K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 15:30   #1
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Boligændringer

Hejsa alle I kloge, venlig og behjælpsomme mennekser .Jeg har igen brug for jeres enorme viden. :-)

Jeg står i den situation at jeg skal have fortaget en boligændring, således at min vaskemaskine og tørrertumbler kommer op i en ordentlig arbejdshøjde :-) Men jeg ved bare ikke så meget om lovgivningen på dette område og før jeg selv forsøger at finde svarene, vil jeg meget hellere spørge jer som kender lovgivningen eller har erfaringer af dele ud af.

Min Ergodimsdame fra kommunen siger, at jeg godt kan få lavet denne ændring og det er jo glædeligt, men hun siger også at de vil sende en tømrer ud og vurdere hvordan det kan laves. Hun mener han bare skal save bordpladen over, forhøje vaskemaskine og tørrertumbler ved at sætte dem på ben eller en form for kasse og lægge bordpladen ovenpå. Det mener jeg kommer til at se lidt klamphugger agtigt ud og spg om jeg ikke kunne få sådan et typisk bryggers arrangement, med bla skuffer under vaskemaskine og tørrertumbler, så det der nu står på bordet kunne opbevares derunder.

Hvis der kun bliver monteret ben,så kommer det til at betyde pladsmangel og mere rengøring for mig

Men det ville hun ikke tage stilling til min løsning på problemet.

Så nu spg jeg jer ..

Har jeg slet ingen indflydelse på hvordan arbejdet skal udføres

I hvilken lov kan jeg læse mere om reglerne ??

Svar modtages med kyshånd

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 11-01-2011 kl. 15:33.
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 17:38   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Nu kan jeg desværre ikke paragrafferne, da jeg aldrig har arbejdet kommunalt. Er også udd ergodimsdame :-D
Men der bliver ikke lavet noget, som du ikke kan godtage. Det er dit hjem!! Så lad da endelig en tømrer komme med et bud på en løsning, det koster dig jo ikke noget. Ergodimsdamen kender jo ikke de forskellige løsningsforslag som en tømrer gør. Så indtil videre kan du helt rolig omkring arrangementet og glæde dig over at få det betalt af kommunen.
Håber du får en rigtig god løsning på det!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 18:24   #3
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ Ergodimsedamen Malofa.

Hvor var det dejligt at du med dit be7, fik mig til at tænke positivt i stedet for negativt. 1000 tak for det :-) Klart at Handymanden ved mere om det end min ergodimsedame gør og bare det at du skriver at det er mit hjem og at jeg ikke skal godtage hvadsomhelt giver mig da en tro på at resultatet nok skal blive godt.

Jeg glæder mit også helt vildt over at kommunen skal betale denne ændring og at projektet bliver skud igang sidst i denne uge eller i starten af næste uge. Dét er næsten for godt til at være sandt og jeg må knibe mig lidt i armen.

Tænk at en bevilling kun krævede et hjemmebesøg på 30 min og så var det på plads

Vh. maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 18:42   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Ja, det er dejligt med de positive oplevelser :-) Ellers ikke dem vi er vant til flest af i det sociale system!
Så HURRA for din oplevelse - Og godt du fik den positive vinkel på
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 21:23   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan jo også spørge tømreren hvad han mener om din idé.
Og så kan du overveje, om du evt. er villig til at betale det, som din løsning koster mere end det kommunen vil betale for.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 23:31   #6
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan jo også spørge tømreren hvad han mener om din idé.
Og så kan du overveje, om du evt. er villig til at betale det, som din løsning koster mere end det kommunen vil betale for.

Hejsa Vovse... Det havde jeg også tænkt mig, fordi den løsning jeg forslår alt andet lige vil tage færrer arbejdstimer. Det eksisterende skal jo bare pilles ned og det nye sættes op.

Jeg har også flere gange overvejet om jeg selv ville betale den ekstraudgift, som dette måske kan medfører og jeg har taget den beslutningen,at det vil jeg gerne, men jeg syntes egentlig der ligger noget principelt i, at kommunen påtager sig den fulde omkostning.

men som sagt kender jeg ikke regler og lovgivningen på dette område.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 08:01   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Hejsa Vovse... Det havde jeg også tænkt mig, fordi den løsning jeg forslår alt andet lige vil tage færrer arbejdstimer. Det eksisterende skal jo bare pilles ned og det nye sættes op.
Det er muligt det vil være billigere i arb.timer, men til gengæld koster sådan et bryggersarrangement sikkert lidt mere end nogle brædder/lægter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 10:20   #8
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hvis ens hjem kommer til at ligne noget ikke færdiggjort byggeri, hvor rå træ er synligt i form af lægter- ja så ville jeg nok vælge at ligge de penge oveni selv så jeg kunne få det til at se ud som jeg ville.


hvis der er noget der kan stresse en så er det sådan et ikke færdiggjort projekt (taler af erfaring- har ikke mindre end 4 projekter herhjemme i mit hus ( mangler at få pudset en buedør op og få sat en gipsplade på en "dør" der er blevet blændet af og så mangler jeg at få malet dørkarme 2 og 3 gang og vægene i kontoret der er vi kun nået halvvejs med at male. stress stress stress- fordi jeg ikke selv bare lige kan gøre det- eller jo evnerne er der fint , men helbredet vil ikke være med til at lege tømmer og maler- heller ikke for en kort stund.

det skal se ordentligt ud- ikke bare en oversavet bordplade- det er dit hjem og du skal stadig kunne indvitere gæster, og så du ikke skal fortælle om det hver gang fordi det ser ufærdigt ud.

må jeg spørge hvor du ringede hen for at få sådan en ergotearpeut ud??
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 13:04   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@kandelsdorff

Ja jeg mener også på sigt er de penge givet godt ud for sin du siger så er det ret ufedt at skulle se og forklare alle hvorfor det ser sådan ud og det stresser da en ikke at kunne ændre på et det.

Jeg kender godt det med de ufærdige projekter rundt omkring og nu får I en lille hverdagshistorie. Min Mor og far byggede for mange år siden om i mit barndomshjem og bla. blev der sat ovenlysvinduer i skråvæggende :-) og de skulle jo inddækkes så det så pænt ud, men min far brugte en gul kile til at holde pladen på plads med (vildt smart) Da Mor og Far skulle sælge huset spurgte han om det ikke skulle laves færdigt, men mor mente at det kunne være lige meget når nu den havde siddet der i 10 år ... LOL...

Hvor mange gange tro du de har svaret på spg om at den sad der ??

Du må meget gerne spg om hvor jeg ringede hen :-) men jeg ringede faktisk ingen steder hen, fordi det hele det offentlige apperat gik i gang da man fra sygehusets side af påpegede, at jeg havde brug for hjælpemiddler.

Men du skal kontakte Sundhedsforvaltningen i din kommune og tale med en i myndighedsafdelingen. Det er ihvertilfald der min Ergodimsedame sidder. men du kan også kontakte kommunens sundhedscenter, hvis der findes sådan et i din kommune. De kan være behjælpelig med at skabe kontakt til lige netop den person i kommunen du har brug for.


Knus M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 16:56   #10
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Det er Servicelovens § 116 du skal læse op på.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension