K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2011, 21:03   #11
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Dasq.

Jeg forstår udmærket du føler dig krænket, for du er blevet krænket af SB. Dennes opgave er at tage imod din sygemelding/afbud, og derpå oplyse dig om reglerne for evt. at miste dagpenge ect.

Men ikke at ringe til dine læge, el. læges sekr. og sørge for at de tager dig, fordi hun skriger akut. Faktisk er du jo heller ikke at betragte, som en akut patient, idet jeg går ud fra du ikke er i livsfare el. kræver lægebehandling her og nu, da lægen jo intet kan gøre ved en influenza.

Det jeg ikke forstår er hvorfor sekr. el. læge ikke bare venligt siger til SB, at hun ikke kan ringe og blande sig i et patient/læge anliggende.

Jeg vil derfor anbefale dig at ringe til og bede om at tale m. en jurist hos:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K
Telefon 3319 3200

SB er gået langt ud over sin kompentence rent retslig (for ikke at tale anstændigt, og har konen ikke andet at lave??), om de vil tage sagen hos Datatilsynet, ved jeg ikke, men du opnår i hvert fald at få afdækket problemestillingen m. en jurist.

Mange hilsner og håb og god bedring.

Gunvor
Tak for dit brugbare svar, jeg er glad for at jeg ikke føler mig sindsyg alene
og at jeg ikke er den eneste der syntes hun går over stregen
jeg vil ringe til datatilsynet imorgen og forhører mig..

jeg overvejer kraftig at sige til min SB at den ret hun har fået til at indhente mine lægelige oplysninger, er hermed tilbage trukket.
og at hun som SB har krav på mine lægelige oplysninger.. hvilket hun kan få igennem mig.
så opfylder jeg jo loven til punkt og prikke, da jeg er samarbejds villig..
men jeg får dog fordelen af at følge med i hvad min SB og læge snakker om
bag om min ryg.. for lige pt, vil hun ikke give mig et referat af de samtaler hun har haft med min læge, da hun mener det er "interne notater"

nogle der har andre gode ide'r?

hun er helt væk.!
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 21:12   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen, Dasq.

Du er i din fulde ret til at kalde din tidl. underskrevne fuldmagt om indhentning af oplysninger tilbage, når du vil. Du kan samtidig gøre opmærksom på, at man sagtens kan behandle sager selvom denne ikke foreligger, idet der faktisk i lovgivningen står at de i yderste specielle tilfælde kan indhente oplysninger alligevel, men eft. helt bestemte sitautioner, f.eks. mistanke om socialt bedrageri.

Hvis du giver dem fuldmagt til kun at indhente skriftlige lægefaglige oplysninger, skal du vide at dette ikke indefatter at ringe til din læge el. andre. Og at din sag sagtens kan behandles på denne baggrund. Netop pga. undtagelserne.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 21:12   #13
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Måske er det bare mig, men det er altså også lidt sådan, at tillader man nogen at tisse på sig vil de gøre det
Hvis at de ved at man klager ved den mindste lille skæver tænker de sig måske om
-
ja, jeg vil sige det sådan.
at så sent som i fredags sendte jeg min 3 klage sag til
BAN..
fordi jobcenter er helt i skoven hvad angår lovgivning
desuden er det nu 3 gang, at deres juridiske konsulent er blevet sat på plads. og kommer med påstande han ikke kan underbygge med en lov.. og har derefter trukket hans postulater tilbage da jeg har spurgt ind til det han skriver og underbygget mine postulater med en § i loven..
ja det er fandme en hård kamp og er blevet rigtig forundret over at ca 80% hvad der kommer ud af min SB's og kommunens mund. har ingen bund i vores retssystem
-Måske derfor hun ikke vil snakke i telefon med mig mere.?
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 21:16   #14
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen, Dasq.

Du er i din fulde ret til at kalde din tidl. underskrevne fuldmagt om indhentning af oplysninger tilbage, når du vil. Du kan samtidig gøre opmærksom på, at man sagtens kan behandle sager selvom denne ikke foreligger, idet der faktisk i lovgivningen står at de i yderste specielle tilfælde kan indhente oplysninger alligevel, men eft. helt bestemte sitautioner, f.eks. mistanke om socialt bedrageri.

Hvis du giver dem fuldmagt til kun at indhente skriftlige lægefaglige oplysninger, skal du vide at dette ikke indefatter at ringe til din læge el. andre. Og at din sag sagtens kan behandles på denne baggrund. Netop pga. undtagelserne.

Mange hilsner

Gunvor
-
dette bliver bedre og bedre..
kan du henvise til et retsligt grundlag herom be om
og ja, jeg mener det er at misbruge min tillid
man kunne jo overveje om det var magtmisbrug, hvilket er strafbart op til 2 år
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 21:34   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Nej, jeg kan ikke henvise til konkret lovgivning på dette område, men ved gennemlæsning af samtlige 2 siders lovginving og regler de ville have mig til at underskrive bad jeg SB forklare, hvad fuldmagten indebar og hvilekn betydning den indebar, det kunne SB selvfølgelige ikke.

Tror næppe, der er mange, der kan dette, idet den griber ind i hele 3 lovkomplekser. Det tog mig selv tilløb og mange timer, at afkode hvordan den ene greb ind i den anden, og pt. er jeg ikke i stand til at finde mine noter.

Men ligesom der ikke er noget i lovgivningen om, at du SKAL give denne totale fuldmagt er der heller ikke noget om, at du godt kan nøjes med mindre. Men det kan lade sig gøre, netop fordi er taget forbehold for undtagelser tilfælde, hvor f.eks. at hvis de slet ikke kan vurdere din sag pga. manglende oplysninger har de skærpet ret til at indhente noget, men ikke fra hele posen, som de fuldmagter de beder borgere skrive under på blindt uden at informere om hvilke rettigheder ud har el. hvilke de giver fra dig.

Det er hvad jeg kan klare pt., da mine egen situation er noget speget pt.

Ring til datatilsynet.

Gunvor.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 22:01   #16
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
så vidt jeg kan se ifølge retssikkerhedslovens

§ 11. Myndigheden kan anmode personer, der søger om eller får hjælp, om

1) at medvirke til at få de oplysninger frem, som er nødvendige for at afgøre, hvilken hjælp de er berettiget til, og

2) at lade sig undersøge hos en læge eller blive indlagt til observation og behandling som led i sagsbehandlingen.

Stk. 2. Personer, der får hjælp, har pligt til at oplyse om ændringer, der kan
have betydning for hjælpen.

er det fuldt ud lovligt at hun får de oplysninger hun ønsker igennem mig...
istedet for at få dem direkte fra lægen. derved undgår jeg ubehagelige oplevelser fremover
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 22:53   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Netop, DASQ.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 23:40   #18
dasq
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
dasq er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Netop, DASQ.

Jeg har nu flækket et brev sammen til min SB hvori jeg gør hende opmærksom på at jeg ønsker noget afklaring omkring denne læge kontakt..
og at jeg agter at indbringe denne sag for BAN, Datatilsynet og Politiet da jeg mener dette er magtmisbrug og er i strid med straffelovens §156
for er få afklaret min retssikkerhed.!
og at hun intet mandat har til at fortælle mig og min læge at denne sag er akut.! hun kan bede mig om at søge læge... intet andet.!
så hun får sig nok et chok imorgen.!
dasq er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 01:00   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Var du hos lægen?

I givet fald, håber jeg som minimum, at kommunen kommer til at betale for en lægeerklæring!

Og med den i hånden, står du stærkere også ift at bevise unødig brug af ressourcer.
(husk at få en kopi selv).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 04:56   #20
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Hvad er ban egentlig jeg har stødt på det udtryk flere gange når der tales om klager
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indhentning af data fra Sundhed.dk lgkh62 Alt det andet 3 02-10-2013 07:10
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
indhentning af læge oplysninger kommunen nille60 Spørgsmål ang fleksjob 19 24-10-2009 20:18
indhentning af oplysninger metsen Alt det andet 14 03-01-2009 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension