K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2013, 16:50   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Må sgu indrømme at jeg bliver en smule harm på mandekønnets vegne...og specielt de drengebørn der en dag bliver voksne mænd uden at kende deres fædrende ophav...Nu ved jeg tilfældigvis fra andre opslag at du har en god kontakt til (busse)mændene i dit liv og børnenes fædre..det er rigtigt godt-bliv ved med det.
Jeg mener alle børn har ret til en Far og en Mor. Selvfølgelig kan der komme skilsmisse, dødsfald mm, så det ikke er muligt. Men børn bør kende deres ophav.
Det er også derfor jeg har valgt min doner i vennekredsen, og det valg har bare været GULD værd!!
Han har kontakt med børnene hver eneste dag

Sjovt nok har jeg det lidt svært med adoption, og der kører engang i mellem nogle programmer på de forskellige kanaler, hvor adoptiv børn søger deres biologiske forældre, NETOP for at lære deres ophav at kende. Det betyder noget. Og jeg mener heller ikke man skal adoptere for enhver pris.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 16:55   #12
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg mener alle børn har ret til en Far og en Mor. Selvfølgelig kan der komme skilsmisse, dødsfald mm, så det ikke er muligt. Men børn bør kende deres ophav.
Det er også derfor jeg har valgt min doner i vennekredsen, og det valg har bare været GULD værd!!
Han har kontakt med børnene hver eneste dag

Sjovt nok har jeg det lidt svært med adoption, og der kører engang i mellem nogle programmer på de forskellige kanaler, hvor adoptiv børn søger deres biologiske forældre, NETOP for at lære deres ophav at kende. Det betyder noget. Og jeg mener heller ikke man skal adoptere for enhver pris.
Du har ret..men når børnene nu er født og er blevet spillet en urimeligt dårlig hånd fra naturens side er det vel et spørgsmål om skadereduktion..hellere adoptivbarn end gadebarn..hvis du forstår
Buddha er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 17:02   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Du har ret..men når børnene nu er født og er blevet spillet en urimeligt dårlig hånd fra naturens side er det vel et spørgsmål om skadereduktion..hellere adoptivbarn end gadebarn..hvis du forstår
Problemet er bare at mange adoptioner fra den 3. verden er børn der er "vristet" ud af deres forældres arme under falske forudsætninger.

For igen at nævne de historiske forhold i Danmark, så var der altså ikke noget der hed abort for 50 år siden, der var derimod fleste adoptioner fra "hjemmemarkedet".

Måske skulle vi indøre at man ikke bare kylede børn i affaldsspanden på den ene sygestue og lavede kunstig befrugtning på den næste
Hva´nu er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 17:06   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Du har ret..men når børnene nu er født og er blevet spillet en urimeligt dårlig hånd fra naturens side er det vel et spørgsmål om skadereduktion..hellere adoptivbarn end gadebarn..hvis du forstår
Jooo, men jeg vil nok hellere vælge at hjælpe børnene i hjemlandet. Er der forældre til børnene, så hjælpe dem.

Der er alt for megen svindel med adoptioner - tænker stadig på Masho sagen, som desværre ikke er enestående.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 17:18   #15
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jooo, men jeg vil nok hellere vælge at hjælpe børnene i hjemlandet. Er der forældre til børnene, så hjælpe dem.

Der er alt for megen svindel med adoptioner - tænker stadig på Masho sagen, som desværre ikke er enestående.
Og omvendt vælter der i 1000´vis af forældreløse/hjemløse småbørn rundt i Bukarest´s gader høje på lim og opløsningsmidler.

Henleder i den forbindelse til filmen "Children Underground"..ikke for sarte sjæle!
Kan ses her :Children Underground

Der skal helt sikkert ryddes op i historier som den på TV..men lad os ikke glemme at 9/10 af disse børn går en grum fremtid i møde

Så når man sidder og slåsser med sin egen sag herhjemme er det nogle gange meget sundt lige at få sat tingene i perspektiv.

Sidst redigeret af Buddha; 02-06-2013 kl. 18:04. Årsag: Tilføjelse
Buddha er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 18:14   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den dokumentar har jeg set. Men derfor holder jeg stadig på, at der må være meget at vinde ved, at hjælpe alle disse mennesker, så de netop ikke føder alle disse børn de ikke kan have og som bare render rundt på gaden.....

Der er jo helt klart en rod her, som er roden til alt ondt (for dem). Og som sædvanligt er det børnene der betaler prisen for de voksnes mangel på prævention/information/midler mm. Det kan måske ikke undgås totalt, men problemet kunne måske begrænses hvis hjælpen nåede de rigtige....
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 18:25   #17
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den dokumentar har jeg set. Men derfor holder jeg stadig på, at der må være meget at vinde ved, at hjælpe alle disse mennesker, så de netop ikke føder alle disse børn de ikke kan have og som bare render rundt på gaden.....

Der er jo helt klart en rod her, som er roden til alt ondt (for dem). Og som sædvanligt er det børnene der betaler prisen for de voksnes mangel på prævention/information/midler mm. Det kan måske ikke undgås totalt, men problemet kunne måske begrænses hvis hjælpen nåede de rigtige....
Jaja man kan gå igennem hele livet og sige "at man burde" og "det skal gøres anderledes"o.s.v..faktum er at hjælpen ikke nåede de rigtige i disse staklers tilfælde..problemet er det samme her 15 år efter filmen..Og hvad gør vi så ved det?..men danske kvinder vil vel have en splinterny udgave og ikke en lettere brugt model,for at de kan føle sig som rigtige kvinder..blah.
Buddha er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 18:37   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pointen er, at der ikke er noget at gøre - de børn er jo ikke engang kandidater til adoption, så smadret er de psykisk.

Det er et af de menneskeskabte problemer vi bare må finde os i, for det bliver ikke anderledes, før end folks tanker bliver anderledes......

Nu sad jeg her forleden og så et dokumentarprogram om nogle problemstillinger i Afrika med sult, AIDS, død og elendighed. Og selvom kvinderne sad fuldstændig indtørret med et dødt barn på armen og kiggede på de store stakke af lig der voksede sig større dag for dag, så fik mændene ALLIGEVEL erektion og skulle duske de halv døde kvinder, så de blev gravide IGEN igen igen igen.....

Den dag mennesker forandre deres tankegang, den dag slutter elendigheden.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 18:57   #19
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Pointen er, at der ikke er noget at gøre - de børn er jo ikke engang kandidater til adoption, så smadret er de psykisk.

Det er et af de menneskeskabte problemer vi bare må finde os i, for det bliver ikke anderledes, før end folks tanker bliver anderledes......

Nu sad jeg her forleden og så et dokumentarprogram om nogle problemstillinger i Afrika med sult, AIDS, død og elendighed. Og selvom kvinderne sad fuldstændig indtørret med et dødt barn på armen og kiggede på de store stakke af lig der voksede sig større dag for dag, så fik mændene ALLIGEVEL erektion og skulle duske de halv døde kvinder, så de blev gravide IGEN igen igen igen.....

Den dag mennesker forandre deres tankegang, den dag slutter elendigheden.
Den dag vi påtager os et personligt ansvar ændrer tingene sig,sjovt nok også i spørgsmål som kunstig befrugtning og evt. alternativer.

Nu var jeg i min ungdom u-lands frivillig i Burkina Faso(øvre volta) på det tidspunkt verdens 3 fattigste land og jeg kan love dig for at det er kvinderne der har skoene på dernede...Og når landet sulter,sulter mændene også.
-der findes ikke en ond mandeloge der systematisk har interesse i at holde kvinder nede,det er et kulturspørgsmål.

Og Danmarks suverænt værste seriemorder var kvinde(englemagersken) på trods af at mænd sikkert begår 90% af alle mord

Det var ikke for at gøre det til en kønskamp.
Buddha er ikke logget ind  
Gammel 02-06-2013, 19:04   #20
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Pointen er, at der ikke er noget at gøre - de børn er jo ikke engang kandidater til adoption, så smadret er de psykisk.

Det er et af de menneskeskabte problemer vi bare må finde os i, for det bliver ikke anderledes, før end folks tanker bliver anderledes......
I de gamle østlande, og i Rusland, var proceduren at man ikke havde råd til prævention, og der var utrolig let adgang til abort, ja mange fik flere gange om året Dermed er mange i disse lande opdraget til ikke at bruge prævention.

Når adgangen til abort så fjernes, fordi det offentlige system bryder sammen og man ikke har lært folk at bruge prævention, så skal det jo gå galt og børne skal gå for lud og koldt vand på gaden.

Disse lande er for stolte til at opgive nogen til adoption, de vil ikke have at nogen i udlandet "opdager" hvor elendigt deres samfund fungerer.

Rusland har lukket helt for adoption, til trods for at der er gadebørn overalt.

Når vi snakker om børn der er i overskud, og østlandene,
så kommer der i aften kl. 23.40 et program der hedder "Opdraget til tyv"
om børn der handles og sendes rundt af bagmænd.
Hva´nu er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
gratis arbejdsprøvnig tigerdyr Alt det andet 3 02-12-2011 13:56
Gratis advokatrådgivning?? Tullepigen90 Et godt link! 3 26-08-2010 12:42
Gratis praktik??. Tullee Alt det andet 35 26-08-2010 06:44
Gratis retshjælp buster Dit og Dat 2 01-12-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension