K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2009, 16:42   #41
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
min beskæftigelses sagsbehandler skriver i en mail til mig hun ikke er helt enig med lægekonculentens vurdering,skal hun så ikke kommentere dette i min ressourceprofil??
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 17:18   #42
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Kan ikke huske det med 100% sikkerhed Trold... men jeg ved at man kan anke et afslag på førtidspension... om det er Visitationsteamet's eller pensionsudvalget's afgørelse man kan klage over ved jeg ikke... men det kan da godt være at det er pensionsudvalget's afgørelse.
Ja Razmo, man kan anke et afslag på fp, men man kan åbenbart ikke anke/klage over, at visitationsteamet ikke vil lade den gå videre til pensionsnævnet.

Her er tråden hvori det "blev vendt": http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...t+foreliggende

Sidst redigeret af Trold; 10-05-2009 kl. 17:25.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 17:31   #43
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
min beskæftigelses sagsbehandler skriver i en mail til mig hun ikke er helt enig med lægekonculentens vurdering,skal hun så ikke kommentere dette i min ressourceprofil??
Jeg ville bede hende om skriftligt at redegøre hvorfor hun ikke er enige med det lægekonsulenten skriver, og hvad der gør at hun har kompetence til at kunne modsige en læge.

Samtidig ville jeg skriftlige bede hende om at skrive det i ressourceprofilen, hvad der gør at hun ikke er enig. Samtidig ville jeg i mine egne kommentar til ressourceprofilen.
Hun kan ikke nægte at skrive dine kommentar ind i ressourceprofilen.!

Den mail du har fået skal du holde fast i, for hvis hun prøver at presse dig til noget som ikke stemmer overens med vurderingen. Kan du bruge det i en klage over hendes håndtering af sagen, hvis det skulle blive nødvendig.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 22:51   #44
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Jeg ville bede hende om skriftligt at redegøre hvorfor hun ikke er enige med det lægekonsulenten skriver, og hvad der gør at hun har kompetence til at kunne modsige en læge.

Samtidig ville jeg skriftlige bede hende om at skrive det i ressourceprofilen, hvad der gør at hun ikke er enig. Samtidig ville jeg i mine egne kommentar til ressourceprofilen.
Hun kan ikke nægte at skrive dine kommentar ind i ressourceprofilen.!

Den mail du har fået skal du holde fast i, for hvis hun prøver at presse dig til noget som ikke stemmer overens med vurderingen. Kan du bruge det i en klage over hendes håndtering af sagen, hvis det skulle blive nødvendig.

Mvh.
Jsn

tak*S*

det vil jeg gøre,skal til partshøring imorgen kl 13 og her vil jeg nævne at jeg vil have hun skal skrive sin mening om lægekonculentens vurdering samtidig med jeg har andre ting der skal med iden
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 22:52   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Undskyld Razmo, men hvornår er det partshøringen kommer ind i billedet (sagen)? - kan du huske det, for jeg er selv i tvivl. Er det visitationsteamet der indkalder til den?

I min ressourceprofil (henter den lige)......står der til allersidst noget der hedder SAMLET KONKLUSION og i den står der bla alt hvad jeg fejler, at jeg ikke kan arbejdsprøves, at tilstanden er varig og at det anbefales at sagen oversendes til socialudvalget med henblik på påbegyndelse af førtidspensionssag.

Så jeg er enig med Razmo, at det ville synes mest korrekt, at ens ressourceprofil har en konklusion der skal handles udfra!
Kan slet ikke forestille mig en ressourceprofil uden en konklusion, da det jo er konklusionen der er hele profilen kogt ned!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 08:09   #46
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
helene
jeg fik jo et kopi af ressource profilen og kopi af alle de erklæringer der var til den...med det hørte en dato på partshøring...!! ellers vil jeg mene at den person der har lavet din ressource profil eller hjulpet med den skal sende dig en dato med tid,får du nok så snart du får brev om de har sendt din sag videre til pensionsnævnet
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 09:12   #47
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Jeg er selv lige blevet afvist i paragraf 18, på det første møde sagen var til. Afvist trods anbefaling fra lægekonsulenten, socialrådgiver, jobrådgiver, psykriater, neropsygolog. Har været på Reva kursus i 8 uger, her skriver de ligeledes pension eller evt. flexjob ( det er længe siden nu) ligeledes har jeg været i jobpraktik - hvor jeg kun kan være 2 timer 3 gange i ugen. Sagen afvises fordi, der er 1 enkelt i udvalget der er bange for at godkende sagen, da de lige har fået afvist en ligende sag, der dog ikke har så mange arbejdsprøvninger og erklæringer som jeg !!!!!!! hmmm, og fordi de ikke mener at alle behandlings muligheder er udtømte.??????? Jeg søger nu paragraf 17, og hvis den også afslåes, ender jeg på kontant hjælp dvs. 0000 kroner. puha-------------
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 12:11   #48
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fjolle Se meddelelser
Jeg søger nu paragraf 17, og hvis den også afslåes, ender jeg på kontant hjælp dvs. 0000 kroner. puha-------------
Så husk lige at skrive, at det er:
§17, PÅ DET FORELIGGENDE DOKUMENTATIONSGRUNDLAG.
Ellers risikerer den bare at strande igen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 13:13   #49
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Undskyld Razmo, men hvornår er det partshøringen kommer ind i billedet (sagen)? - kan du huske det, for jeg er selv i tvivl. Er det visitationsteamet der indkalder til den?

I min ressourceprofil (henter den lige)......står der til allersidst noget der hedder SAMLET KONKLUSION og i den står der bla alt hvad jeg fejler, at jeg ikke kan arbejdsprøves, at tilstanden er varig og at det anbefales at sagen oversendes til socialudvalget med henblik på påbegyndelse af førtidspensionssag.

Så jeg er enig med Razmo, at det ville synes mest korrekt, at ens ressourceprofil har en konklusion der skal handles udfra!
Kan slet ikke forestille mig en ressourceprofil uden en konklusion, da det jo er konklusionen der er hele profilen kogt ned!!!!!!
Der er to partshøringer... den ene er omkring resourceprofilen, men jeg formoder det er den der omhandler det møde man kan få med en representant for pensionsudvalget du mener.

Jeg blev spurgte om dette samtidigt med at jeg underskrev resourceprofilen... det var et felt man kunne krydse af sidst i profilen, om man ville gøre brug af den ret.

Selve samtalen, finder sted umiddelbart inden pensionsudvalget tager den endelige afgørelse, og det er en af de deltagende i den afgørelse man har krav på at tale med... hvis man altså vil.
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 14:33   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg fik ressourceprofilen til partshøring, og fik i den forbindele 8 dage til at komme med kommentarer. Men da jeg ikke have kommentarer til den, gav hun den så videre til visitationsteamet d 30 April. Der er så der sagen ligger nu.....

Jeg har ikke fået nogen dato på noget, og når jeg ringer siger de forskellige bare, at de løbende behandler sagerne, og at jeg nok skal få brev, og at der ca et 1-2 måneders ventid i visitationsteamet lige i øjeblikket. Surt, når man ENDELIG er kommet så langt. Men ok, det er Københavns kommune.....det fortæller jo det hele!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Rehabiliteringsmøde og udfaldet af dette?! capi Spørgsmål ang fleksjob 4 21-04-2013 21:05
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Til jobsamtale hos visitationsteamet mukke Spørgsmål ang fleksjob 0 08-06-2009 17:00
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension