K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2013, 19:49   #21
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Tusinde tak for alle de gode indput, men det var jo ikke det som mit spørgsmål egentlig gik ud på, det var hvordan en bank kunne spærre min boks når jeg selv har de 2 eneste nøgler der findes til boksen.

Og ja, jeg giver dem da også lidt hist og pist, i år betaler jeg deres sommerferie.
Jeg vil give eskemand ret. Jeg kunne også godt tænke mig at høre svar på det oprindelige spørgsmål, istedet for hvad man alternativ kan bruge evt formue til.

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 19:59   #22
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Jeg vil give eskemand ret. Jeg kunne også godt tænke mig at høre svar på det oprindelige spørgsmål, istedet for hvad man alternativ kan bruge evt formue til.

VH Frida
Fordi det er standardprocedure at skifteretten får forseglet boksen indtil dødsboet er gjort op..der er blevet svaret på det.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 19:59   #23
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
På et tidspunkt var der en indlæg herinde som omfattede netop dette emne, men jeg fandt ikke det svar son jeg ledte efter.

Så nu prøver jeg at se om der er nogen som ved hvordan banken kan spærre ens boks ved dødsfald ?.
når der kun findes 2 nøgler og jeg har dem begge.
Prøv at læse din lejekontrakt, står der her at boksen spærres?

Hvordan fungerer adgange til boksen:

Skal du henvende dig til personalet, som så aktiverer adgang til boksen?

Har du en eller anden form for plastickort som giver adgang til boksrummet?

Går du bare ind i lokalet og åbner din boks uden nogen kontakt eller adgangskontrol?

I min bank har jeg et adgangskort som køres igennem en læser som så giver adgang til boksrummet. Jeg har fået oplyst at hvis det kun er boksindehaveren der står som adgangshavende, så spærres der for adgangen til boksen ved dødsfald. Dette sker ved at adgangskortet spærres selv om jeg har begge nøgler. Hvis der derimod er en fuldmagtshaver der også har adgang, så spærres der ikke ved dødsfald. Det skal understreges at dette kun gælder ved boksforhold, ikke kontoforhold.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 20:09   #24
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg tror jeg skal have en boks... nogen der ved hvad det koster ?
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 20:18   #25
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg tror jeg skal have en boks... nogen der ved hvad det koster ?
ca. 800 kr. om året hvis du kan klare dig med en på ca. 6 cm i højden, men forhør dig i din bank og spørg grundigt ind til reglerne om adgang, spærring m.v.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 20:30   #26
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
ca. 800 kr. om året hvis du kan klare dig med en på ca. 6 cm i højden, men forhør dig i din bank og spørg grundigt ind til reglerne om adgang, spærring m.v.
Jeg har så i mellemtiden undersøgt det, og det koster 175kr en gang for alle og 285kr/år for den mindste boks.

Jeg har lige skrevet til min bank for at høre hvilken afdeling jeg kan få den i.

Jeg er ret plaget af indbrud hvor jeg bor, så bare sådan noget som personlige papirer... sidste gang var mit pas røget !

Så skal man selvfølgelig vente til mandag hvis man pludselig vil rejse
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 00:08   #27
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Prøv at læse din lejekontrakt, står der her at boksen spærres?

Hvordan fungerer adgange til boksen:

Skal du henvende dig til personalet, som så aktiverer adgang til boksen?

Har du en eller anden form for plastickort som giver adgang til boksrummet?

Går du bare ind i lokalet og åbner din boks uden nogen kontakt eller adgangskontrol?

I min bank har jeg et adgangskort som køres igennem en læser som så giver adgang til boksrummet. Jeg har fået oplyst at hvis det kun er boksindehaveren der står som adgangshavende, så spærres der for adgangen til boksen ved dødsfald. Dette sker ved at adgangskortet spærres selv om jeg har begge nøgler. Hvis der derimod er en fuldmagtshaver der også har adgang, så spærres der ikke ved dødsfald. Det skal understreges at dette kun gælder ved boksforhold, ikke kontoforhold.
Der findes ikke nogen form for kort eller sådan, jeg går bare ind i min Bank uden kontakt eller nogen form for kontrol.
Jeg betaler 450 kr. om året for den lille boks på 6 cm.

Og med hensyn til lejekontrakten kan jeg ikke huske hvad der står da den ligger i boksen pga. at jeg ikke ønsker at opbevare den hjemme, så jeg må nok lige en tur derned igen.

Sidst redigeret af eskemand; 03-06-2013 kl. 00:12.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 13:56   #28
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tjaaa jeg har ikke hørt at de må forsegle en bankboks, tværtimod fortalte min bankrådgiver for et par år siden, at mange ældre havde en og der gemte de deres penge. Og den dag de var væk kunne banken ingen indsigelser gøre mod indhold i en bankboks selv om de måske skyldte penge.

Hvem skulle have viden om din bankboks, der er jo ingen andre end digselv og banken som har den viden og de er underlagt tavshedspligt.

Jeg kender som sagt ikke reglerne, men tror næppe det er sandt, at evt. skifteretten kunne få adgang.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 15:31   #29
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Jeg var i Banken idag for at læse min lejekontrakt, og der står ingenting om at andre end undertegnet har krav på at få oplyst hvad boksen indeholder ved evt. dødsfald.

Jeg spurgte min rådgiver hvad de normalt gjorde ved dødsfald. han fortalte at de bare satte en seddel på boksen indtil skifteretten havde været inde ovre. Da de ikke har mulighed for at spærre den på anden vis. Og i de fleste tilfælde er det arvingerne der selv går i boksen og tømmer den, men han har i et enkelt tilfælde set at skifteretten har været med, men det var hvis der var en stor gæld og der. samtidig også fantes en bankboks.

Og til Hva'nu: det er ikke ulovligt at opbevare kontanter i en boks.

Der står i kontrakten at boksen kun må benyttes til opbevaring af dokumenter, værdipapirer, ædle metaller, ædelstene og ligede samt kontenter.
Med der er nok forskellige regler i bankerne
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 15:40   #30
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Tjaaa jeg har ikke hørt at de må forsegle en bankboks, tværtimod fortalte min bankrådgiver for et par år siden, at mange ældre havde en og der gemte de deres penge. Og den dag de var væk kunne banken ingen indsigelser gøre mod indhold i en bankboks selv om de måske skyldte penge.

Hvem skulle have viden om din bankboks, der er jo ingen andre end digselv og banken som har den viden og de er underlagt tavshedspligt.

Jeg kender som sagt ikke reglerne, men tror næppe det er sandt, at evt. skifteretten kunne få adgang.
Nu er det sådan at alt er registreret i bankens systemer, også kundens boksaftaler, men banken ved selvfølgelig ikke hvad boksen indeholder. Derfor skal bokslejer også selv sørge for at indholdet er forsikret.
Offentlige myndigheder kan altid forespørge banken om der findes en boksaftale, dette sker ofte ved ransagninger i kriminelle forhold.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Penge i bankboks registreres det? Enteneller Alt det andet 26 29-01-2017 14:06
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Penge i bankboks MHH Midlertidig Førtidspension 16 29-12-2008 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension