K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 20:16   #1
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Læge attest uden beregning

Hej

Lige et hurtigt spørgsmål.

Jeg er flere gange stødt på, at nogen herinde har nævnt, at man kan bede lægen om en LÆ - og et eller andet nummer, hvis jobcenter ikke har bedt egen læge om ny attest. Hvad er det nu den attest hedder?

De har nemlig bedt om status fra speciallægerne, men ikke fra egen læge...og den vil jeg gerne selv lægge i sagen for god ordens skyld...

Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 20:46   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Har du sagt til dem at du gerne vil have status fra egen læge ?
Jeg bad om at de indhentede begge steder, der var ikke noget problem...

Men en "status" er nu også en af de billige, lægen får omkring 400, så spørg lige hvorfor de ikke ønsker en før du selv sætter noget igang.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 21:16   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Har du sagt til dem at du gerne vil have status fra egen læge ?
Jeg bad om at de indhentede begge steder, der var ikke noget problem...

Men en "status" er nu også en af de billige, lægen får omkring 400, så spørg lige hvorfor de ikke ønsker en før du selv sætter noget igang.
Husk at spørge skriftligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 21:55   #4
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Tjaaa måske skal jeg spørge dem... SKRIFTLIGT ik vovse
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 22:21   #5
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Ikke på skrift for alt i verden...

Citat:
Oprindeligt indsendt af LoveFairy Se meddelelser
Tjaaa måske skal jeg spørge dem... SKRIFTLIGT ik vovse
Jeg er enig i at det aller meste man kommunikerer med kommunen skal gøres skriftligt og mod kvittering. Men jeg er ikke enig her.

Ring og spørg om de vil indhente den... det virker efter min smag noget overdrevet at gøre det skriftligt når det drejer sig om en attest de ikke er forpligtiget til at indhente... og du dermed ikke kan klage over at de ikke indhenter den.
Det er jo ikke sikkert at de overhovedet så megt som blinker med øjnene, inden de sender en anmodning afsted.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 09:15   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja spørg kommunen om de vil indhente attesten hos egen læge. Den der bestiller - betaler.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 09:47   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg er enig i at det aller meste man kommunikerer med kommunen skal gøres skriftligt og mod kvittering. Men jeg er ikke enig her.

Ring og spørg om de vil indhente den... det virker efter min smag noget overdrevet at gøre det skriftligt når det drejer sig om en attest de ikke er forpligtiget til at indhente...
Tjaaa, så vil det jo være ganske nemt for sagsbehandleren, at sige ja til, at indhente den, og så ikke gøre det alligevel.

Hvis man i forvejen holder al kommunikation pr. mail, så vil det ikke virke overdrevet, at man også foretager den slags forespørgsler pr. mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 11:20   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det gode ved at gøre det på skrift...er jo netop at du til enhver tid kan bevise eller dokumentere at du har gjort det du kunne selv....og at det er kommunen der har forsømt at indhente omtalte...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 11:54   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Det er sandsynligvis en LÆ 165, "Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling", trådstarter efterlyser.
Attesten udfyldes af lægen, og koster ikke noget, hverken for borgeren eller kommunen.
Den kan bruges til at holde fokus på borgeren,
og få kommunen til at bede om at få udfyldt andre af "LÆ-attesterne",
som kommunen så skal betale for.

HOV, jeg glemte at vedhæfte et link : http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/la165.pdf

Så kan trådstarter selv printe det ud og medbringe det til lægen,
hvis denne ikke har attesten i sin konsultation.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 28-04-2013 kl. 12:44. Årsag: Glemte linket
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 12:06   #10
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det gode ved at gøre det på skrift...er jo netop at du til enhver tid kan bevise eller dokumentere at du har gjort det du kunne selv....og at det er kommunen der har forsømt at indhente omtalte...
At stå med sådan et bevis, hvad kan man bruge det til, andet end at banke dem i hovedet, så de bliver endnu mere sure ?

Hvis al kommunikation i forvejen sker på mail er det selvfølgelig naturligt at gøre det på mail, men det virker på mig noget besynderligt hvis man går op med et berv om det her og kræver kvittering, og jeg oplever lidt at det er det der nogen gange er meningen, når der skrives om at ting skal ske på skrift her inde.

Jeg ville som sagt fange sagsbehandleren på den ene eller anden måde, evt ved et i forvejen planlagt møde... så lure stemningen og vælge mine ord efter stemningen.

Nu har jeg så sagt det jeg har at sige i den sag.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
status attest hos lægen i samarbejde med ham FibroMcs Alt det andet 8 02-09-2013 16:33
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
generel helbreds attest lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-04-2008 11:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension