K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 20:33   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg vil ikke begå en forbrydelse

Jeg lider af skizofreni, og derfor er jeg bange for, at jeg på et tidspunkt begår en forbrydelse som følge af en psykose, for selvom jeg er i medicinsk behandling med flere forskellige antipsykotiske præparater, kan jeg stadig få psykoser når jeg bliver presset.

Jeg er skide hamrende angst for at komme i fængsel, resulterende i, at jeg ofte ligger i fosterstilling i min seng.

Hvad gør jeg?

Min kontaktperson, min læge, 2 psykiatere og en psykolog har samstemmende fortalt mig, at jeg vil blive indlagt på en lukket afdeling som straf og ikke komme i fængse hvis jeg gør noget ulovligt som følge af min sygdom, men jeg tror ikke på dem.

Det er ikke fordi jeg planlægger at begå en forbrydelse. Indlæggelse vil i sig selv være skræmmende og afskrækkende nok. Resultatet bliver vel det samme, nemlig at jeg bliver låst inde.
Men forskellen på fængsel på indlæggelse er jo immervæk, at personalet på en psykiatrisk afdeling det mindste har forståelse for mennesker med mine problemstillinger (som ængstelighed, psykoser osv.), mens fængselsbetjente er kendt for at være voldelige og fuldstændigt kolde i r* over for psykisk svage mennesker.

Fængsel er tortur.
Tvangsindlæggelse er tortur med bedøvelse.

Men angsten for at komme i fængsel er så stor, at jeg ikke tør gå på gaden uden en ledsager.

Jeg ved godt at man siger "if you can't do the time, don't do the crime".

Men jeg bruger hver dag oceaner af energi på at holde sammen på mig selv. Slipper jeg op af denne energi og kommer jeg ud i en presset situation, så kan jeg vitterligt ikke gøre noget.

Sidst redigeret af logikeren; 28-06-2011 kl. 20:41.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 20:43   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære logikeren,

Det er jo nogle gevaldige tvangs tanker du har og eksperter har du jo også nok af omkring dig. Det lyder som om det er en mega ond cirkel du er kommet i, har dine behandlere ikke foreslået en mere strømlignet behandling f.eks på stolpegården eller lign. ?

Jeg har intet kendskab til psykoser, men ved at der er andre på siden der har. Da jeg selv havde tvangstanker som fortrinsvis opstod efter min arbejdsprøvning, de var også ganske forfærdlige, men min psykolog var heldigvis overbevisende over for mig i at påpege at det jo "bare" var nogle tanker jeg havde, jeg skulle bare lade dem være ikke agere på dem, jo oftere de kom mere udfasende blev de.

Jeg håber for dig at du finder en vej ud af dine lidelser, det er godt at du får skrevet om det, så du ikke bare selv skal gå med det alene.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 21:05   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Min kontaktperson, min læge, 2 psykiatere og en psykolog har samstemmende fortalt mig, at jeg vil blive indlagt på en lukket afdeling som straf og ikke komme i fængse hvis jeg gør noget ulovligt som følge af min sygdom, men jeg tror ikke på dem.

det kan du være sikker på du gør.
Men du gør heller ikke noget ulovligt, som du ikke må.
jeg har netop også nogle perioder hvor tankerne kører rundt, selvom jeg er i medicinsk behandling
det er rigtig ubehageligt
formoder du bor på et bosted, er der ikke nogen du kan tale med omkring disse tanker

vi kan nok ikke gøre så meget og du har forhåbenligt nogle rigtig søde mennesker omkring dig
du får lige et stort
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 21:06   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Hvad gør jeg?
Side 10

http://www.dakinihealing.com/User_fi...d95c808ae9.pdf

http://www.youtube.com/watch?v=RUA-x...eature=related

Sidst redigeret af Karo; 28-06-2011 kl. 21:40.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 21:25   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tak for det link!

Helt klart nogle øvelser jeg skal prøve.

Har tidligere været rigtig glad for yoga til at lette psykisk pres.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 21:31   #6
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Jeg lider af skizofreni, og derfor er jeg bange for, at jeg på et tidspunkt begår en forbrydelse som følge af en psykose, for selvom jeg er i medicinsk behandling med flere forskellige antipsykotiske præparater, kan jeg stadig få psykoser når jeg bliver presset.

Jeg er skide hamrende angst for at komme i fængsel, resulterende i, at jeg ofte ligger i fosterstilling i min seng.

Hvad gør jeg?

Min kontaktperson, min læge, 2 psykiatere og en psykolog har samstemmende fortalt mig, at jeg vil blive indlagt på en lukket afdeling som straf og ikke komme i fængse hvis jeg gør noget ulovligt som følge af min sygdom, men jeg tror ikke på dem.

Det er ikke fordi jeg planlægger at begå en forbrydelse. Indlæggelse vil i sig selv være skræmmende og afskrækkende nok. Resultatet bliver vel det samme, nemlig at jeg bliver låst inde.
Men forskellen på fængsel på indlæggelse er jo immervæk, at personalet på en psykiatrisk afdeling det mindste har forståelse for mennesker med mine problemstillinger (som ængstelighed, psykoser osv.), mens fængselsbetjente er kendt for at være voldelige og fuldstændigt kolde i r* over for psykisk svage mennesker.

Fængsel er tortur.
Tvangsindlæggelse er tortur med bedøvelse.

Men angsten for at komme i fængsel er så stor, at jeg ikke tør gå på gaden uden en ledsager.

Jeg ved godt at man siger "if you can't do the time, don't do the crime".

Men jeg bruger hver dag oceaner af energi på at holde sammen på mig selv. Slipper jeg op af denne energi og kommer jeg ud i en presset situation, så kan jeg vitterligt ikke gøre noget.
Hej !!! Hvis,hvis,hvis,...... du begår forbrydelse tænk med uskyldig mensker .

Udgå presset situationer .

Skal være en årsager til tvangsindlæggelse .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 21:48   #7
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danmark
du begår forbrydelse tænk med uskyldig mensker .
Hvis jeg skulle begå en forbrydelse ville det med 99 % sikkerhed blive et personale jeg holder meget af, som jeg af ustyrlige impulser kommer til at slå.

Jeg får desværre ofte sådanne impulser, men har (heldigvis) indtil videre endnu ikke slået nogen.
Jeg bruger oceaner af energi på at holde sammen på mig selv.

Sidst redigeret af logikeren; 28-06-2011 kl. 22:04.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:08   #8
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hejsa, har du været tvangsindlagt før ? jeg spørger, fordi jeg for 1. gang netop har haft det tæt inde på livet, da en nær pårørende blev tvangsindlagt for en uge siden?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:14   #9
Danmark
Banned
 
Danmarks avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 71
Styrke: 0
Danmark er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af logikeren Se meddelelser
Hvis jeg skulle begå en forbrydelse ville det med 99 % sikkerhed blive et personale jeg holder meget af, som jeg af ustyrlige impulser kommer til at slå.

Jeg får desværre ofte sådanne impulser, men har (heldigvis) indtil videre endnu ikke slået nogen.
Jeg bruger oceaner af energi på at holde sammen på mig selv.
Pas på dig selv !! Selvom du har psykisk problemer ,Tænk at du skal live vider. ,Verden e fuld med psykisk , stres, angst,og depresioner. problemerne med tiden ændre sig . Husk vi har godt i Danmark . Hvis du har same sygdom i udland det bliver maget svært .
Danmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 06:10   #10
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Jeg vil ikke begå en forbrydelse

Hej ven

Har en datter der paranoid skitzofrenog en søn der er Borderline og ADHD
Så jeg tror at jeg kan sige at kende din sygdom
Har indlagt mine børn på psykiatrisk fler gange også mod deres vilje
Citat:
Tvangsindlæggelse er tortur med bedøvelse.
Når du tænker sådan er du allerrede på vej ind i psykosen

Få talt med dine behandlere om det
Eller du skulle måske bede om at blive indlagt frivilligt så du kan få en mere intensiv behandling

Du skal ikke gå rundt og have det så dårligt

Håber du får det bedre snart

Mange hilsner
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gratis for kommuner at begå fejl nemesis Politik og Samfund 3 16-02-2013 14:40
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension