K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2008, 19:43   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Rossi ja det kan den , jeg har været ved en psykolog og har fået lavet forskellige test over flere timer, deriblandt var der en test der undersøget hvordan min koncentration og hukommelse fungerede , både under pres og uro og når der ikke var pres og uro ...

Jeg fik samtidig en demens test for at udelukket det ...
  Besvar med citat
Gammel 01-01-2009, 18:26   #12
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Hej igen Hejdi

Var det nogle undersøgelser du selv bad om eller hvordan kom de i stand?

Hvad var det mere du undrede dig over?

Og jo jeg får hovedpine ondt i maven kvalme og hjertebanken når jeg bliver presset. Og der skal ikke så meget til at jeg føler mig presset.

Godt nytår.

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 12:27   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Rossi nej det var kommunen der sendte mig til den psykolog, ud fra min egen læge og bomis udtalelse om at der var problemer med min hukommelse og min koncentration , fik afslag på fleks første gang med påtegnelse om at der skulle laves en sådan test først, så man var sikker på at der ikke var mulighed for revalidering ...

Det der undrede mig lidt var ..

Feks når du nu har haft både psykologer og psykiater inden over, er der så ikke nogen steder hvor det fremkommer at du feks har fysisk smerter og hukommelse problemer ?

Har kommunen slet ikke tilbudt dig nogen form for hjælp (jeg ved at da jeg var i mit sygeforløb fik jeg både terapeut og smerte taklings og afslapnings kurser )

Er der i dine papir nævnt de smerter der ofte følge med smerter ..

Jeg kan godt se at der er noget forskel på os da jeg samtidig havde noget fysisk sygdom , de fysiske sygdomme jeg havde gjorde at jeg ikke længere ville kunne være på det ordinære marked som ufaglært og for at komme videre så skulle jeg have en uddannelse hvad jeg ikke kunne tage pga hukommelse og koncentration ...

Og det var som skrevet det der gjorde udslaget for mig ..

Så en af de ting der undre mig er , om ikke du har alle dine fysiske symptomer med som ofte følger med de diagnoser du har ..

Jeg har feks igennem de sidste to år været ude for en radikal forværring af helbreddet og har så sent som den 22 dec fået konstateret fib , og her fik jeg at vide at når man fik det var det som reglen noget der lå latent i kroppen , men at det er blevet hjulpet godt på vej af bla stress, at der er grænser for hvor længe krop og sind kan rende med smerter og stress uden at der på et tidspunkt sker det at kroppen siger fra....

Og kan da også se at de år jeg har haft stress ja der har det været ti gange så svært for mig at holde div infektioner fra livet af , fortæl mig at der er noget galt nede i den anden ende af byen så har jeg fået det , ergo det kan gå ud over din modstandskraft ...

Har du ikke disse oplevelser eller har du ikke fået dem formidlet videre til kommune og læge ?

Jeg vil sige at det du skal igang med nu er en gevaldig gennemgang af din sag og din ressourceprofil (som skal være på 12 punkter) du skal have kigget alle dine papir igennem og finde ud af hvad der står skrevet af din sagsbehandler (en ting er hvad hun siger en anden er hvad hun skriver ) og så skal du have anket dit stop af sygedagpenge , det lyder som om det er på et lidt tyndt grundlag at hun nu vælger at lukke for dine sygedagpenge ...

du kan også som en stakket frist når du nu alligevel ved at du kommer på kontanthjælp vælge at søge en §17 sådan at de bliver nød til at give afslag på den og henvise til hvad der er af andre jobmuligheder ....

så kan du købe dig tid en måned eller to mere...

Og du kan få ankestyrelsen til at se på din sag altså andre øjne ...
  Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 12:13   #14
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Hej igen

Tak for dit svar - jeg er glad for at du gider tage dig til til at undre dig. Det hjælper mig meget.

Når jeg bare får lov at gå herhjemme og "passe mig selv" har jeg ikke rigtig nogen smerter. Men hvis jeg presser mig selv får jeg hovedpine kvalme ondt i maven osv. Så jeg gør hvad jeg kan for ikke at presse mig selv.

Jeg har nævnt overfor alle instanser jeg har været i kontakt med at jeg døjer med væsentlig nedsat hukommelse. Men der er tilsyneladende ingen der tager sig særligt meget af det. Men det er da noget jeg ikke bare vil acceptere. Nu vil jeg kræve at det bliver noteret og taget alvorligt.

Jeg har i den grad kæmpet for at få tilbudt noget hjælp til at behandle min stress. Men det er ikke kommunens ansvar får jeg bare af vide. Det må jeg selv sørge for. Og det er endda dem selv der bare fået lavet flere undersøgelser der skulle belyse hvordan jeg hurtigst skulle komme tilbage til arbejdsmarkedet. Så nu betaler jeg selv for en terapeut. Og så vil jeg spørge til kurser i stress håndtering osv når jeg kommentere den partshøring jeg har fået. Problemet er jo bare at der er grænser for hvad jeg har råd til at betale for selv når jeg kommer på kontanthjælp. Det sagde jeg også til min sagsbehandler men hun svarede bare at så måtte jeg jo bare proiritere for behandling var vigtigst.

Når jeg bare får lov at gå hjemme har jeg ikke så mange fysiske symptomer. Jeg har lidt søvnbesvær. Og ubehag uden at kunne sige nøjagtigt hvad der er galt. Men det går helt galt hvis jeg presser mig selv. Og det duer bare ikke da jeg har to drenge på 9 hvoraf den ene har adhd og den anden adfærdsvanskeligheder. Jeg er nødt til at være så meget på toppen som muligt hele tiden for at kunne få en nogenlunde acceptabel hverdag herhjemme med de drenge jeg har. Så jeg kan ikke bare tage på arbejde og kæmpe mig igennem dagen og så slappe af når jeg kommer hjem. det er jo først når jeg kommer hjem at dagen rigtigt bliver hård.

Men jeg kan godt se at jeg skal ha "ryddet op" i min sag. Jeg har skrevet et brev til min sagsbehandler om at jeg fremover ønsker at alt kommunikation foregår på skrift og at ejg ønsker aktindsigt. Det kører jeg ind og aflevere på mandag. Så må vi se hvad der står i papirerne. Jeg har jo indtil d 18/1 til at svare på den partshøring. Der står i den at de derefter tager endeligt stilling til mine dagpenge. Så det må jo først være når den endelige afgørelse er truffet at de skal give mig 14 dages varsel inden de stopper mine dagpenge.

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 15:23   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rossi det lyder godt at du vil begynde at slå igen , og desuden kan din sagsbehandler ikke bare sige at du skal priotere , der er grænser for hvad man kan prioter , jeg har også fået den besked, men hvordan priotere man tøj og mad til børnene og hjælp til en selv , det er en direkte uartig besked og ikke en du skal finde dig i ...

Desværre ser man i mange kommuner at de går lidt efter devisen går den så går den , kan de bilde dig ind at du ikke har ret til nogen hjælp så er det godt og penge sparet er penge tjent ..

I forhold til lovgivningen skal de undersøge alle muligheder for at hjælpe dig det vil sige at din sagsbehandler selv skal ind og undersøge om der ikke er nogen steder du kan søge hjælp ...

Før i tiden var det meget nemmere at få feks fysioterpi (mange med stress har også massive infiltrationer ) men det blev også fjernet jeg ved feks at det hjælper gevaldigt med fysio og det første min sagsbehandler sagde var at så måtte vi søge det som en engangs udgift så hun søgte 12 behanlinger efter §82 ... tænkte på om ikke det var noget der kunne bruges for din terapi også...

Jeg er selv medlem af stress foreningen og de kan hjælpe dig med mange ting også bare en snak så jeg lægger lige et par link her du kan prøve at se på ...

Det er hårdt at kæmpe med kommunen og du risikere også en forværring men ikke desmindre er det nok den eneste måde at man kan komme videre uden at kommunen får hoved og håndsret over en ....

http://www.stressforeningen.dk/

http://stressforeningen.forumup.dk/?...ressforeningen


Jeg kom også lige til at tænke på om du har diagnosen stress og om du også har udbrændtehed på , jeg har begge diagnoser og når man først når udbrændtehed så er det meget svært at komme i land igen ...
  Besvar med citat
Gammel 03-01-2009, 16:23   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er faktisk faldet en spændende afgørelse om udbrændthed.... i Sverige.

Man har hidtil ikke anerkendt udbrændthed som en arbejdsskade, fordi man IKKE har forholdt sig til den nyeste forskning på området (fuldstændig som i Danmark).

En kvinde har netop fået anerkendt udbrændthed som en arbejdsskade, så forhåbentlig smitter afgørelsen af på danske forhold.

Citat:
De senaste åren har det totala antalet beviljade arbetsskadeersättningar nämligen minskat i Sverige.
Nu medger försäkringskassan själva att man kan ha nekat utbrända ersättning på grund av att man hittills inte använt sig av den senaste forskningen i ämnet utbrändhet.

http://nyhetskanalen.se/1.791057/200...entId=19.80486


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 01:40   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza ja det ville da være en rigtig god ting hvis det kunne smitte af på Danmark men men ...

Sjovt nok så var det sådan at da man fra Hjortens side var igang med at sende alle syge i arbejde fordi det var så sundt ja der kunne han komme med henvisninger til nogle få engelske undersøgelser og det var så det vi skulle til at køre en masse syge mennesker i sænk på ,,, spørger man så ind til feks fibromyalgi så hedder det sig at man ikke i Dk mener at der er belæg for at sige at det er en fysisk sygdom , selv om det har diagnosekoder og alverdens forskning peger i retning af det ...

For her til lands vælger man åbenbart det man kan bruge og skrotter resten og det man kan bruger er sjovt nok det der gavner stat og arbejdsgiver så hul i resten ... men interessant at vi kan se at svenskerne endnu engang er hurtigere end danskerne
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 01:54   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har heller ikke den store optimisme, hvad Danmark angår.

Men prøv at læse debatindlæggene på linket, så opdager man, at de svenske lægekonsulenter og systemet derovre heller ikke er for morsomt.

Syge i Sverige kæmper også i årevis - både med systemet, omgivelserne, forsikringsselskaber osv.

Desværre.

Det eneste "lyspunkt" var, at denne kvinde fik netop denne diagnose anerkendt efter mange, mange års kamp.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 02:03   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza ja jeg tror nu bestemt heller ikke at hverken svensker eller nordmænd har det nemmere end vi har .. det er helt gak gak ... og en falliterklæring til den velfærdmodel som kun politikkere efterhånden tror på og ups det er vist slet ikke til denne tråd den her diskussion vi må et andet sted hen he he

sorry rossi
  Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 02:24   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Også undskyld fra mig, Rossi.

For at vende tilbage, så vil jeg anbefale, at du klager over, at der ikke er nogen PLAN for, hvordan du skal vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Denne PLAN er vigtig. Den SKAL indeholde beskrivelse af, hvordan du skal kunne få forbedret dit helbred - evt. ved terapi, hvilken terapi osv. - men også i forhold til arbejdsopgaver, skånebehov osv.

Og MENS man finder ud af, hvad denne plan er, så kan kommunen evt. give dig forrevalidering, som er samme takst som sygedagpenge.

Men det "glemmer" mange kommuner at gøre, før sygedagpengene udløber, og så ender man på kontanthjælp.

Men som du kan se af vores "sidespring", så er det vigtigt at passe på sig selv, når man har stress, hukommelsesproblemer osv. Det er ingen spøg at have stress. Så pas på dig selv og FORLANG at få hjælp som led i en PLAN.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen sende mig på kontanthjælp. Gode råd søges Wins Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 04-07-2012 17:49
Hvad skal jeg sende med til en §17 - Hjælp Bare Mig Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-12-2010 21:01
Hvem skal jeg sende klagen til? sanne68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2010 11:13
kommunen vil sende mig på kontanthjælp oxana Alt det andet 7 12-01-2010 23:14
Kan de bare sende mig ned i a-kassen? bamse Dit og Dat 10 26-04-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension