K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2011, 18:12   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Hej

Jeg står i en ret åndssvag situation...Jeg har søgt et hjælpemiddel som er meget basalt for mig at få. Kommunen har så sendt en erklæring min læge skulle udfylde vedr. min sygdom (HMS)

Istedet for at stå mig bi, har han fuldstendigt nærmest ødelagt mine muligheder or at få hjælp fra kommunen. Han snakkede ikke med mig om den erklering kun ganske kort inden han skrev den, men har ikke gennemgået den med mig EFTER og INDEn han sendte den! jeg bad så at se hvad han havde skrevet og her er nogle ting som fik mig til at synes det var en dybt usymoatisk ligeglad læge.

Han skriver bla. jeg for 10 år siden ved mine første symptomer blev henvist til kiropraktor som gav mig negative tanker!=??? jeg spurgte hvad dælen han mente med det og han sagde bare at det stod at jeg havde haft negative tanker i min journal (JA jeg blev kastet rundt og ingen tog hånd om min sygdom og jeg var ked af det og negativ men det var sguda ikke kiropraktoren skyld!) Så skrev han med stor boggstaver at han "PÅ DET KRAFTIGESTE MÅ UNDERSTREGER DER IKKE ER TALE OM ED (Elos dahmers (stves?)) Hvad fanden er det til for? Der var ingen der havde talt om den sygedom!! Så skrev han noget med jeg havde været til 2 samtaler på smertescenter og havde sagt nej til medicin (jeg var et halvt år der og genneprøvede 4-5 forskellige mediciner) Og til sidst skrev han at ja det kunne da godt være et hjælpemiddel kunne være nødvendigt, men der skulle fysisk træning til og ikke et hjælpemiddel! jeg var SÅ ked af det. For som I andre kan læse så er der jo lagt op til jeg kan sejle min egen sø resten af min tid i kommunen til jeg finder en læge der VIL LYTTE OG SE hvodan jeg har det frem til da er der intet godt...

nå men er der noget jeg kan gøre ved det her udover at skifte læge ? Jeg har jo prøvet så mange læger men der var kun en som kunne forstå og se mine smerter og hun blev fyret Så nu er jeg igen uden læge og uden støtte


Et andet fint eksempel på hvor god og lyttende min læge er, at jeg bestilte tid til akupunktur hos ham efter hans opfordring, fordi jeg har tiltagende låsninger/ smerter i knæ. Han lavede akupunktur i min ryg! jeg spurgte om det påvirkede knæ og han sagde nææ men du har jo også ondt i ryggen??!

Sidst redigeret af Chin; 03-12-2011 kl. 19:07. Årsag: indlæg lagt sammen - brug redigerfunktion ved tilføjelser
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 19:07   #2
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
har rykket det op i det andet indlæg...
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 18:34   #3
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
ingen gode råd?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 18:49   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er det stadig en bil, du vil have det offentlige til at betale?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 18:52   #5
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
sikke en ubehøvlet kommentar, men nej som jeg skriver et hjælpemiddel ikke bil.
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 18:52   #6
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
Hej

Jeg står i en ret åndssvag situation...Jeg har søgt et hjælpemiddel som er meget basalt for mig at få. Kommunen har så sendt en erklæring min læge skulle udfylde vedr. min sygdom (HMS)

Istedet for at stå mig bi, har han fuldstendigt nærmest ødelagt mine muligheder or at få hjælp fra kommunen. Han snakkede ikke med mig om den erklering kun ganske kort inden han skrev den, men har ikke gennemgået den med mig EFTER og INDEn han sendte den! jeg bad så at se hvad han havde skrevet og her er nogle ting som fik mig til at synes det var en dybt usymoatisk ligeglad læge.

Han skriver bla. jeg for 10 år siden ved mine første symptomer blev henvist til kiropraktor som gav mig negative tanker!=??? jeg spurgte hvad dælen han mente med det og han sagde bare at det stod at jeg havde haft negative tanker i min journal (JA jeg blev kastet rundt og ingen tog hånd om min sygdom og jeg var ked af det og negativ men det var sguda ikke kiropraktoren skyld!) Så skrev han med stor boggstaver at han "PÅ DET KRAFTIGESTE MÅ UNDERSTREGER DER IKKE ER TALE OM ED (Elos dahmers (stves?)) Hvad fanden er det til for? Der var ingen der havde talt om den sygedom!! Så skrev han noget med jeg havde været til 2 samtaler på smertescenter og havde sagt nej til medicin (jeg var et halvt år der og genneprøvede 4-5 forskellige mediciner) Og til sidst skrev han at ja det kunne da godt være et hjælpemiddel kunne være nødvendigt, men der skulle fysisk træning til og ikke et hjælpemiddel! jeg var SÅ ked af det. For som I andre kan læse så er der jo lagt op til jeg kan sejle min egen sø resten af min tid i kommunen til jeg finder en læge der VIL LYTTE OG SE hvodan jeg har det frem til da er der intet godt...

nå men er der noget jeg kan gøre ved det her udover at skifte læge ? Jeg har jo prøvet så mange læger men der var kun en som kunne forstå og se mine smerter og hun blev fyret Så nu er jeg igen uden læge og uden støtte


Et andet fint eksempel på hvor god og lyttende min læge er, at jeg bestilte tid til akupunktur hos ham efter hans opfordring, fordi jeg har tiltagende låsninger/ smerter i knæ. Han lavede akupunktur i min ryg! jeg spurgte om det påvirkede knæ og han sagde nææ men du har jo også ondt i ryggen??!
Lægen kan ikke andet end skrive hvad der står i din journal, når han skal udfylde en erklæring fra kommunens hjælpemiddelafdeling. Det er helt normalt at kommunen kontakter lægen og spørger om hvilke diagnoser borgeren har og muligvis også spørger lægen om hjælpemidler kan være relevant - lægen kan have et større kendsskab til borgeren, og måske borgerne er for dårlig til selv at kunne redegøre for sit hjælpemiddelbehov.

Du har ikke fået et afslag, så der er mulighed endnu, for at din ansøgning går igennem. Får du afslag har du mulighed for at klage og anke.

Om du skal skifte læge - naturligvis, er du ikke tilfreds med den læge du har nu.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 18:56   #7
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
zentamor problemet er at den læge jeg har ikke kender mig fordi jeg har fået ham efter egen læge stoppede. Min egen læge hjalp rigtig meget og jeg har været hos ham når hun ikke var til stede. Hans syn har altid været at HMS, Fibromyalgi osv ikke er rigtige sygedomme, men da det er samme lægehus har jeg da regnet med han ikke ville gå min tidligere læge. Min tidligere læge har aldrig skrevet om feks jeg led af ED. Men hun har beskrevet jeg havde HMS og fibro, hvilket også er konstateret på gigthospital. Hans formulering af min tilstand er lettere hypermobil og altså en helt anden diffination af hvad speciallæger tidligere har skrevet.
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 19:09   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan ikke se noget som helst er ubehøvlet. Har du ikke en lang tråd kørende om tilskud til bil?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 19:20   #9
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
"prøver du stadig at få det offentlige til at betale en bil" Er en anden måde at formulere det du skrev! Jeg synes absolut der er formuleret uempatisk. Men jo jeg har en sag kørende. Men denne er en anden. det er et hjælpemiddel kva jeg ingen bil har.

Iøvrigt har kommunen anbefalet at søge taxakørsel til mit barn så det kan komme til og fra institution hvis jeg ikke får bevilliget bil eller ekstraudstyr til bil (en anden del af kommunen som også er på min sag)
For mig lyder det temmeligt meget dyrer end bevilling af en bil?? Men det er en anden sag. Jeg er mere frustreretover den manglende støtte fra min læge som jeg føler modarbejder alle muligheder for hjælp i kommunen fremover.
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 20:25   #10
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
zentamor problemet er at den læge jeg har ikke kender mig fordi jeg har fået ham efter egen læge stoppede. Min egen læge hjalp rigtig meget og jeg har været hos ham når hun ikke var til stede. Hans syn har altid været at HMS, Fibromyalgi osv ikke er rigtige sygedomme, men da det er samme lægehus har jeg da regnet med han ikke ville gå min tidligere læge. Min tidligere læge har aldrig skrevet om feks jeg led af ED. Men hun har beskrevet jeg havde HMS og fibro, hvilket også er konstateret på gigthospital. Hans formulering af min tilstand er lettere hypermobil og altså en helt anden diffination af hvad speciallæger tidligere har skrevet.
Der er jo ikke noget at gøre ved at din forrige læge er stoppet, og at en ny ikke kender dig. En læge der bliver spurgt af kommunen, til brug for en hjælpemiddelansøgning skal sådan set kun bekræftige at du har diagnoser der muliggør at du har brug for hjælpemidler, derefter laver kommunen deres egen vurdering om du skal tildeles hjælpemidler eller ej.

Muligvis har kommunen spurgt lægen om du lider af ED, og det har lægen udelukket, ret kraftigt endda. Men lægen kunne have noteret de andre diagnoser du også har. Der er en mulighed for at dine diagnoser ikke er noteret i din journal, hvis f.x det er kommunen der har betalt for en speciallægeerklæring. En speciallægeerklæring betalt af kommunen, bliver ikke automatisk også sendt til din læge, du skal selv sørge for at lægen får en kopi.

Vent nu og se, det er ikke utænkeligt at du får bevilget hjælpemidlet - lægen har da bekræftiget at du er hybermobil som minimum. Får du afslag er der nok ikke andet at gøre end bruge klage og ankesystemet og evt. skifte læge.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension