K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2006, 10:44   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
6 ugers selvvalgt uddannelse..

Har idag snakket med min jobkonsulent ang den nye lovgivning om retten til 6-ugers selvvalgt uddannelse. Indtil videre arbejder de nemlig efter de gamle regler, så hvis jeg ville have 6 ugers uddannelse blev det for egen regning!

Er ret modløs over dette, idet min økonomi ikke rækker til at betale 11.000 kroner efter 2 år på sygedagpenge og nu ledighedsydelse. Loven træder formelt i kraft 1/7, gad vidst hvornår det gælder i praksis??
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2006, 12:11   #2
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: 6 ugers selvvalgt uddannelse..

Jeg ringede for ca. 3 uger siden til min sagsbehandler angående de nye regler og 6 ugers selvvalgt uddannelse, som jeg gerne vil benytte mig af. Han sagde, at de først skulle læse loven, hvordan den skal fortolkes, og at det var min jobkonsulent som havde ansvaret for det. Jeg er bare træt, af at være kastebold imellem min sagsbehandler og jobkonsulent, og at han ikke kan give mig besked allerede nu, hvordan vi fleksjobbere skal forholde os til de nye regler.

Jeg synes det lyder urimeligt, hvis vi selv skal betale for de 6 ugers uddannelse, så der bliver sikkert noget at klage over. Men jeg går da ud fra at politikkerne, som har lavet disse love, harr fundet pengene et sted, så vi ikke selv skal betale, for det har vi da ikke råd til, når vi går på ledighedsydelse.

Jeg ser spændt frem til, hvad jeg kan bruge den 6 ugers uddannelse til, og håber da også det giver et Fleksjob, da jeg har ventet i ca. 3½ år.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2006, 12:25   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: 6 ugers selvvalgt uddannelse..

Ja, jeg er helt enig med dig!! Jeg er også træt af at være kastebold og jeg fik nemlig den samme besked som dig, at nu skulle de først igang med at læse loven igennem.. Jeg er også sur over det, fordi jeg i næste uge havde mulighed for at komme til et informationsmøde på Niels Brock om et 6-ugers kursus, hvor jeg så også kunne tilmelde mig! Men det vil jeg jo ikke gøre nu, hvis jeg ikke ved, om jeg får det betalt..
Jeg har forsøgt at læse loven og synes det står ret klart at vi har ret til 6 ugers fri, selvvalgt uddannelse.
Hvornår kommunerne så får tid til at læse loven igennem, ved jeg ikke!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2006, 14:42   #4
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: 6 ugers selvvalgt uddannelse..

ja, nu er det sommer og snart sommerferie, så vi må nyde sommeren og det gode vejrB), og sagsbehandlerne og jobkonsulenterne skal også have holdt deres sommerferie, så må vi vente med tålmodighed til sommerferien er forbi, og se hvad fremtiden bringer. Men jeg har ikke hørt eller læst at vi selv skal betale for de 6-ugers uddannelse, for ellers vil jeg anke det.

God sommer og ferie til alleB)
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2006, 16:26   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 6 ugers selvvalgt uddannelse..

Ja ja hvornår er det sket at der er kommet noget smertefrit igennem systemet

Det er godt med den nye lovgivning, og en fleksreform som den er skruet sammen er også noget der gavner(burde) os flekser.
Men det kræver selvfølgelig at kommunerne finder ud af at bruge loven.

Og nej det er bestemt ikke fair over for os der går ledig at vi ikke kan få de kurser der er i loven.

Der er klart nogle spørgsmål der trænger til at blive belyst, feks er der jo også sådan noget som fleksjobbeviset, en god ting, når man skal søge job, men når man så kigger på noget så simpelt som ressourceprofilen som jo har eksisteret i tre år og så ser hvor mange kommuner der ikke kan/vil bruge den som det er hensigten. Ja så kan man godt blive lidt modløs engang imellem

Vi må lige prøve at lægge vores hovder i blød og se om vi kan komme i tanke om hvor vi kan henvende os for at få lidt klaring på de spørgsmål der melder sig i følge med den nye lov..

Feks ... laver kommunen ikke det fleksbevis.. kan man så klage over det (det kan man jo ikke med ressourceprofilen)

Når man har lov til at vælge privat aktør (jobkonsulent) efter et ½ år, er det så et ½ år fra nu af, eller er det med tilbage virkende kraft (kan vi alle finde en ny aktør den 1-7)

Hvis vores kommune ikke lige har tid til at godkende de 6 ugers uddanelse.. kan vi så klage over det ??

Jamen se der er jo noget at finde ud af

Jeg har et par ideer til hvor vi kan henvdende os, og mon ikke Claus hjort vil være mere end parat til at hjælpe os, den arbejdskraft der så hårdt brug for *GG*
  Besvar med citat
Gammel 22-06-2006, 09:48   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: 6 ugers selvvalgt uddannelse..

Ja, jeg vil ihvertfald gerne øhre, hvis nogen ved, hvor jeg kan henvende mig for at få svar!!
Jeg har allerede skrevet til Claus Hjort, men har ikke fået svar. Ville gerne høre hans kommentarer til sagen..!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2006, 22:23   #7
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: 6 ugers selvvalgt uddannelse..

Nu har jeg haft ferie i hele juli måned og har ikke selv haft tid til at læse de nye regler igennem. Men hvad jeg ved med sikkerhed er, at når man søger om revalidering, fleksjob eller førtidspension, så SKAL der ligge en ressourceprofil, såfremt der ikke gør det, sender Ankestyrelsen pænt sagen tilbage til kommune til fornyet vurdering. Så jo, man kan klage over en manglende ressourceprofil.

Hvad jeg ved omkring den nye lov er, at man har ret til 6 ugers kursus/uddannelse som flekser, og man har krav på et fleksbevis, som i hvertfald der hvor jeg arbejder, skal udarbejdes af jobkonsulenterne.

Men, jeg vil lige sætte mig 100% ind i tingene og vende tilbage.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2006, 23:35   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 6 ugers selvvalgt uddannelse..

Hej Piab og velkommen tilbage fra ferie

Det er rigtigt som du skriver at man kommunen får ressourceprofilen tilbage til fornyet vudering.
Men det forudsætter at der er en ankesag, altså at man har søgt noget, er man bevilliget fleks før 2003 og ikke har nogen ressourceprofil (men kan se logikken i at man har en) og man så beder om at få den lavet, ja så kan kommunen holde en hen meget længe faktisk indtil man søger feks førtidspension og de ved at man kan anke sagen.

Når jeg siger at jeg ikke mener at man kan klage over en ressourceprofil der ikke bliver lavet, ja så mener jeg at jeg kan ikke skrive til noget nævn og oplyse dem om at profilen ikke bliver lavet , og sagsbehandleren så får besked på at lave den...

Men men ... der er altid en lille mulighed for at der sker noget, hvis man feks skriver og klager over en manglende ressourceprofil til borgmesteren men for dårligt at det skal den vej.. ressourceprofilen er jo trods alt et værktøj både for borger såvel som kommunen i deres vej mod arbejde eller afklaring

VH
Hejdien

PS
Jeg har sendt forspørgelser ang de spørgsmål der står her i tråden til Christiansborg, og har i dag fået mail fra SF om at vi ikke er glemt og ej heller spørgsmålene , de arbejder på at få klar besked om hvordan det forholder sig, så svaret kommer vel når vi alle er færdige med at holde ferie
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6 ugers selvvalgt uddannelse §ABC Spørgsmål ang fleksjob 22 19-05-2012 18:22
Det er simpelthen for sløvt!! 6 ugers selvvalgt kursus RuBn86 Din historie 2 30-12-2011 08:32
(Reel) adgang til 6 ugers selvvalgt kursus...? Trine77 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-05-2011 16:37
ledighedsydelse og 6 ugers selvvalgt kursus Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 2 02-04-2009 02:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension