K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2012, 11:37   #31
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Pophår og Østerbro- virkeligt gode fakta tak for det.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 20:07   #32
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
[QUOTE=Pophår;234713]Er så nødt til at ligge indlægget ind igen, da jeg ikke kan redigere i mit indlæg:
-------------------------------------------------------------------------------------


Hej Pophår...

Tak for svar... -så blev jeg så meget klogere igen, igen



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 20:35   #33
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Der findes reelt ikke noget der hedder mindsteløn i Danmark

(fra wikipedia) Mindsteløn er i teorien den laveste løn som en arbejdsgiver/virksomhed må udbetale til en medarbejder. Lønnen aftales i den overenskomst, som virksomheden er omfattet af gennem dens medlemskab af en arbejdsgiverforening eller ved en overenskomst med en fagforening eller et fagforbund.
Mindsteløn kan variere og er ikke fastsat ved lov, men for de fleste områder er den gennemsnitligt:
  • Pr. 1 marts 2007 98,15 kr. pr. time.
  • Pr. 1 marts 2008 100,65 kr. pr. time.
  • Pr. 1 marts 2009 103,15 kr. pr. time.
Dertil skal arbejdsgiver betale et beløb på baggrund af medarbejderens erfaring, ansvar og jobbets indhold. Disse tillæg er også typisk aftalt i de enkelte overenskomster.
Ansatte på virksomheder, som ikke er omfattet af en overenskomst, har kun krav på den løn, der er anført i deres ansættelseskontrakt eller på tilsvarende vis aftalt.

Dette betyder at man i Danmark ikke har en lovbestemt mindsteløn som det kendes fra visse andre lande, altså en alment gældende minimumsaflønning for en arbejdstime.

Tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 13:53   #34
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Hej alle.
Mange gange undskyld at jeg ikke har svaret. Jeg har været syg. Ved godt mange vil synes det er fjollet, men jeg gik helt ned psykisk fordi min økonomi blev truet. Jeg måtte faktisk tage på sygehuset fordi jeg fik det så skidt. Igen, mange vil nok synes jeg fuldstændig overreager, og det synes jeg faktisk også selv, men har ligesom ikke selv kontrol over det. Har en masse gæld der gør at jeg kun har 1300 kr at leve for i måneden, så der skal ikke så meget til, før det bliver helt umuligt at overleve. Min jobkonsulent stillede følgende regnskab op:

Lønnen er kr. 17013 pr. måned, hvis ikke du har 5 års anciennitet = kr. 106 kr. i timen. (skrev så til ham at det ikke helt var korrekt, fordi hende jeg var til samtale ved, sagde lønnen hos dem var knap 105 kr - næsten hvad han sagde, men alligevel)

Pensionsbidrag på 4 % = brutto kr. 16,358 og – arbejdsmarkedsbidrag på 8 % = Brutto kr. 15.146,29. Ledighedsydelsen er kr. 15.523
(Der er så et beskæftigelsesbidrag man får, men så vidt jeg kunne regne ud, ville det ikke opveje det jeg ville gå ned i løn. Derudover kommer transportudgifterne).

alt i alt var lønnedgangen ikke så slem som jeg i første omgang panikkede over, men med den smule jeg har at leve for, var det faktisk slemt nok.

Min jobkonsulent sagde at man IKKE måtte sige nej til et job pga. løn, men han mente ikke kundekontakt ville være så smart for mig, fordi jeg så nemt stresser mig selv sønder og sammen over uventede situationer. Så han syntes ikke jeg skulle tage jobbet, fordi skånehensynene ikke kunne imødekommes, så at jeg på lang sigt ville blive alt for stresset over det. Han vil derfor forsøge at finde noget andet til mig, hvor min hverdag er mere "forudsigelig", eller hvad man skal kalde det.
Han snakker nu om et eller andet puljejob, ved ikke helt hvad det betyder, men det skulle vist være ok, både lønnet (får i hvert fald ikke mindre end jeg får nu), og desuden vil skånehensynene være 100% i orden.

Undskyld jeg skrev indlægget, men jeg panikkede bare totalt. Ved godt mange får mindre udbetalt end mig, men alles økonomiske situation er jo forskellig, vi har forskellige udgifter alle sammen, og selv om man får mere udbetalt, kan det jo godt være man har flere udgifter der gør at man i sidste ende har lige så lidt at "gøre godt med". Jeg lider af en bipolar sygdom, og er i mine maniske perioder kommet til at lave en masse økonomisk rod, og det betaler jeg nu for. Ikke at jeg forsøger at få medlidenhed på den konto, er jo selv skyld i det, men synes bare jeg ville nævne grunden til at jeg har så meget gæld at betale af på.

Som sidste kommentar vil jeg sige at jeg synes det er vildt at man i dagens danmark, med alle de stigninger på prisen på fødevarer m.m., har områder på arbejdsmarkedet hvor lønnen er så lav for et fuldtidsjob. Eller måske er satsen på ledighedsydelsen for høj (?) Er der nok nogen der vil sige, især politikerne. Ved det ikke.

Mange hilsner herfra.

Sidst redigeret af Stuen; 21-07-2012 kl. 14:05.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 14:17   #35
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Øøøh dansbo, jeg fatter ikke hvorfor du skriver det din egen skyld, altså det skulle da lige være fordi du med vilje har ladet dig smitte med en sygdom, men så vil du kunne tjene penge på det, for så det vidst første gang man har set at en person er blevet smittet med en bipolar sygdom. Så er dine penge problemer ovre 
Det bare helt okay, og du skal ikke være så hård mod dig selv, tror de fleste herinde er hårdt ramt af gæld, har selv fået oparbejdet en betydelig gæld helt med vilje, skal jo havde mad, men fordi jeg med vilje har fået denne gæld og jeg ved hvorfor, så har jeg det heller ikke godt med det, og her er så forskellen på mig og dig, når den rammer mig hårdt, ja så er jeg jo ikke i tvivl om det rammer dig endnu hårdere, så herfra er der kun at skrive, HELD OG LYKKE TIL MED DET ANDET, det ser jo ud til din SB-JC acceptere at du måske er mere syg end først antaget, om det så hjælper dig på din videre vej må vi så bare håbe på..
Husk ikke at være så hård imod dig selv 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 14:55   #36
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Øøøh dansbo, jeg fatter ikke hvorfor du skriver det din egen skyld, altså det skulle da lige være fordi du med vilje har ladet dig smitte med en sygdom, men så vil du kunne tjene penge på det, for så det vidst første gang man har set at en person er blevet smittet med en bipolar sygdom. Så er dine penge problemer ovre 
Det bare helt okay, og du skal ikke være så hård mod dig selv, tror de fleste herinde er hårdt ramt af gæld, har selv fået oparbejdet en betydelig gæld helt med vilje, skal jo havde mad, men fordi jeg med vilje har fået denne gæld og jeg ved hvorfor, så har jeg det heller ikke godt med det, og her er så forskellen på mig og dig, når den rammer mig hårdt, ja så er jeg jo ikke i tvivl om det rammer dig endnu hårdere, så herfra er der kun at skrive, HELD OG LYKKE TIL MED DET ANDET, det ser jo ud til din SB-JC acceptere at du måske er mere syg end først antaget, om det så hjælper dig på din videre vej må vi så bare håbe på..
Husk ikke at være så hård imod dig selv 
Tak for de søde ord Banan. Føler med dig at du også er i gæld-helvedet. Men ja det er der nok mange af os der er. Jeg er i RKI mange gange, og er på en eller anden bizar måde glad for det, for så kan jeg i det mindste ikke optage flere lån hvis jeg igen skulle ramme en manisk periode. Men ellers er det sgu rent ud sagt røv og nøgler at stå i RKI, man kan ingenting, hverken få mobilabonnement eller noget. Men så er det jo godt at taletidskort stadig eksisterer *smil.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 14:59   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@dansbo

Dejligt du kom og opdaterede - tror også du vil vinde mere ved forudsigelige opgaver, kunder KAN VÆRE en prøvelse

Synd du blev så syg over den opståede situation, jeg får det også selv sådan når tingene bliver uoverskuelige, så jeg ved kun alt for godt hvordan det føles

Håber næste job bliver det helt rigtige
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 15:12   #38
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
@dansbo

Dejligt du kom og opdaterede - tror også du vil vinde mere ved forudsigelige opgaver, kunder KAN VÆRE en prøvelse

Synd du blev så syg over den opståede situation, jeg får det også selv sådan når tingene bliver uoverskuelige, så jeg ved kun alt for godt hvordan det føles

Håber næste job bliver det helt rigtige
Tusind tak helenekr - ja det er bare træls at man reagerer så hårdt på de situationer man kommer ud for i livet, situationer som raske slet ikke tænker over men bare klarer. Så føler man sig sgu dum, men jeg må jo lære at acceptere det. Min jobkonsulent (og psykolog) siger igen og igen til mig at jeg skal acceptere det og prøve at undgå at påtage mig ting jeg ikke kan magte, men jeg tror hele tiden jeg kan mere end jeg i virkeligheden kan. Gudskelov har jeg en super jobkonsulent der er så støttende og forstående, det er guld værd. Har lovet ham at jeg lige runder det med ham, inden jeg spytter flere ansøgninger ud, for han er langt mere realistisk omkring hvad jeg kan og ikke kan, end jeg selv er. Men da jeg søgte jobbet i supermarkedet (og alle mulige andre steder) var det fordi jeg gik i panik over den kommende reform, jeg tænkte at jeg skulle bare ha et eller andet job, men nytter jo heller ikke at man tager et job man i længden alligevel ikke kan magte.

I søde mennesker, i får sgu lige et fra mig.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2012, 03:16   #39
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Forstår dig godt Dansbo.

Den løn i butik er så sølle at det er til grin. Det som mange holder deres indtjening oppe på, er tillæg for aften/weekend og helligdage. HK må ha nogle virkelig dårlige forhandlere.

Min datter er elev hos kommunen, hun får ca 19000/mdr efter overenskomst.

106 kr er ikke engang nok til at få højeste sygedagpenge.

Har sku ondt af de mennesker der sidder ved kassen mv. i div. supermarkeder og indkøbscentre.
Oven i købet skal de høre på alt muligt vrøvl fra utilfredse kunder.

Prøv så at tænk på de steder der ikke har overenskomst, der er lønnen lavere og ingen pension og heller ingen tillæg for aften/weekend/helligdage.

Sidst redigeret af Pophår; 22-07-2012 kl. 03:21.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2012, 10:36   #40
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når man er i systemet vælter læsset meget nemt
det skal du absolut ikke tage som et nederlag

husk og få det på skrift af din jobkonsulent ikke mener du skal tage jobbet og derfor springer du fra. hvis en anden afdeling(dem der udbetaler din ledighedsydelse) mener du har sagt nej til jobbet er og selvforskyldt i du ikke har noget job.

godt være din jobkonsulent er flink, men hvis det bliver påstand mod påstand
så stå du uden ledighedsydelse
alt skal på skrift i dette system, ellers kan man ikke regne med noget

lægekonsulenten i min kommune har skrevet jeg ikke må have kundekontakt
så kommer nok aldrig i et supermarked

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-07-2012 kl. 10:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sige nej til fleksjob tumnus Spørgsmål ang fleksjob 13 01-02-2017 22:56
Kan man sige sit fleksjob op garage50 Spørgsmål ang fleksjob 15 22-03-2011 17:37
i fleksjob, men må sige nuv.stilling op Lilian Spørgsmål ang fleksjob 6 07-02-2010 03:13
PAS PÅ med at sige fleksjob op bantam Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 28-06-2008 19:58
At sige op fra fleksjob Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 29-01-2006 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension