K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2008, 21:30   #11
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Blir så frustreret

Jeg har efterhånden siddet og læst den ene historie efter den anden og det er ikke ligefrem noget man blir optimistisk af
Jeg er blevet rådet til at be om agtinsigt, Men det har jeg meget svært ved fordi jeg er så bange for at de vil se det som noget negativt, Men jeg har bedt om at få nogle ting rettet ang, de jobprøvninger jeg har været i , hvor komunen har beskrevet det helt forkert nermest som det var gået rigtigt godt. sandheden er at jeg var der indtil filmen knækkede og jeg igen igen røg ned med depression.
har jeg grund til at være så nervøs .jeg har læst dårlige ting om min komune (Odense)
har fået ny sagsbehandler ja det har jeg slet ikke tal på.over 10 forskellige.
Har nu fået en ny som har fortalt at min sag er en højpriotet sag fordi den har ligget så længe så nu er der en gruppe af sagsbehandlere der arbejder for at få den afklaret. de har en spesialist der skal gi den det blå stempel før de instiller den til pension, og når han har givet det blå stempel er det meget sikkert den går igennem, hun vil nemlig helst have at de sager der blir instillet også går igennem.
jeg har 2 år i træk fået lavet statusattest ved egen læge hvor han siger at der ikke er flere behandlingsmugligheder. og at han anbefaler pension.
ved selfølgelig godt at der ikke er nogen her der kan fortælle mig hvad det ender med,
men tror i jeg har meget grund til at være nervøs,, eller kan jeg stole på at min sagsbehandler mener det når hun siger hun arbejder på at jeg skal på pension.. jeg er så mistroisk fordi jeg har så utroligt mange dårlige erfaringer med det system..
på forhån tak.Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 23:05   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Åh, Heidi... det er så hæsligt med den ventetid og uvished.

Det er så svært at vide, om sagsbehandleren mener, hvad der bliver sagt, men det er jo sikkert rigtigt.

Der er nok ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed, hvis du har gjort, hvad du kan gøre.

Du er velkommen til at "læsse af" her. Vi er rigtig mange, der kender turen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 01:10   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidixxx Se meddelelser
Jeg har efterhånden siddet og læst den ene historie efter den anden og det er ikke ligefrem noget man blir optimistisk af
Det har du ret i , men det er også værd at holde sig for øje at mange sager jo går godt, det er bare ikke lige dem der har det store behov for K10

Citat:
Jeg er blevet rådet til at be om agtinsigt, Men det har jeg meget svært ved fordi jeg er så bange for at de vil se det som noget negativt, Men jeg har bedt om at få nogle ting rettet ang, de jobprøvninger jeg har været i , hvor komunen har beskrevet det helt forkert nermest som det var gået rigtigt godt. sandheden er at jeg var der indtil filmen knækkede og jeg igen igen røg ned med depression.
har jeg grund til at være så nervøs .jeg har læst dårlige ting om min komune (Odense)

Der er jo mulighed for at kommunen kan se det som noget dårligt, men min erfaring siger mig nu mere at mange kommuner ser det som .....

Ups en borger der ikke vil være med mere, en vi ikke kan negligere mere (se bare skovgård`s og Kimmik`s eksempler, i det øjeblik de kræver aktindsigt sker der noget i deres sag )

I følge loven har kommunen pligt til at inddrage dig i din sag, og hvilke måde er bedre end via en aktindsigt, og for mig at se så kan de ikke gøre så meget mere for at få dig ned, og længere ud end du allerede er ...

Hvis du får aktindsigt , så vil du samtidig kunne se om det passer hvad din sagsbehandler siger om at der nu skal ske noget og at du har højpriotet ...

Jeg ville ikke tøve med at gøre det hvis jeg var dig, angst for kommunen kan være slemt , men på den anden side siger de jo altid at man skal tage ansvar for sit eget liv, og det gør du bestemt ved at søge aktindsigt

Hvad ang Odense kommune, så ved jeg såmænd ikke om den er værre eller bedre end andre kommuner, du kan jo se at vi er et bredt udsnit fra div kommuner her på K10 og vi har alle haft oplevelser med vores kommuner, nogen værre end andre (jeg sidder feks selv tit og føler mig mere end priviligeret , for i forhold til så mange andre på siden, så har jeg fået kongelig behandling af mine kommuner )

Grunden til at Odense er så stærkt repræsenteret her kan jo også skyldes at i på fyn har en avis der ikke er så konfliktsky som de medier vi ellers oplever , det vil siges at der skrives meget i jeres avis der og når folk så debatter der så nævner de K10 og på den måde kender mange fynboer til K10

Så ergo det behøver ikke at være fordi at Odense er så meget værre end flertallet ...

Citat:
har fået ny sagsbehandler ja det har jeg slet ikke tal på.over 10 forskellige.
Har nu fået en ny som har fortalt at min sag er en højpriotet sag fordi den har ligget så længe så nu er der en gruppe af sagsbehandlere der arbejder for at få den afklaret. de har en spesialist der skal gi den det blå stempel før de instiller den til pension, og når han har givet det blå stempel er det meget sikkert den går igennem, hun vil nemlig helst have at de sager der blir instillet også går igennem.
jeg har 2 år i træk fået lavet statusattest ved egen læge hvor han siger at der ikke er flere behandlingsmugligheder. og at han anbefaler pension.
ved selfølgelig godt at der ikke er nogen her der kan fortælle mig hvad det ender med,
men tror i jeg har meget grund til at være nervøs,, eller kan jeg stole på at min sagsbehandler mener det når hun siger hun arbejder på at jeg skal på pension.. jeg er så mistroisk fordi jeg har så utroligt mange dårlige erfaringer med det system..
på forhån tak.Heidi
Hvorvidt en sag går igennem det kan kun guderne vide desværre, den mest oplagte kan risikere at blive afvist, men det som din sagsbehandler sige lyder da ikke så tosset, og om du kan stole på hende eller om hun siger det for at købe sig lidt fred , det er jo desværre ikke til at vide...

Men har du bedt hende om en tidshorisont for hvornår hun mener at sagen indstilles til pension, hvad skal der ske inden og hvad er det de skal gennemarbejde...

Disse ting har du ret til at vide som borger, og mange af disse ting kan opklares via en aktindsigt også kun gennem en aktindsigt kan du jo vide om de vitterlig retter de ting du har bedt dem om....

Så jeg vil stadig råde dig til at søge aktindsigt

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 23:22   #14
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Hej tak for dine råd.
lige et spørgsmål - vil det være nok at bede om aktindsigt mundligt eller skal det være skriftligt , jeg har set en formular herinde. men er det virklig nødvendigt??
på forhånd tak
Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 23:27   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Egentlig burde det være nok at bede om aktindsigt mundtligt, men vil du være sikker på, at du får så mange dokumenter som muligt, så kan jeg anbefale dig at bruge formularen og søge skriftligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 10:27   #16
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Hej alle.
Jeg har lige fået brev idag om at jeg nu vil blive instillet til FPS har lige et spøgsmål.
der står i brevet at jeg skal have dokumentation med for min mands bruttoinkomst, gælder dette også når vi for nyligt har sendt seperationspapire , eller gelder det først når vi er blevet rigtigt skilt,
vil min evt førtidspenson blive beregnet efter min mands indkomst når vi er separeret.
(vi er stadig samboende fordi vi har hus til salg)
håber der er nogen der ved noget om dette.



lige et spørgsmål mere, jeg har fået tilsendt en opdateret resurseprofil. jeg har tidligere komenteret nogle oplysninger der ikke passede.(de skriver at jeg har klaret jobtræning 20-25 timer om ugen) de gør i brevet opmærksom på at jeg har haft kommentare til profilen og at de rettelser er skrevet ind i den nye.
men det er de ikke der står stadig 20-25 timer.
er der relavant at gøre mere ud af det det er fra 2004. jeg har ikke lyst til at udskyde sagen længere ,tror i at det har nogen praktisk betydning?
på forhånd tak Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 10:32   #17
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Mig bekendt beregnes pensionen ud fra om man er gift/samboende eller enlig. Så jeg vil tro, din pension beregnes ud fra det faktum, at i er samboende også selvom i er separerede. Når i til sin tid flytter til hver jeres adresse skal du oplyse det til kommunen, og du kan så få pension som enlig.

Med hensyn til det andet spørgsmål, så véd jeg ikke, om det har nogen praktisk betydning, men jeg tror alligevel jeg ville få det rettet..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 11:13   #18
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
separation/pension

Din pension bliver ikke modregnet med din mands indtægt, når i er separeret, men nu hvor i stadig er samboende er jeg ikke sikker. Jeg ville ringe og spørge kommunen, sig til dem i er separeret, men stadig bor under samme tag, da i har huset til salg. Så burde de kunne dig et svar.
mvh
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 12:19   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Du kan læse om det her:

Førtidspensions størrelse
Førtidspensionen er på 15.232 kr. om måneden (2008), hvis du er enlig, og 12.947 hvis du er gift eller samlevende. Har du en indtægt, der er højere end 62.200 kr. om året, bliver der trukket en procentdel fra i din førtidspension. For gifte/samlevende er grænsen 98.600 kr.

Så det må jo betyde, at når du er samboende regnes din samlevers indtægt med i din pension. Når i ikke længere har samme adresse, regnes din pension udfra enlig, også selvom i kun er separeret.

http://borger.dk/forside/penge-skat-...dspension#stør
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 12:49   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
men det er de ikke der står stadig 20-25 timer
Du skal jo underskrive din ressourceprofil, så der kan du jo strege det ud, eller skrive det korrekte ind selv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
Frustreret. esmum Alt det andet 12 11-12-2012 12:17
frustreret SortenMuld Dit og Dat 10 22-05-2012 02:31
Er ny og frustreret tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-10-2011 20:43
Frustreret.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension