K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2012, 14:13   #21
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
LUM

Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Så ved du forkert Reva gives som udgangspunkt med henblik på selvforsørgelse, ja, MEN der kan sagtens indføres andet formål end 100% selvforsørgelse, dvs at en FP´er godt kan revalideres med henblik på et skånejob eller fleks, såfremt reva´en opfylder de skånebehov borgeren har, det samme gælder for fleksere.

Altså hvis man er tilkendt fleks på fx 20 (det er KUN et eksembel) timer og finder en udd man kan holde til, det kan være den er modulopdelt af færre timer, kan gennemføres på længere tid end norm-tiden, eller der kan iværksættes andre støtteforanstaltninger (fx tolk, hævesænkebord, mentor og meget meget andet)

Samtidig skal de alm bestemmelser naturligvis være opfyldt, så som at der er en fair chance for job efterfølgende udd´en, er SU berettiget, ikke varer under 18 måneder og over 5 år (3½ kun ekstrem få får til mere end 3½) ol kriterier.

I teorien er det nemmere for en flekser at få tilkendt reva end for alle andre, fordi de tit har måtte skifte til et helt andet fag de aldrig har været i berøring med, og chancerne for at få et job efterfølgende derfor højnes betydeligt, ud over at de nærmest pr automatik opfylder kravet om at det er svære for dem at kunne tage en udd på norm vilkår.
Når det så er sagt skal det også siges at langt fra alle SB´ere er klar over at både fleksere og FP´ere faktisk har denne mulighed, eller måske??? nærmere ikke vil være klar over af økonomiske årsager, for denne gruppe er ikke ude af systemet efter endt reva, mens andre betragtes som værende helt ude, tit er det kun en ekstra udgift (uden den store gulerod) og det ved i alle at kommunerne er MEGET kede af at få i hus.
Har du en § til denne?? Hvis nu det skulle blive nødvendigt. Min sb har proklameret at jeg kun kan få reva ved at miste fleks og efter reva skal søge fleks igen. det er ikke en mulighed for jeg gennemgår ikke en flex vurdring igen!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 16:00   #22
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du har helt ret i at det er en kompetanceafklaring du får glæde af fundet på ams, der er flereafprøvningsinstitutioner som har tilsvarende. men koster det ikke mere end 4-800 kr så spørg om du kan betale selv eller at det tæller som en aktivering
http://www.kompetenceafklaring.dk/fo...geksempel.aspx

http://www.bmetnisk.dk/graphics/doku...l%20nettet.pdf

http://www.kompetenceweb.dk/

http://www.ams.dk/Viden/Indsatser/In...afklaring.aspx
(IAK)
Skema til kompetenceafklaring
Du kan bruge nedenstående skema til at arbejde systematisk med dine arbejdsopgaver, de tilhørende resultater og faglige og personlige kompetencer. Er du nyuddannet kan du i stedet for arbejdsopgaver beskrive de større projekter og opgaver du har løst i løbet af din uddannelse.
Du kan også beskrive opgaver du har løst i din fritid f.eks. tillidserhverv eller fritidsinteresser
Stillingsbetegnelse
Arbejdsopgaver
Resultater
Faglige kompetencer
Personlige kompetencer
 eller 
I stillingsbetegnelse skriver du den stillingsbetegnelse eller navn på den opgave du løste.
I arbejdsopgaver beskriver du de opgaver du har løst. Det er ikke afgørende, hvor du har løst opgaverne, men at du får beskrevet dem så præcist og konkret som muligt. Jo mere du breder din arbejdsopgaver ud, jo mere nuanceret bliver din kompetenceafklaring.
I resultater beskriver du de resultater du skabte da du løste dine opgaver. Resultater kan være alt fra benhårde fact – reducering af produktionsomkostninger på 10 % eller forøgelse af ordrebeholdningen på 25 % i løbet af to år, til de mere bløde resultater – jeg har lært noget nyt, eller fået gode tilbagemeldinger fra chefer, medarbejdere eller kunder.
I henholdsvis faglige kompetencer og personlige kompetencer beskriver du de faglige og personlige kompetencer, som du havde i spil, da du løste den givne opgave. Hvad viste du på forhånd og hvilke nye faglige og personlige kompetencer udviklede ud under opgaveløsningen?
I den sidste boks kan du angive, om du kunne lide opgaven eller ej. Det peger nemlig i retning af, om det er noget du skal lave mere eller mindre af i dit kommende job.

Sidst redigeret af østerbro; 16-01-2012 kl. 17:08. Årsag: skema og link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 21:06   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det ligger i §§ der er omkring reva, der står INTET sted at det kun gælder til 100% raskmelding.

Du søger bare reva skriftligt, og har der ved krav på et skriftligt afslag som du naturligvis kan anke.

Du kan også vælge at køre omvendt bevisbyrde, hvorfor er det at du skal bevise at du har ret til reva, og ikke SB´er der skal bevise at du ikke har??

Tag ikke et nej for et nej, men bed om at få udleveret den § der siger at du ikke må, skriftligt.

Som flekser regnes den tid man er visiteret til, som værende vedkommendes fulde tid altså er det for flekseren selvforsørgelse uanset om vi snakker 3 timers eller vi snakker 20 timers formåen, siger din SB´er andet så bed om den lov der siger det.

Som borger i systemet, har man en standart reaktion man bør indøve, hvor står det det vil jeg gerne have (forventer jeg at) på skrift! den læsser man af stort set hver gang ens SB´er kommer med en påstand men inden syten lyder underlig, eller hvor de siger at det må man ikke fordi bla bla bla... det fint men hvor står det (hvem siger det? er det bare noget SB lukker ud, eller er der reel hold i det??)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 21:14   #24
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
du har helt ret i at det er en kompetanceafklaring du får glæde af fundet på ams, der er flereafprøvningsinstitutioner som har tilsvarende. men koster det ikke mere end 4-800 kr så spørg om du kan betale selv eller at det tæller som en aktivering
http://www.kompetenceafklaring.dk/fo...geksempel.aspx

http://www.bmetnisk.dk/graphics/doku...l%20nettet.pdf

http://www.kompetenceweb.dk/

http://www.ams.dk/Viden/Indsatser/In...afklaring.aspx
(IAK)
Skema til kompetenceafklaring
Du kan bruge nedenstående skema til at arbejde systematisk med dine arbejdsopgaver, de tilhørende resultater og faglige og personlige kompetencer. Er du nyuddannet kan du i stedet for arbejdsopgaver beskrive de større projekter og opgaver du har løst i løbet af din uddannelse.
Du kan også beskrive opgaver du har løst i din fritid f.eks. tillidserhverv eller fritidsinteresser
Stillingsbetegnelse
Arbejdsopgaver
Resultater
Faglige kompetencer
Personlige kompetencer
 eller 
I stillingsbetegnelse skriver du den stillingsbetegnelse eller navn på den opgave du løste.
I arbejdsopgaver beskriver du de opgaver du har løst. Det er ikke afgørende, hvor du har løst opgaverne, men at du får beskrevet dem så præcist og konkret som muligt. Jo mere du breder din arbejdsopgaver ud, jo mere nuanceret bliver din kompetenceafklaring.
I resultater beskriver du de resultater du skabte da du løste dine opgaver. Resultater kan være alt fra benhårde fact – reducering af produktionsomkostninger på 10 % eller forøgelse af ordrebeholdningen på 25 % i løbet af to år, til de mere bløde resultater – jeg har lært noget nyt, eller fået gode tilbagemeldinger fra chefer, medarbejdere eller kunder.
I henholdsvis faglige kompetencer og personlige kompetencer beskriver du de faglige og personlige kompetencer, som du havde i spil, da du løste den givne opgave. Hvad viste du på forhånd og hvilke nye faglige og personlige kompetencer udviklede ud under opgaveløsningen?
I den sidste boks kan du angive, om du kunne lide opgaven eller ej. Det peger nemlig i retning af, om det er noget du skal lave mere eller mindre af i dit kommende job.
jeg har lavet såden en og sendt den til dem der skal vurdere men jeg kan ikke komme videre pga SB. De 400-800 kr kan nemt gå hen og blive flere penge fordi der muligvis skal merafklaring eller kurser til...jeg har ikke de penge i mit budget desværre ellers var det gjordt. hvis jeg oven i skal lave en eksamen koster det 4000 og det har jeg slet ikke råd til.

Er der ikke en der kan hjælpe med at afkode §36 som jeg har efterlyst lidt tidligere (side 3) For mener absolut at den gælder for jeg kan blive afklaret!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 21:17   #25
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lov om aktiv social politik:

§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse og særlig ydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.

Der står INGEN steder at revalidering SKAL bruges til deciderede uddannelser, som i så tydeligt kan se i ovenstående... Det bliver dog næsten udelukkende brugt til det...

Så du smækker den i hovedet af hende...!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 21:53   #26
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
tak Ricky

men det er måske dumt at bruge en revalidering på at få papire på en halv tigen udd. det jeg er er ude i at få "kursus beviser" på emner jeg har arbejdet med ekesmeplvis bogføring eller andet det er ikke som sådan fulde uddannelse men mange bække små....

Jeg har stykket en mail sammen til hende teamlead. Mon du og andre vil kigge på det og give jeres kritik



Hej XXX

jeg kan ikke helt se ud af §74 og §73 at jeg ikke kan få bevilliget flere kurser eller i dette tilfælde vurderet mine realkompetencer og få papire på min kunnen. Det vil bringe mig tættere på arbejdsmarkedet hvilket kommunen har pligt til at hjælpe med. Jeg har i 12 måneder været arbejdsløs og er på ingen måder kommet nærmere arbejdsmarkedet. Snarer længere væk. Jeg har været i en virksomhedspraktik i 3 måneder hvor jeg har haft en stilling som jeg tidligere har fået løn for og det var i kommunen hvor der ingen jobperspektiver var i enden.


Jeg kan ikke helt se argumenterne for hvorfor det at få papire på sine ralkompetancer ikke kan laves til aktivering. Jeg skal aktiveres, men der skal jo også være en idé med aktiveringen.


Kan du fortælle mig hvorfor at realkompetancevurdering ikke kan laves om til aktivering, og hvilken § det hører under?


På tietgenskolen hjemmeside står der at man i 2. ledighedsperiode kan lave en aftale med sit jobcenter om at tage kan tage deres kurser og forløb for ledige http://tietgenportalen.tietgen.dk/dk...er/ledige.aspx hvorfor gælder det så ikke mig?


Kan du henvise til § som siger jeg skal aktiveres og aktivering skal være jobsøgningskursus? Jeg har været på jobsøgningskursus i et halvt år uden resultat, og jo længere tid man er ledig jo sværer er det at få job. Det giver sig selv. Og når man som jeg står som ufaglært med en god erfaring men skal konkurrer med 100 der har papiere på deres kunnen uden evnt. erfaring så kommer jeg nederst i bunken. Kan jeg få papirene kommer jeg i top 10 fordi jeg både har papirene OG erfaringen med. Jeg har sendt mindst 50 uopfordrede ansøginger ud og aldrig kommet til samtale trods gode referacer, pænt CV og en fin ansøgning. Der er få opslåede stillinger til fleksere men jeg har søgt alle dem som jeg mente jeg passede til.


Jeg foreslår at I sender mig i aktivering på Tietgenskolen så jeg kan få de nødvendige papire til at søge fremtidige job. Jeg kan hurtigt regen mig frem til at det vil være en billigere løsning fremfor at sende mig til anden aktør. Jeg vil endog være så dristig at sige jeg vil komme hurtigere ud af systemet og have et job på hånden den vej, end at komme til anden aktør og finde min indre ugle
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 22:09   #27
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Syntes det ser godt ud, men prov at flette et spørgsmål ind om § 46 i Lov om en aktiv socialpolitik, "Revalidering"

Du kan se hele ordlyden i paragraffen som jeg postede tidligere...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 22:20   #28
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hvad er reglerne for fleksere og reva. er det rigtigt man ryger af fleks og skal søge fleks på ny ???
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 22:26   #29
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kommer jo an på i hvilket omfang man taler, ikke i dit tilfælde...

Hvis man søger en "rigtig" revalidering så ja, for så opfylder man jo ikke kravene til fleks længere, da en revalidering jo sigter på fuld tid... Men hvis man bruger den til kurser og så videre så nej... Du kan jo også se i § 46 at de tydeligt nævner at modtagere af ledighedsydelse (fleksjobbere) er med i målgruppen
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2012, 22:34   #30
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
så er den sendt.

Tak for svar Ricky og jer andre. Men jeg blev nu aldrig klogere på den §36 jeg har spurgt om
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er virkeligt svinsk og sørgeligt Abraxus Politik og Samfund 3 26-09-2012 16:44
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe !! Garfield Dit og Dat 17 06-10-2010 18:22
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkeligt passe? Kims Dit og Dat 10 19-04-2007 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension