K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 17:37   #1
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Så kom det gode svar

Hej alle

Lang tid siden jeg har været på, men har simpelthen ikke orket det :-) Vil dog gerne lige dele med jer, at jeg i dag har modtaget det eftertragtede brev - at jeg er tilkendt førtidspension pr. den 1. november.

Min process har været forholdsvis positiv, enkel og kort (med nogle få undtagelser), men jeg startede i arbejdsprøvning oktober sidste år (den eneste) og i dag kom så brevet.

Underligt nok blev jeg ikke jublende overlykkelig, men en ro bredte sig og så blev jeg træt træt træt. Tror det er naturligt af at gå i en spændingstilstand gennem længere tid, og jeg vil nu give mig selv tid, til at finde mig selv igen - hvor lang tid det så end tager.

Pas på jer selv, og jeg vil forsøger at finde overskuddet til at hjælpe andre herinde, som I gennem tiderne har hjulpet mig.

Stort knus
Tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 18:14   #2
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Hej Tigerbia...dejligt at se anstændigheden stadig eksisterer, blandt alle de skrækkelige forløb der er så mange af :-)
Stort tillykke, kan godt forstå du ikke jubler...men nu har du roen, så du kan vænne dig til din nye status. :-)

Lige et spørgsmål...hvad svarer et tryk til på 4 kg, som du skriver om i en af dine andre tråde?

Knus
Trunten.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 18:17   #3
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
et tryk på 4 kg = svarer til det tryk en reumatolog skal trykke med på de såkaldte trickerpunkter i forbindelse med fibromyalgi. Hvis det gør ondt på 11 ud af 18 - er det i grove træk definitionen/diagnosen på fibromyalgi :-)
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 18:38   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Stort tillykke med din pension ... ♥

Ligeså snart at du vænner dig til roen, så begynder glæden over pensionen at komme stille og roligt..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 18:48   #5
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Stort tillykke
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 21:12   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tillykke med pensionen og roen der helt sikkert nok skal komme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 21:52   #7
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
STORT TILLYKKE med pensionen Tigerbia, hvor må det bare være skønt...

Er det Fibromyalgi du lider af og har fået pension på? Hvor længe har du været i systemet?

Jeg håber selv at ligge i den " gode" ende til en pension, har fibromyalgi, piskesmæld og af de grunde nedsatte kognitive funktioner.

Held og lykke fremad Tigerbia
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 22:49   #8
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Til lykke!

Har jo fulgt og glædet mig over din sejhed - m.h.t. at få afdækket og fastholdt præcise diagnoser - omend hårdt!

Læs om ny bog "Blinde Pletter" af Henrik Isager, som Jørgine præsenterer på K10 i dag om, hvor svært det kan være at finde og fastholde præcise umisforståelige diagnoser for ens sygdomsbillede:

http://www.bookzoo.dk/danske-boeger/..._9788770702638
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 01:47   #9
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
STORT TILLYKKE med pensionen Tigerbia, hvor må det bare være skønt...

Er det Fibromyalgi du lider af og har fået pension på? Hvor længe har du været i systemet?

Jeg håber selv at ligge i den " gode" ende til en pension, har fibromyalgi, piskesmæld og af de grunde nedsatte kognitive funktioner.

Held og lykke fremad Tigerbia
Jeg har fået diagnosen fibromyalgi og sammen med en psykologs vurdering af mine IKKE psykiske smerter, som de kalder det, og min tendens til at overvurdere mig selv, anbefalede psyk. at da jeg havde en 'forvrænget' billede af mig selv i forhold til hvad jeg reelt kunne eller ønskede at kunne, at kommunen skulle passe på ikke at overvurdere mig, og at de ressourcer jeg reelt havde skulle bruges til egenomsorg i forhold til at tackle smerterne. Dette var sociallæge og sagsbehandler enige i.

Men min fibromyalgi er reelt ikke nævnt med et ord i min ressourceprofil - kun som ikke psykiske smerter, men diagnose fra reumatolog ligger der selvf. - og derudover var jeg særdeles kognitivt velfungerende.

Altså lige udover den lille detalje, at jeg simpelthen ikke aner hvem jeg er, når jeg ikke bare kan gøre som det passer mig med den forb... krop...men det må jeg så til at finde ud af Tror også at afgørelsen vil lette lidt på stressen og anspændtheden - og den vej lette smerterne lidt - det håber jeg i hvert fald
tigerbia
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 02:00   #10
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Til lykke!

Har jo fulgt og glædet mig over din sejhed - m.h.t. at få afdækket og fastholdt præcise diagnoser - omend hårdt!

Læs om ny bog "Blinde Pletter" af Henrik Isager, som Jørgine præsenterer på K10 i dag om, hvor svært det kan være at finde og fastholde præcise umisforståelige diagnoser for ens sygdomsbillede:

http://www.bookzoo.dk/danske-boeger/..._9788770702638
Det bedste jeg gjorde kære Katharina var selv at tage initiativ til Reumatolog samt insistere på en uvildig psykolog uden for kommunens regi. Reelt har jeg haft en forholdsvist smertefrit forløb med søde og rare mennesker i min sagsbehandling (undtagen én ). Men jeg lyttede også - f.eks. da de sagde jeg skulle gennemføre arbejdsprøvningen - bare møde op - selvom jeg intet kunne - så arbejdsprøvningen kunne gælde.

Jeg sidder lige nu med en følelse af, at være behandlet utrolig godt, positivt og hurtigt (selvom det undervejs nogle gange var dybt frustrerende) og hold nu godt fast......her kommer et super eksempel på hurtighed, og der burde være trommehvirvel til :-))

Jeg afleverede min ressourceprofil søndag aften i postkassen på centret - tirsdag morgen modtog jeg besked pr. post om, at jeg var blevet tilkendt FP - Bare for at vise, at det kan godt gå hurtigt.....

Knus tigerbia

PS - var lige inde og kigge på bogen - og måske man skulle investere - lyder spændende
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
10 gode råd...... phhmw Alt det andet 5 02-11-2010 13:53
Gode råd rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-10-2009 23:40
Gode råd dittemor Dit og Dat 20 25-03-2009 00:38
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47
7 GODE RÅD Hejdien Dit og Dat 3 28-12-2006 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension