K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 15:25   #1
Brille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Brille er ny på vejen
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...?

Hej med jer,

Håber i kan komme med et par gode råd.

Jeg har tidligere lavet et indlæg herinde omkring at KK ville smide min kæreste på kontanthjælp.

Det skete i sidste måned, og vi søgte derfor i denne måned om kontanthjælp til min kæreste.

Nu har vi lige modtaget et brev om at de har afvist at hun kan få kontanthjælp. Med begrundelsen at hun den 31/12-2010 havde 71.000 kr. på 2 kontier.

Facts: Problemet er at det er 10 måneder siden, og der er løbet meget vand igennem åen siden da. Hun gik for 12 måneder siden fra en løn på 28.000 kr. til revalidering som er 16.500 kr. dvs. hun har været nødsaget til at bruge af de penge hun har gået og sparet sammen i lang tid. desuden skyldte hun mig penge, som hun valgte at betale mig tilbage allerede i januar 2011, da vi var tæt på at gå fra hinanden.

Dvs. at hun idag har omkring 7-8000 kr. på sin lønkonto og ellers ikke ejer noget, eller har penge stående andre steder.

Hvordan kan de give hende afslag på kontanthjælp på baggrund af hvad der stod på hendes konto for 10 måneder siden?

Kommunen mener at hun er for syg til at arbejde og Pensionsselskabet siger at hun sagtens kan arbejde 15-20 timer om ugen og vil derfor ikke give hende midlertidig invalidepension.

Hvis ikke hun får kontanthjælp så ved jeg ikke hvad vi skal gøre, for vi er allerede presset max og leder efter et andet sted at bo, da vi ikke har råd til huslejen hvor vi bor. Systemet svigter jo totalt, og man kan ingenting gøre, andet end at klage og få afslag igen. Det er jo håbløst....

Hvad gør vi nu?

Med venlig hilsen

Peter
Brille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 15:30   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Skynd dig at kontakte kommunen og fortæl om indestående på de to konti. Fortæl hvad du har skrevet her om forbruget og vis kontoudtog. Så går alt sikkert i orden uden videre. Det har jeg i al fald oplevet med nogle af mine bekendte. Kommunen kigger nok på årsopgørelsen, men der kan jo være sket ting og sager siden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 17:06   #3
Baisgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Baisgaard er ny på vejen
Hej med dig som stampe siger så kontagt kommunen igen du skal få banken til at lave et udskrift på jeres indestående og ved lægge det husk at fjerne hvad i har stående der inde
jeg har selv prøvet det man må ikke havde en krone stående så tager de fra jer
jeg vil regne med det går igennem og håber det for jer der vil jo blive modregnet nogle % fra din løn men der bliver da lidt tilbage
Hilsen Baisgaard
Baisgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 17:44   #4
Brille
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Brille er ny på vejen
Tak for de hurtige svar.

Vi bor sammen, men er ikke gift eller noget i den dur. Så at hun søger kontanthjælp kommer jo ikke til at påvirke mig på nogen måde?

Du siger at vi skal skynde os at bruge det vi har stående? Har man ikke lov til at have op til 10.000 kr. når man søger kontanthjælp? Ellers er der noget jeg har misforstået.

med venlig hilsen

Peter
Brille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 17:52   #5
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Jo man har lov til at have værdier (bil eller kontanter m.m.) op til 10.000 kr. Kommunen kan og må ikke tage udgangspunkt i noget som er 10 måneder gammelt - det skal være den aktuelle saldo - slut prut finale. Når man ansøger om kontanthjælp giver man samtidig kommunen ret til at gå ind og hente detaljerede kontooplysninger på alle konti man har - i forvejen kan de uden problemer se saldoen d.d.

:-) tigerbia

Sidst redigeret af tigerbia; 25-10-2011 kl. 18:20.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 20:03   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Baisgaard Se meddelelser
husk at fjerne hvad i har stående der inde
Det vil jeg kraftigt advare mod.

Hvis kommunen kan se, at en konto er tømt lige før man søger om kontanthjælp, så er der en stor chance for, at man alligevel bliver behandlet som at man har pengene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 23:37   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hm, her er det da kun 3 mdr baglæns de vil se når man ansøger om kontanthjælp.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 00:23   #8
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
den med lån tror jeg er et problem for kommunen og revalidering ligger da også under kommunen
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 01:11   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Brille Se meddelelser
Nu har vi lige modtaget et brev om at de har afvist at hun kan få kontanthjælp. Med begrundelsen at hun den 31/12-2010 havde 71.000 kr. på 2 kontier.
Hvis I kan dokumentere, hvordan tingene hænger sammen, så bør I da klage over afgørelsen.

Det skal almindeligvis ske inden 4 uger.


Citat:
Hvordan kan de give hende afslag på kontanthjælp på baggrund af hvad der stod på hendes konto for 10 måneder siden?
Går den så går den - og du/I vil undres over hvilke "karl-smarte" begrundelser der jævnt flyver over disken i den kommunale "høkerbutik".


Citat:
Hvad gør vi nu?
Dokumenterer de faktiske forhold ifm. en klage og genansøgning.


Der er nemlig et eller andet der ikke hænger sammen i kommunens afgørelse eller ift. jeres formue.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Mister jeg kontanthjælp ved afslag på førtidspension? Solnedgang Alt det andet 32 27-07-2011 12:02
Afslag på ftp, sygedagpengestop - kontanthjælp Ninja Alt det andet 4 18-03-2011 18:09
reva 5 år, afslag på flex og nu kontanthjælp Alias Alt det andet 10 24-10-2010 20:17
Kontanthjælp versus børneopsparing-afslag Magge Alt det andet 61 09-09-2010 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension