K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2013, 16:51   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med Pip
med de nye regler bliver det stort set umuligt og få en pension under 40 år
samt du skal i gennem et ressourceforløb på minimum 1 år
men som kan forlænges til du bliver 40 år eller længere tid
dette er dog vel og mærke først når du er så syg som man skulle være før den nye reform
at få tilkendt en pension

samt der kommer ikke til at ske noget særligt på området det næste år
så nej lade være med at tænke på pension
prøv heller og have fokus på andre ting i livet, for du kan kun blive skuffet hvis du tænker pension.
det er ikke din sygdom, men din arbejdsevne du får pension på
når du kun er 20 år, så kan der ske rigtig meget de næste 10 år

du kan ikke bruge andres sager, for du kender sikkert ikke hele historien

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-01-2013 kl. 17:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 16:52   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er skam heller ikke for at tage modet fra dig.. det er bare bedre at vide hvad man er oppe imod.

Ingen tvivl om at du har meget imod dig og at det er en sej kamp du har kæmpet...

Jeg ønsker dig alt muligt held med det, og håber at der bliver taget hånd om dig under forløbet..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 19:55   #13
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Hej kære Steven

Og velkommen til...

Du er rigtig god til at formulere dig...

Jeg har selv bl.a indadvendt ADHD, så jeg ved godt hvad du mener, når du skriver..at du suger alt til dig...du lever formodentlig i en verden helt uden filter...og hvis du har været på arbejde i 4 timer så føles det som 16...fordi du bruger så meget energi på det...udover det har du så osse haft svære fysiske sygdomme, så jeg kan godt sætte mig ind i at du må være mere end træt nu....

En psykiater kan hjælpe dig med psykiske redskaber som du kan bruge til at komme videre..
Det tror jeg roligt du kan se frem til..

Du trænger nok først og fremmest til at få lidt ro, lidt omsorg og hjælp til at få energien tilbage, så du kan komme i gang igen...

Førtidspension vil jo nok..... som det bliver skrevet i tråden...være ret svært...men muligheden for at få anden hjælp håber jeg bliver meget nemmere for dig...

Så vil bare sende dig et stort kram...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 21:50   #14
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg tænker hvorfor ikke gå efter et fleksjob ? - det er nok meget mere realistisk med de nye regler og hvis du kan arbejde bare få timer kunne det måske være en rigtig god løsning for dig.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 23:55   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår godt hvis du er fysisk og psykisk træt,og tænker der skal ro på i form af en pension .

Kunne det ikke tænkes at du har en depression, med alt det du har været i gemmen ?

Jeg håber du får noget godt ud af den eller de samtaler du skal til,og at du hen af vejen kan få noget mere overskud og kan se se lys på tingene igen.

Måske kan man frede dig i et stykke tid så du kan samle energi og så er det måske flex der ville være det rigtige for dig,men ellers er det nok også godt at have en udtalels fra en psykiatiker .

Men en udredning der fra skal jo nok være afsluttet hvis du vil søge en pension.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 12:06   #16
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Om du vil kunne få en ftp skal være op til dem der skal afgøre sagen, at afgøre. Mange herinde kommer med gisninger om hvad de tror og mener udfra hvad der står i den nye reform og udfra det du fortæller, men 2 sager er ikke ens. I mit tilfælde var der nok en del herinde som ikke troede jeg ville få den, men jeg fik den, dog på de gamle regler. Med dette mener jeg at du ikke må give op

Måske kan du bruge dette link
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...0fleksjob.aspx

Der står så sandelig i ressourceforløb under overstående link, "Hvis det er åbenlyst, at man ikke kan komme til at arbejde igen, har kommunen fortsat mulighed for at tilkende førtidspension. Det gælder fx, hvis man er så syg eller har så betydelige funktionsnedsættelser, at det ikke tjener noget formål at forsøge at udvikle arbejdsevnen"


Sidst redigeret af LS1980; 24-01-2013 kl. 13:49.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 13:42   #17
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
du lyder som om det er nemt at få en pension, før var det næsten umuligt og nu med de nye regler bliver det umuligt. Med din alder skal du først i ressourcefoløb måske en 5-10 år.

er selv ung og har kæmpet i 4 år med kommunen på trods af jeg har en meget veldokumenteret sag.

ham du nævner der fik den hurtigt har højst sansynligt fået den før 2003 hvor folk nærmest kunne få den hos deres læge. ¨

idag vil systemet gøre ALT de kan på at holde dig på lavest mulig ydelse og iøvrigt få dig ud af vagten. mere så du ikke tror det bliver som du ønsker, for er dem der bestemmer.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 13:51   #18
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
du lyder som om det er nemt at få en pension, før var det næsten umuligt og nu med de nye regler bliver det umuligt. Med din alder skal du først i ressourcefoløb måske en 5-10 år.

er selv ung og har kæmpet i 4 år med kommunen på trods af jeg har en meget veldokumenteret sag.

ham du nævner der fik den hurtigt har højst sansynligt fået den før 2003 hvor folk nærmest kunne få den hos deres læge. ¨

idag vil systemet gøre ALT de kan på at holde dig på lavest mulig ydelse og iøvrigt få dig ud af vagten. mere så du ikke tror det bliver som du ønsker, for er dem der bestemmer.
Nej det skal man ikke hvis der vurderes at det vil være formålsløst. Prøv selv at gå ind og læse hvad der står under førtidspension i ovenstående link.

Jeg nævner ikke nogen han, det er af fakta det står skrevet ifølge ny reform fra beskæftigelsesministeret.

Hvis det er mig du skriver til, at jeg får det til at lyde som om det er nemt at få en ftp så tager du meget fejl. Jeg har læst din fortælling og kan nikke genkende til meget at det du fortæller om dig selv. Sådan har mit liv nemlig også været + en masse andre ting og har i den grad måtte kæmpe for at få en ftp.

Sidst redigeret af LS1980; 24-01-2013 kl. 13:56.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 13:54   #19
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det var trådstarter jeg mente, han skriver en af hans venner fik den på 2 mdr. det lyder ret vildt m. mindre hans ven er multihandicappet eller lign.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2013, 14:01   #20
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
det var trådstarter jeg mente, han skriver en af hans venner fik den på 2 mdr. det lyder ret vildt m. mindre hans ven er multihandicappet eller lign.
Så misforstod jeg dig. Jeg fik også min på 2 mdr. fra den overgik til behandling til jeg fik den, så det er der ikke noget forkert i. Men hvis jeg skal tage fra hvor jeg søgte ftp og til afgørelsen kom, så snakker vi 5 mdr. i mit tilfælde længere tid end loven tillader.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension