K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 23:27   #1
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Frivilligt arbejde.

Hejsa..

Jeg er en kvinde på 30 år som er blev tilkendt førtidspension 1 september med revurdering om 2 år. Jeg er meget lettet over at den gik igennem og at jeg har fået ro fra kommunen.

Jeg har meget svært ved at tage mig sammen til noget og er lige som røget helt ned, sover meget for så går dagene hurtigere. Jeg har brug for at lave noget og møde nogen andre mennesker, Jeg kan godt lide at være social men det er også altid der jeg får problemer. Jeg har borderline.

Jeg har tænkt på om jeg må lave noget frivilligt arbejde på et dyreinternat 2 timer om ugen eller om jeg må arbejde på et beskyttet værksted nogen timer om ugen, for jeg bliver dybt ulykkelig over at være så isoleret. Jeg er bare så bange for om kommunen vil gå ind og vurdere at jeg så har arbejdsevne.

Der er så meget snak om at unge under 40 år ikke skal have pension, så jeg er bange for at hvis jeg laver noget de næste 2 år for bare at få lidt socialt liv at de vil påstå at jeg så sagens kan arbejde. Man bliver bare så parnoid af at være i det her system at det er svært at slippe.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 00:51   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
du har fået FTP, tillykke med det.
Du har ret og lov tll at tjene en hel del ved siden af.
Også uden de trækker.

Hvis du vil gøre noget frivilligt, ja så er der ingen der vil hindre dig i det.

Hvis du arbejder fuldtid, så vil du sikkert bliver revurderet.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 00:51   #3
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Hejsa..

Jeg er en kvinde på 30 år som er blev tilkendt førtidspension 1 september med revurdering om 2 år. Jeg er meget lettet over at den gik igennem og at jeg har fået ro fra kommunen.

Jeg har meget svært ved at tage mig sammen til noget og er lige som røget helt ned, sover meget for så går dagene hurtigere. Jeg har brug for at lave noget og møde nogen andre mennesker, Jeg kan godt lide at være social men det er også altid der jeg får problemer. Jeg har borderline.

Jeg har tænkt på om jeg må lave noget frivilligt arbejde på et dyreinternat 2 timer om ugen eller om jeg må arbejde på et beskyttet værksted nogen timer om ugen, for jeg bliver dybt ulykkelig over at være så isoleret. Jeg er bare så bange for om kommunen vil gå ind og vurdere at jeg så har arbejdsevne.

Der er så meget snak om at unge under 40 år ikke skal have pension, så jeg er bange for at hvis jeg laver noget de næste 2 år for bare at få lidt socialt liv at de vil påstå at jeg så sagens kan arbejde. Man bliver bare så parnoid af at være i det her system at det er svært at slippe.
Hej kære Lotus
Først og fremmest er det slet ikke usædvanligt at blive totalt udmattet, når man først har fået tilkendt førtidspensionen - det oplever mange. jeg har en veninde som det tog ca 2år før hun fandt sig selv igen og et nyt værdigrundlag.

Jeg fik tilkendt FP pr. den 1. november 2011 og har det som dig med trætheden - føler bare, at jeg kan sove hele tiden, og kan ikke tage mig sammen til noget som helst. jeg har nu besluttet at give mig selv den tid der skal til for at vænne mig til min nye status. Det er jo ikke kun et spørgsmål om, at man ikke kan, men også at man VIRKELIG accepterer, at man ikke kan.

Tror det er et spørgsmål om, at man finder nogle nye kerneværdier - nye værdier som man kan få øje på, når man ikke mere er i 'kamp' med systemet.

Forstår godt din frygt, men måske skulle du bare ringe til kommunen og høre ad - to timer om ugen er jo ingenting.

Håber du finder ud af det

tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 12:33   #4
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar, er rart at vide at jeg ikke er helt alene om at have det sådan.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 13:03   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Lotus.

Jeg kan ikke huske hvor du bor, men er det i København, så kan du prøve at tage i Fountain House. Det er et hyggeligt værested.
http://fountain-house.dk/default.asp?id=227
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 13:10   #6
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
annagw

Ej det lyder ellers rigtig godt og det gad jeg godt, men bor desværre på Vestegnen og så ligner det at man ikke kan gå der, da man skal bo i Københavns kommune.

Jeg har da lige opdaget at der er noget der hedder regnbue huset i Tåstrup, som lyder som det samme. Det kunne da være en god mulighed. Tak for dit imput:-)

Sidst redigeret af Lotus1; 07-12-2011 kl. 13:16.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 11:49   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
må man arbejde ved fleks

lige et spørsmål jeg kan få lov at arbejde frivilligt i vores skole jeg er på ledigshedsydelse.

Må man det ? og hvor meget?

Vil nemmelig gerne have foden inden for.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 20:28   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jjsonn...jeg er ret sikker på at hvis du kontakter kommunen om dette....at så vil du få lov...

Måske de kan lave en eller anden form for "kontrakt" med skolen...så de vil kunne udtale sig om hvad du kan og ikke kan...

Det er jo absolut bedst at holde sig igang....både for dig og for kommunen...så jeg ville kontakte dem hvis jeg var dig...

Det vil også være med til at udvide dit netværk så du måske bedre kan finde et fast fleksjob...

Jeg mener at det er noget med ca 4 timer pr uge man må arbejde frivilligt....men jeg vil ikke hænges op på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frivilligt arbejde/hygge viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 23-03-2012 22:14
Frivilligt arbejde / sygedagpenge Diddii Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-08-2011 20:24
Frivilligt arbejde. Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 2 07-02-2011 14:26
frivilligt arbejde Pial41 Alt det andet 5 13-08-2010 11:23
Frivilligt arbejde.. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 4 13-12-2005 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension