K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2014, 13:46   #1
hope123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
hope123 er ny på vejen
Flexjob på gamle ordning - fyringstruet

Hej
Jeg er 57 og har været ansat i flexjob (gr. psykisk sygdom) i off. virksomhed i 8 år, men der skal spares igenigen. Det er enormt angstprovokerende og jeg er nødt til at have noget konkret at forholde mig til - et worst case scenarie. Se monsteret i øjnene om man så må sige.

Jeg er med i A-kasse i HK. Der er 6 år til jeg kan gå på flexydelse, som jeg også skal til at sætte mig ind i... Men lige nu snurrer hovedet rundt med tankemylder og jeg kommer ingen vegne. At læse paragraffer og lign. er helt umuligt.

Det er økonomien og familiens situation jeg er rigtigt bange for.
Nogen der kan fortælle lidt om arb. løshedsydelse og flexydelse? Eller måske ved hvor man kan læse noget om det, så det er til at forstå?

Samt hvordan ens situation er når man skifter job - jeg har været samme sted i 8 år. Følger ordningen med? Hvis man altså overhovedet kan få noget...

mange hilsner
Hope
hope123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 13:55   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Som fleksjobber er du faktisk mindre udsat, da du i lovens forstand betragtes som handicappet, og handicappede fyrer man ikke bare lige.

Læs foreksempel her om fyring af handicappede

Så lad ikke frygten styre
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 14:17   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Man er desværre ikke friholdt, hvis der er tale om driftsmæssige ændringer.
Ja du kommer under den nye ordning ved nyt job, men I kommer ikke til at stå uden forsørgelse.
Du kan fx læse her.
https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...arked/fleksjob
samt flere andre steder på nettet.
Overvej dit a-kasse engagement. Det kan du ikke rigtig bruge til noget. Indbetaling til fleksydelse /"efterløn" sker i kommunalt regi. Fagforening kan være en god ting.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 14:33   #4
hope123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
hope123 er ny på vejen
kære begge
Tusind tak for svar.
Skrækscenariet er jo det der med at man skal leve af mandens løn og nada andet. Det vil vi slet ikke kunne klare. Men der ryger vi så ikke ud, kan jeg lige som forstå.
God we
hope123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 14:38   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej hvis du bliver fyret får du ledigheds ydelse på 15700 brutto mdr. og hvis du finder nyt job, får du løn får de timer du arbejder og fleksydelse for resten, så nej, du går ned i løn ingen tvivl om det men ikke bar bund
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 15:13   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Men husk at du ikke har brug for medlemskab af A-kasse. Derimod er det godt at vedblive at være i fagforening.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 15:48   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den ledighedsydelse du vil få hvis du nu skulle blive fyret og ja den er ikke reguleret af din mands indtægter...

Det at du har indbetalt til a-kasse i 6 år ja det er spildte penge da du ikke vil kunne få penge derfra da du er fleksjobber...

Så opsig a-kassen men bliv i din fagforening...

Dette burde gøre at du nu kan tage det mere roligt da du nu ved at du ikke vil komme til at stå uden penge
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension