K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2016, 05:06   #1
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 9
Bricko er ny på vejen
Sygedagpengestop og klage via krak.

Hej. Jeg har lige nu afsendt en klage over sygedagpengestop.

Jeg er lidt tidspresset. Beskeden kom d. 5.4-16, men jeg har ikke reageret på den før nu.

Jeg har klaget via "Krak", hvor der er en "firkant", hvor man skulle komme i kontakt med kommunen. Deri skrev jeg at jeg klagede, da jeg ikke mente at retssikkerhedsloven § 7a stk.2 er overholdt.
Dette er jo meget kort, men er det gyldigt som klage?

Jeg kan ikke dokumentere at jeg har klaget (kan ihvertfald ikke finde "beviserne" nu). Udfyldte ellers en "firkant" med min mailadresse, men har ikke fået en "automail" retur :-)
Nogle der kender til kontakt på denne måde?
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2016, 09:49   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bricko Se meddelelser
Nogle der kender til kontakt på denne måde?
Nej, det har jeg aldrig hørt om før.

Du skriver, at du har fået brevet om stop af sygedagpenge d. 5/4-16.
Jeg vil jo mene, at du har 4 uger til at klage, eller står der noget andet i brevet?

Mit bedste råd er, at du skriver din klage på et stykke papir, og afleverer den personligt ved skranken i jobcenteret, og beder om kvittering for modtagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2016, 10:09   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Mener du korttjenesten krak, altså krak.dk? for det lyder virkelig mærkeligt.

Du skal som Vovse skriver afl. personligt og sørge for at få en kvittering, ELLER du kan logge ind i e-boks og via den vej skrive til din kommune vedr. klage.

du må aldrig sende en mail fra din mailboks indeholdende personlige oplysninger som eks. cpr.nr, da en mail kan hackes og dit cpr. nr misbruges.

hvis du har modtage besked om sygedagpengestop d. 5. april., har du lidt dage endnu at klage i, så skynd dig at benytte en af ovenstående muligheder.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2016, 10:31   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvad er din begrundelse for at anvende den paragraf, du nævner?

Erhvervsrettede foranstaltninger
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2016, 22:39   #5
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 9
Bricko er ny på vejen
Jo! Det kan man godt! :-) Har lige modtaget svar, om at min nuværende SB har modtaget klage! Hun har så videresendt den til tidligere SB, da hun mente det var der klagen hørte hjemme. Jeg har svaret tilbage, at jeg trækker klage tilbage! Vil hellere have en hurtigere afklaring her i ressourceforløbet, så jeg får ro i sjælen snarest!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension