig11 Alt det andet 1 02-01-2013 23:12
Arbejdsskade jyttels Alt det andet 2 29-10-2011 19:12
ang arbejdsskade helena06 Alt det andet 1 05-04-2011 19:15
arbejdsskade / ryg Teo Alt det andet 0 28-02-2011 03:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension