K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 15:23   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg bed mærke i:
Citat:
Jeg må vel gå ind i revalideringen med to mål at afklare om jeg blot kan sendes ud til ordinært arbejde eller om jeg skal tilbydes fleksjob??
Revalidering er IKKE en afklarende foranstaltning, hvis du ikke magter det, er det bestemt ikke det samme som at din arbejdsevne er nedsat.

For at blive fleksvisiteret skal arbejdsevnen være nedsat inden for ALLE fag, og der er så der filmen knækker med reva, for en revalidering afprøver ikke alle fag-områder, og er derfor heller ikke afklarende i forhold til arbejdsevnen.

Den med at det kan gå bække veje, lige sådan ville jeg ikke formulere det, for ved at skrive sådan kan kommunen stadig påstå at du med endnu en reva vil kunne påtage dig et alm job, i det formuleringen ikke beskriver at hvis du ikke kan må reva da vist være afprøvet så rigeligt.

Jeg ville i dine sko nærmere forsøge at få indført at hvis også denne reva mislykkes uanset om det er nuværende eller nye grunde, ska du arbejdsprøves.

Ikke med henblik på værgen feks FP eller noget andet, bare arbejdsøves, fordi det er din arbejdsevne der har mest magt i forhold til hvilken hylde du hører til på. Viser den at kommunen har ret, er der ikke lukket for en nr 5 million reva, mens viser den at din arbejdsevne er mere nedsat end hvad der vurderes ud fra de lægelige dokumenter, har du rigtig god grobund for at forlange at blive afklaret med henblik på fleks.

Dog vil det muligvis betyde du vil skulle i gennem mindst en arbejdsprøvning mere, men så er der i det mindste taget huld på bylden, og du har konkrete bevise for at du ikke kan blive selvforsørgende via en reva.

MEN en lidt væsentlig oplysning er hvad der står i de lægelige dokumenter der ligger i din sag, mangler du nogle former for behandling?? (er der en eneste læge der nævner noget du ikke har prøvet)
Jeg spørger fordi kommunen er i sin gode ret til at antage at behandlingen mirakuløst giver dig 100% arbejdsevne OGSÅ selv om at lægerne siger at det aller højest giver lidt livskvalitet og IKKE arbejdsevne (og BAN siger det sammen, det behøver du ikke vente/anke på for at få af vide, jeg har lige været turen i gennem, her fraråder lægerne oven i arbejdsprøvning, og de er alle helt enige)

Så er der det mindste du kan afprøve lægeligt, gør du klogt i at forsøge at blive henvist til det, lige som hvis du er liiige stor nok, og det du kløjs med, kan forværres af vægt, dvs hvis det er dine led, hjertet ol som inden påvirker vægten eller (KAN) påvirkes af vægten, så bør du gå på skrump (også selv om at du ikke er blevet det anbefalet) simpelthen for at udelukke den mulighed for et mirakel.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 15:26   #12
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
ja, hvis man kan få dem til at skrive noget i den retning, så er det vidst ikke helt tosset...
Tvivlen skal vel komme begge parter tilgode
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 14:59   #13
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Nu vender jeg tilbage omkring dette emne fordi:

Som jeg skrev i indlægget før dette så har kommunen tilbudt mig revalidering istedet for fleks.
Jeg har imidlertid ikke svaret på reva-tilbuddet da jeg jo har koncentreret mig om klagen over afslag på fleks.

Nu er min klage på vej til BAN og jeg har kontaktet kommunen og sagt at jeg ønsker at tage imod reva-tilbud, men får nu af vide at fordi jeg har klaget over fleksjob-afslaget er der uenighed melle kommunen og mig og jeg kan derfor ikke starte revaliderin før der ligger afgørelse fra BAN.
Det synes jeg er mærkeligt, som jeg sagde til SB " Så er jeg blevet klogere" og er derfor ikke uenig med kommunen længere.

Forstår bare ikke at kommunen hellere ser mig passivt forsørget mens sagen er i BAN fremfor at opstarte afklarende aktiviteter.

Passer det virkelig at kommunen kan nægte opstart når sagen ligger hos BAN???
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 15:03   #14
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
UPS! Prøvede ellers at få mit indlæg ind det rette sted, men men ak!
Jeg er trådstarter og henviser ovenfor til min start på tråden.
Sorry
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 16:58   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hmmmm


Nej de burde fortsætte sagen, da denne type klage ikke har det man kalder "opsættende virkning", dvs. sagen fortsætter som sådan...

Der er dog et dilemma her, for hvis du får ret i klagen, så er reva-tiden jo muligvis "spildt"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 17:18   #16
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Det er rigtigt at hvis jeg får medhold er revalidering "spildt", men på den anden side må man antage at kommunen mener at de har truffet den rette beslutning da de afviser min ansøgning om fleks???

Derudover tænker jeg at man som borger er "gidsel" mens ens sag behandles hos BAN.

Kommunen har jo peget på at jeg skal revalideres og så burde det vel være det der skete i min sag nu??

Kan du råde mig til hvad jeg skal gøre?? Hvem træffer sådan en afgørelse og hvad betyder det at noget ikke "har opsættende virkning"?

Mener også at kommunen har spildt meget af min tid
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til soc.rådgivere. Klage over sdp-stop hej Alt det andet 7 13-07-2012 15:52
Klage over SB! FrkSilverfox Alt det andet 18 05-12-2011 13:04
Spørgsmål vedr. revalidering?? e77 Alt det andet 16 12-09-2011 20:48
Er det for sént at klage???? maggie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 09-09-2011 20:10
Spørgsmål om Revalidering Dorthemusen Alt det andet 8 14-09-2008 18:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension