K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2008, 10:55   #21
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej igen Kathrine!
Jeg må nu indrømme, at jeg selv bragte pension på banen, simpelthen fordi jeg ikke kunne mere... Mht din fagforening skal du ikke være bange for at kontakte dem. De er til for dig, når du kan arbejde, og de er OGSÅ til for dig, når du bliver syg! Du betaler jo penge til dem hver måned, ikk.
Mht ressourceprofilen er det svært at sige konkret, hvor lang tid det tager. Profilen indeholder følgende punkter:
- Uddannelse
- Arbejdsmarkedserfaring
- Interesser
- Sociale kompetencer
- Omstillingsevne
- Indlæringsevne
- Arbejdsrelevante ønsker
- Præstationsforventninger
- Arbejdsidentitet
- Bolig og økonomi
- Sociale netværk
- Helbred
- Andet arbejdsmarkedsrelateret

Altså en hel masse. Og det tager tid at indhente fx helbredsoplysninger fra læge eller psykiater og andre oplysninger. Det jeg af bitter erfaring vil fraråde dig er, SELV at udfylde ressourceprofilen - lav den SAMMEN med din sagsbehandler!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 10:55   #22
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej igen

Jamen en times tid hos din sagsbehandler... :-)

Jeg synes nu alligevel at du skal kontakte dem... sig at du er brudt sammen og at du virkelig har brug for din hjælp!!

Hilsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 11:09   #23
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hehe, der kom vi vist lige lidt på tværs af hinanden, Helene. Det med tiden skal forstås sådan, Kathrine, at HELE arbejdet fra start til slut, tager tid, mens din del af det tager en time eller to
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 12:29   #24
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Ja, da jeg havde sendt mit indlæg, kunne jeg godt se at du også havde... så vi må have skrevet på samme tid :-)

Hilsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:10   #25
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kathrine Se meddelelser
Mht. møder med kommunen har jeg kun været der en gang. Hun var virkelig flink og ringede selv til mig, for at spørge om jeg ville i kategori 2 eller 3. Jeg ville helst i 3'eren, da det ikke kræver så meget kontakt med kommunen som 2'eren, som jo er den kategori, hvor man er dårligst (jeg er godt klar over, at det ville have været den mest rigtige kategori, men de møder der, får mig altså helt i gulvet).

Hun har vurderet, at der er tale om en længere sygemelding. Desuden har hun snakket om revalidering og har i minde papire skrevet noget om skånejob..

Men det skal lige siges, at hun har stor forståelse for min situation, og jeg kan da også godt forstå, at hun ikke ved første møde, siger at jeg straks skal søge pension... jeg har jo stadig to arme og to ben - og derfor virker alt jo fint
Hej Kathrine

Må indrømme at når jeg læser ovenstående så undrer jeg mig... er ikke expert i de kategorier men så vidt jeg ved (andre må lige byde ind) så er kategori 1 ikke andre problemer end ledighed... og 2 og 3 er ikke så langt fra at være arbejdsmarkedsparat... hvorimod du skal i kategori 4 og 5 når du er langt fra parat... altså i 2 og 3 er du ret langt fra en pension må man vurdere...

At din sagsbehandler snakker om revalidering ved jeg ikke så meget om men at hun har skrevet om skånejob i papirerne tyder på at hun er helt ude i skoven for skånejob er ikke noget man indstiller til med mindre man er førtidspensionist allerede og ingen på den nye ordning bliver indstillet til skånejob af kommunen...
Hvis du selv søger en pension lige nu så bliver den helt sikkert afslået og jeg synes du skulle få en samtale med din sagsbehandler og få klarhed over tingene for der er noget der ikke helt hænger sammen synes jeg, og i sidste ende er det din sagsbehandler der er den der er afgørende for din sag og hvad vej den skal gå...
Og jeg synes da du skal nævne pensionen for ellers så snakker i jo forbi hinanden...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:14   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hexi... Jeg tror, Kathrine taler om kategorier for sygemeldte. Der er KUN 3 kategorier.

For kontanthjælpsmodtagere matches man i 5 grupper.

Du kan læse om sygedagpengekategorierne her: http://sdpguide.ams.dk/Default.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 13:18   #27
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hexi... Jeg tror, Kathrine taler om kategorier for sygemeldte. Der er KUN 3 kategorier
Takker for oplysningen zuza... så fik vi lige den opklaret
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 17:28   #28
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej

Tak for gennemgangen!

Ja, jeg talte om de 3 kategorier for sygemeldte

Hexi: Hvad er det, du ikke synes hænger sammen? Er det det med, at min sagsbehandler taler om skånejob?
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 18:51   #29
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, der kan jeg trods alt være med, selv om jeg er ny, og føler mig helt "lost" i det ekspertpanel, der er til rådighed i dette forum Skånejob er kun for førtidspensionister. Vi andre (mig inclusive) er "kun" på vej ned ad den sociale slidske. Det, har jeg opdaget i dette forum, tager en rum tid, og kræver en psyke som en arrig krokodille, for de har sq* da efterhånden opstøvet alle "hverdagspsykopaterne" og fået dem ansat i de respektive kommuner Når du er på 2'eren i sygedagpengesygstemet, begynder de røde lamper at blinke, for så kan du rissikere a komme til at koste din kommune en h....... masse penge, så de vælger at holde dig hen i uvidenhed, i håb om at du er lige så uvidende og naiv som jeg var/er = kassetænkning !!!!Når du er i 2'eren, erdu i fare for at blive en flex'er, og så er det du skal være rigtig vågen, for ellers ryger du i nøjagtig den samme fælde, som jeg er hunderæd for at havne i

Skånejob er ALTID noget med førtidspensionister; men det [I]kan [I]jo være at hun bare kom til at sige forkert?

Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 20:06   #30
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kathrine Se meddelelser
Hexi: Hvad er det, du ikke synes hænger sammen? Er det det med, at min sagsbehandler taler om skånejob?
Ja det var det jeg lige faldt over at der var noteret skånejob i dine papirer...
Men som Hyanna nævner så kan det jo være en misforståelse

Men det sagen drejer sig om må jo være revalidering, eller en anden tilbageslusningsplan til det ordinære arbejdsmarked... Eller... flexjob eller pension og her mener jeg så at du må lufte din mening om hvad vej du føler er den rigtige for dig for måske at sætte gang i tingene... der er jo mange der falder for sygedagpengetidsgrænsen og ryger på kontanthjælp og det er jo lidt en katastrofe hvis man nu på et senere tidspunkt bliver visiteret til fleksjob og ikke lige kan få et fleksjob...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er førtidspension udregnet? Blueeyez Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 16-05-2013 20:16
Hvordan er chancen for førtidspension? Najah At søge førtidspension 7 01-11-2012 20:39
Førtidspension hvordan ??? SortenMuld At søge førtidspension 6 16-02-2012 00:18
Hvordan får med en førtidspension... markvart Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-04-2011 04:11
Hvordan beregnes førtidspension? Fiselback Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-09-2010 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension