K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 00:39   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Fanget i systemet på livstid????

Jeg skal i arbejdsprøvning for at få min arbejdsevne vurderet - (3-6 måneders varighed alt afhængig af, hvor hurtigt jeg kan komme op på 37 timer - hvis muligt)

Mit tidligere jobområde som ufaglært plejer kan jeg af fysiske grunde ikke vende tilbage til, da jeg har skader i skuldre og arme og derfor ikke må varetage hårdt fysisk arbejde eller blot arbejde, hvor armene skal skal ud i positioner noget ude fra kroppen. Jeg får en del smertestillende piller dagligt og fremtidsudsigten er lindring af smerter gennem piller og genoptræning, dog med megen usikkerhed om genoptræning vil have en effekt.

Jeg har en ikke-færdiggjort uddannelse på universitetsniveau, som jeg grundet MEGET omfattende skrivearbejde ved computeren ikke kan færdiggøre (igen pga. skader i arme og skuldre) og står dermed uden en egentlig uddannelse.

Jeg er blevet tilknyttet en sygedagpenge-enhed for langtidssygemeldte, hvor mottoet er 'Den hurtigste vej tilbage på arbejdsmarkedet'. Her er de absolut IKKE motiveret for at jeg får en uddannelse, da der åbenbart skulle være mange jobs for ufaglærte, som ikke er fysisk krævende...

Ergo er mine fremtidsudsigter sådan:
De, jobs jeg kan få efter endt praktik, er indenfor plejeområdet som ufaglært. Jobs jeg ikke fysisk kan holde til og derfor vil min fysiske tilstand blive meget forværret i løbet af meget kort tid dvs. et par uger til en måned og efterfølgende vil jeg havne i systemet igen bare som langtidssygemeldt på kontanthjælp. Min fysiske tilstand vil højst sandsynlig blive så meget forværret at jeg ikke vil kunne klare de basale huslige ting i hjemmet (rengøring, indkøb og madlavning giver mig mange smerter som det er nu).....

Jeg har en bisidder til hvert møde, men alligevel holder kommunen fast på at ufaglærte jobs er vejen frem for mig, for det er sådan det er.... også selvom det er mig der kommer til at betale prisen i den sidste ende med et dårligere helbred stoppet med smertestillende piller (højst sandsynlig flere end jeg får nu).

Så hvad er det lige jeg skal gøre nu???

Hvordan får jeg kommunen overbevist om at jeg har større chancer for et liv udenfor systemet med en uddannelsesmæssig baggrund i bagagen???

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 00:56   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gekko Se meddelelser
Så hvad er det lige jeg skal gøre nu???:confused
Jeg sidder bare og tænker på, at når Steven Hawkins kan skrive i den tilstand han har haft igennem mange år ... så kan der vel også findes en løsning (læs: hjælpemiddler), der gør at du kan færdiggøre dit universitetsstudie ?

Ellers må du jo have dig en sekretær som personligt hjælpemiddel ?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 02:52   #3
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Hjælpemidler er blevet afvist - og det er jo nok noget lettere at færdiggøre et studium ved hjælp af en sekretær, men dertil strækker pengene altså ikke.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 08:06   #4
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Hej Gekko.

Hvor er det træls for dig at du skal slås så meget med kommunen. Jeg har som sagt også tennis og golfalbuer så kender godt hvordan det er for dig.

Jeg kan fortælle dig at jeg også fik afslag fra arbejdsskadestyrelsen ang mine tennis og golfalbuer, fik dog i 2006 5% men de mente ikke pt at det var blevet værre. Ja utrolig de kan svarer på det bare ved at læse papirer fra en special læge jeg var hos, som bare skulle have mine arme hævet op og det var så det, og så læste han bare i de gamle papirer.

Jeg var også i praktik men formåede kun at komme op på 3,5 time om dagen var oppe på 5,5 time om dagen, men kunne ikke klare det.

Så husk at sige fra når engang du skal ud i praktik og sørg for at skrive dagbog jeg sendte min til sb hver uge både om hvordan jeg havde det efterr jeg kom hjem fra praktik og også i weekenden skrev jeg om.

Jeg har fået tilkendt fleksjob pr 15 dec men har også fået en ny diagnose oveni fibromylegi, og det bliver 15 17 timer om ugen jeg skal have.

Håber for dig at du får styr på dit forløb og husk at tænke på dig selv, det vigtigste er at du møder op i praktiken hver dag, og hvis det er må du jo bare tage hjem uanset om det kun er en time du har været der, det gjorde jeg mange gange, så husk at lytte til din krop.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 08:19   #5
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
Hvem har afvist din ansøgning om hjælpemidler ?
Hvis jeg forstår dig ret -ønsker du at færdiguddanne dig.
Derfor må du anke
det skriftelige afslag og medsende kopi af speciallægeerklæring og tydeligt udtrykke
dit behov for at færdiggøre dit studie.
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fanget og forvirret RockDitten Din historie 1 29-06-2013 10:31
Fanget i systemet :-( Jeanette1972 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-01-2013 07:52
Sådan undgår du at blive fanget i systemet Pyt Politik og Samfund 2 10-08-2011 08:27
Indvandrere fanget på førtidspension sniffeline Politik og Samfund 25 15-02-2011 00:36
Ung mor fanget i systemet´s net Dandanell Din historie 16 07-05-2009 16:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension