K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2008, 04:18   #1
Muhammed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Muhammed er ny på vejen
Fleksjob/førtidspension

Hej Pia og alle,
Jeg vil gerne høre om de kender et Juridisk eller et god advokat som kan hjælpe mig med komme videre fra kontanthjælp.

Jeg er medlem hos 3F og har været medlem siden 2001.Kommet til arbejdsskade blev godkend fra ankestryseln i 2004.fik afslah på erhvevsevntab fordi jeg få kontanthjælp.Men har fået vide af 3F at hvis jeg få noget andet fleksjob eller f.pension ville min sag så rejst op igen.Jeg vil meget gerne komme vider fra kontanhjælp,kan de hjælpe mig med dette?
Jeg er kommet til skade i 2002 og blev opereret 2 gange,efter disse operationer blev jeg ikke bedre igen og går med krykker og har fået donjoy bandage sammen med et 3 hjuls el-scooter.i 2002 til 2004 var jeg under sygedagpenge.
Jeg blev arbejdsprøvet 6-7 gange og kunne ikke komme videre fra kontanhjælp siden 2005.
Sidst blev jeg arbejdsprøvet i Kvickly hvor den ligge kun 500meter fra mig.Pågrund af mine smerete måtte jeg stoppe derfra.Min arbejds tid blev vurderet 10timer fra kvickly og fra den privat firma som kommunen har hendvist mig til.
Min sagsbehandler har drøftet sagen med kommunan læge de mener at jeg kan mere og jeg kan tage et fuldtids arbejde med skånehendsyn?KAN DETTE VÆRE RIGTIGT?De arbejdspladser som jeg har været på siden 2002 har også vurderet at min arbejds tid er mellem 8 til 12timer.
Kommunans læge har skrevet fordi alle behandlings mulighederne ikke er tømt kan han tage et arbejde på fuldtid med skånehandsyn.
Overlægerne mener hvis jeg få brusktransplantation til mit venstre knæ ved de ikke om det kan hjælpe og fordi mit venstre knæ var 7cm tynderen den andet knæ har lægen skrevet at det kan hjælpe med rense ind i knæet hvor jeg så skal blive trænet op c.6 til 8mdr.men han kan ikke helt sige noget om brusk transpl.Han har videre skrevet at han kan godt forstå hvorfor jeg ikke ønsker et stivgørelse knæ,det tolke han for at jeg er meget ung.Jeg er 29år.

Jeg vil høre af dem om de kan hjælpe mig med komme videre med min sag.Jeg har hele tiden ønskede et fleksjob og fordi mit arbejdstime er for lavt mener sagsbehandleren ville hun ikke give mig fleksjob og fordi jeg havde selv søgt førtidspension i 2006 og fik afslag er jeg heller ikke berettiget i f.pension.Grunden var at jeg kunne godt arbejde på et butik,og den har vi så prøvet før jul i 2007 hvor den så havde slutetet efter nyt i år.
Nu iger sagsbehandlere at lige efter hun kommer fra ferie skal hun kalde mig til samtale hvor vi så ville finde ud af et fultidsjob med skånehensyn?
Er det rigtigt hvad hun siger?Jeg tror ikke jeg kan klare et fuldtids arbejde og ved heller ikke hvad jeg skal gøre.Ville de rådgive mig om det here fordi de arbejdsprøvninger jeg har været var det 4 timer til at starte og så ville vi se hvordan det vil går men fik lov til at går hjem fra arbejdsgiver nogen gang efter 1 time eller nogen gange efter 2 timer.
Nå jeg ikke kunne klare de 4 timer hvordan ville hun have at jeg skal klare fultidsjob?
Jeg vil meget gerne bed om hjælp først for komme videre fra kontanthjælp og derefter vønskere jeg og går videre med mit sag fra arbejdsskadestyrelsen,hvis det er de kan hjælpe mig med komme videre fra kontanthjælp hvor meget ville det koste mig,som jeg har skrevet modtager jeg kontanthjælp og min kone få SU,derfor har vi det ikke så godt ekonomisk ville høre om jeg kan søge friproces?
Må jeg høre fra dem,tak.
Hilsen
Muhammed
Muhammed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 08:59   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej mumhammed og velkommen til siden

Først vil jeg lige sige at du skal være klar over at siden her er en side fuld af mennesker der af den ene eller den anden grund er havnet i klemme i systemet nøjagtig som du, men ved at vi er så mange og vi har så mange forskellige historier og indgangs vinkler til tingen har vi en fælles viden der kan være til nytte engang i mellem og det koster absolut intet at være her på siden, andet end at alle råder og giver tips og ideer med det de nu kan

ergo du må ikke tro at vi er advokater, ekseperter, sagsbehandlere eller noget andet, vi er bare ganske almindelige mennesker med div sygdomme som er eller har været i en klemme som den du er i og mener at vi i fælleskab måske kan hjælpe andre igennem med råd og erfaring eller om ikke andet så bare nogen der ved og forstå hvad det er man går igennem når man er i klemme i systemet så man ikke føler sig så alene

Nå det er sagt så kan er der flere ting i din sag jeg ikke lige kan forstå men jeg vil ikke tage det hele på en gang, for så forvirre jeg mig selv og også dig ..

Men tager lige starten af hvordan du kan gribe den an, du skriver du er i fagforening 3F har du haft snakket med dem om den situation du er i med at være låst på kontanthjælp, og har du evt snakket med dem om de kan hjælpe dig (de kan feks have en socialrådgiver tilknyttet som kan hjælpe dig)

så er der aktindsigt har du fået det, du skal skrive til din sagsbehandler om at du vil have aktindsigt i din sag, på den måde kan du finde ud af nøjagtig hvad det er kommunen mener om dig og hvad de har skrevet ned om dig , du kan finde en aktindsigtserklæring her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html


Print den ud underskriv den og send den til din sagsbehandler....

så er du allerede godt i gang for så kan du se hvad hun skriver om dig og hvad lægekonsulenten skriver om dig ...


du skriver at du har været i mange arbejdsprøvninger og endnu ikke har formået at komme op på over 12 timer , hvis jeg var dig så ville jeg sammen med aktindsigtserklæringen sende et brev til sagsbehandleren hvori jeg gjorde opmærksom på at jeg nu har været syg så og så længe , og at der endnu ikke er sket noget i min sag , at jeg ønsker at få oplyst hvad de vil gøre for at bringe mig tættere til arbejdsmarked hvad er deres plan, hvordan mener de at alle muligheder ikke er udtømte , og hvordan mener de at du med skåne hensyn kan komme på det ordinære marked,, samt hvad har de tænkt sig at gøre for at hjælpe dig med dette ..

Når du har gjort dette så er du det første skridt på vejen , det vil sige kommunen får noget på skrift fra dig af og det at du gør det på den måde fortæller kommunen at du klar er ved at være derhenne at du nu ikke vil være med mere og at der skal ske noget...

Jeg kan godt prøve at skrive et udkast til et brev til din sagsbehandler for dig hvis du vil have det, det bliver sat her i tråden og du kan kopiere det.

Så lige nogen spørgsmål ..

er der lavet en ressourceprofil på dig ?

der er søgt pension til dig med afslag i 06 var det en pension efter §17 eller §18

hvad var begrundelsen for at du ikke fik pension ? ankede du den ? og ikke mindst hvad mente kommunen du kunne varetage af job ??

Det var så bare en lille smule at starte med her, at tage det hele med vil blive alt for meget og rodet, men det vigtigste er at komme igang få sendt papir til kommunen og finde ud af hvor ens sag står henne lige nu og her ...

og lige til sidst , tag aldrig til møde med kommunen uden at have en bisidder med, optag gerne samtalerne så du kan huske og skrive ned bagefter hvad der er sket ..

bed sagsbehandleren om ikke mere at kontakte dig pr telefon , alt skal foregå på skrift så er der ikke nogen mulighed for at fordreje ord eller glemme ting


Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 10:21   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej og velkommen til.

Der er der noget galt i, at du ikke kan få fleksjob, fordi du ikke har timer nok, og at man samtidig mener at du kan varetage et fuldstidsjob, med skånehensyn.
Du kan aldtid søge førtidspension igen på en §17, men det er ikke altid smart, det kommer an på så meget. I andre situationer kan det få sagsbehandleren i omdrejninger.
jeg synes at du skal følge hejdiens råd.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 13:36   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Flexjob/kontanthjælp.

Kære Muhammed.
Hjertelig velkommen. Lyt til Hejdiens råd. Een ting ad gangen. Aktindsigt. Ressourceprofil. Vær ikke alene fremover. Alt på skrift.

Du skriver først i dit indlæg.:" afslag på arbejdsevnetab fordi jeg er på kontanthjælp" Det lyder også forkert. Kan du ikke skrive ordret efter afslaget og gerne med henvisning til hvilke §er dette afslag er givet.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 23:58   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Muhammed giver Peter ret , jeg gik også og tyggede lidt over den hele dagen , men har ikke haft tid før nu , hvordan hænger det sammen, og hvor kom du til skade henne var det i aktivering eller i job ?
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 11:07   #6
Muhammed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Muhammed er ny på vejen
Hej Alle,
Jeg takker jer for deres rådgivning.
Kære Hejdien,Jeg vil meget gerne bed om dit skrivelse,så jeg kan printe det og sende det videre til sagsbehandleren.
Ja, jeg har fået afslag vdr. førtidspension fra kommunen og fra sociale nævn.fra kommunen afslag står der at alle muligheder er ikke tømt og der kan stilles et forratnings job hvor jeg kan sidde og arbejde.Here sidst der blev jeg arbejdsprøvet i Kvickly hvor jeg havde så skidt og slemt.der blev vurderet at jeg kunne arbejde 10 timer om ugen.Men det siger sagsbehandlere at det er meget lavt og hun mener at jeg kan mere og videre siger hun at men ikke kan få et fleksjob under 20timer.hun mener der ikke kan laves et realistisk revalidering plan.og hun mener jeg ikke kan få førtidspension fordi jeg har selv søgt en gang og fik afslag.Derfor når hun kommer fra ferie ville vi mødes og drøfte sagen fra et fuld tids job under skånehendsyn alså skal til arbejdsprøvning igen.
Fordi jeg ikke kender lovne kan jeg ikke sige noget foran hende.Jeg er meget stille og er bange for de ville stoppe mit kontanthjælp.Hvis de kan hjælpe mig med skrivning eller lovne ville jeg utrolige blive glad.
Jeg troede der ikke nogen der ville skrive til mig derfor har jeg sendt mit problem til også andre,efter jeg har sendt mit problem har jeg opdaget at i har skrevet til mig.
JEG TAKKER MASSER GANG
Hilsen
Muhammed
Muhammed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 11:13   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er helt i orden, Muhammed. Dit andet indlæg slettes bare.

Jeg kan ikke forstå, at din fagforening ikke hjælper dig.

Kom du til skade i aktivering eller på arbejdet?

Prøv at læse, hvad Hejdien og phhmw spørger dig om, for det er vigtige ting, der skal bruges, når der skal skrives noget for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 14:01   #8
Muhammed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Muhammed er ny på vejen
Hej ZUZA,
Tak for dit skrivning,ja jeg er kommet til arbejdsskade,blev ramt af et skip plade ca.55kg på mit venstre knæ. i 2002.Arbejdsskade er godkendt men erhvervsevnetab er ikke godkendi pågrund af jeg er parkeret af kontanthjælp
Muhammed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 14:09   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Muhammed ...

Jeg tænker lige lidt på det du har skrevet og finder en måde der er overskuelig at skrive det på. der er flere ting i det du skriver der ikke passer bla er der ingen steder skrevet at man skal kunne arbejde 20 timer for at få fleksjob og er ganske sikker på at din sagsbehandler ikke har lyst til at give dig de oplysninger på skrift

Vender tilbage lidt senere med skrivelsen , lige nu er det lektie tid med ungen (og jeg hader matematik )
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 14:42   #10
Muhammed
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Muhammed er ny på vejen
Kære Hejdien,
JEG SKRIVE AFGØRELSERNE SOM LÆGERNE HAR SKREVET OG AFSLAG PÅ FØRTIDSPENSION.Ville du være søde og læse det?
AFSLAG FØRTIDSPENSION;
Kommunen har ved afgørelsen vurderet,at de burde kunne varetage beskæftigelse inden for handels-og servicefagene f.eks salgsekpedition(kassefunktion) eller montagearbejde.DATO OCT.2006

EFTER DETTE VLEV JEG HENDVIST TIL ET PRIVAT FIRMA SOM HEDDER MARKMAN FOR FINDE ET JOB,VI FANDT ET JOB I KVICKLY 03DECEMBER.08
MARKMANS SKRIVELSE;

VURDERING;
I virsomhedspratikken gjorde Múhammed hvad han kunne for at udføre arbejdsopgaverne,men selv om det var en meget rummelig arbejdsplads med muligheder for hvile og skånehendsyn,kunne han næsten ikke være der i 15timer om ugen.Ifølge de lægelige oplysninger Markman har læst,kan der ikke peges på behandlingsmuligheder,der ville kunne bedre Muhammed´s funktionsevne.Han kantage smertestillende medicin for at holde smerten i ave,og tage imod en operation,men uden sikkerhed for bedring.
Derfor vurdere Markman,at Muhammeds arbejdsevne er væsentligt nedsat,og det i en sådan grad,at skal han arbejde mere end ti timer om ugen vil han ikke være stand til at føre bare en nogenlunde tilfredsstillende tilværelse ved siden af arbejdet.

SPECILALÆGEERKLÆRING DEN 10.05.07
Objektivt finder jeg bevægelsen stærkt nedsat i knæet.Han har også nedsat bevægelse i venstre hofte.Jeg finder kun 10(30) graders bevægelighed i venstre knæ.
Som jeg ser det,vil en revudering af ham på en ortopædkirurgisk afd.,eksempelvis med en artroskopi,hvor man løsner knæet,og herefter med intensiv fysioterapi holde knæet i gang,kunne hjælpe på bevægelsen.Det er spørgesmål,hvordan man kan klare brusskaden.Han er via Frederikssund sygehus tilbudt en knæallopsatik.Jeg kan godt forstå, at skadelite i hans unge alder ikke ønsker dette, men som han har det nu(selvom skadelidte ikke giver udtryk for dette)virke det ganske uholdbart.
Der er ingen tvivl om, at han reelt har nedsat bevægelse i knæ og sin hofte, og har smerter når han belaster det.
Jeg har ikke nogen fornemmelse af, hvor store brussakden er, og om brusktransplantation vil kunne komme på tale hos denne.Uanset hvilken operation han får, kræver det en massiv genoptræning bagefter,formentlig i størellse 6-8 måneder.(2cm quadricepsatrofi tager 3-4 måneder at træne op)
Vedrørende arbejdsforholdelse vil han ikke kunne klare mange timer på en arbejdsplads,hvor han skal gå og skal løfte.På den anden side vil han godt kunne klare et arbejde, hvor han skal gå en kortere afstand,eksempelvis kan tage sin el-scooter hen til, gå ind på arbejdet og sætte sig på et stol og passe kontorarbejdet-alternativt telefon eller andet.
Der vil her ikke være noget til hinder for,at han vil kunne klare 8timers arbejde dagligt.ham bruge sit knæ til det han kan,han kan således ´´ikke skade det yderligere.

KOMMUNALLÆGE; 2008
De behandlingsmæssige muligheder skønnes ikke udtømt,under arbejde bør Muhammed ikke skulle stå eller gå udover hvad der kræves for at komme frem til og fra arbejdspladsen.Arbejde som indebærer løft eller bæring kan ikke gennemføres pga.stookebrug.

DET HVAD LÆGELIGE OPLYSNINGER ER, HVAD SYNES DE,VILLE DE VÆRE SØDE OG SKRIVE TIL MIG.
Muhammed er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fra Fleksjob til førtidspension Ruby Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 16-07-2010 00:29
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension