K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 13:17   #1
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
udlandsrejse på sygedagpenge!

Hej alle.

Jeg var for nylig til møde med min social rådgiver ved kommunen da jeg er på sygedagpenge pga jeg har en sygdom i mit nervesystem og går og venter på behandling. Jeg spurgte hende om det var ok hvis jeg rejste en uge på ferie i udlandet. Det svarede hun at det var ok med hende jeg skulle bare lige ringe og sige det inden jeg tog afsted. Så jeg bestilte en rejse til Tyrkiet fredag aften og så ringede jeg til kommunen i morges for at sige at jeg gerne ville afmelde mine sygedagpenge en uge nu her snart. Så sagde hun at det skulle jeg snakke med ydelsescenteret om for at være sikker på om jeg kunne få sygedagpenge igen når jeg kom hjem!! Så ringede jeg til dem og har var svaret at det kunne ingen svare mig på, når jeg afmelder mine sygedagpenge er det ikke sikkert at jeg kan få dem igen når jeg kommer hjem fra ferie!! Hold da kæft det ville jeg gerne have vist inden jeg brugte 3000 på en rejse!
Kan det virkelig passe at man ikke bare kan frasige sig kontanthjælp en uge og så genoptage dem igen når man kommer hjem? Hvad plejer i andre at gøre?
Hvis i altså rejser på ferie? For hvis jeg bare rejser uden at sige det så er det vel social bedrageri, og så får jeg nok aldrig en krone af kommunen igen i hele mit liv...
Mvh

Morten Hansen

ps jeg har ikke noget feriekort da det er brugt for lang tid siden.
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:28   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har været på sygedagpenge i flere år..og der blev det ikke rigtig til ferie..slet ikke udlandsrejser....

jeg var på forlængede weekender og det måtte jeg godt,bare jeg passede mine ting og hurtig ku komme hjem..
jeg turde slet ikke bestille en rejse sydpå,af skræk for at miste mine sdp..
man ka også blive tjekket i lufthavnen og gør man det bare,falder hammeren..

der kommer sikker andre svar..jeg er ked af det på dine vegne..1 ting er man ikke må og ku få det fortalt så der ikke var tvivl..det andet her er at lave grin m.dig og nærmest lokke dig i en fælde-...

er ked af jeg ikke ku hjælpe...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:41   #3
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Først skriver du sygedagpenge. Så skriver du kontanthjælp.

Hvis det er sygedagpenge, er det vist nok din sagsbehandler, der bestemmer.
Her er et link til et brevkasse spørgsmål om ferie på sygedagpenge. Det er godt nok et par år gammelt, men....
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...ar.asp?id=1559

Hvis det er kontanthjælp, kan man som udgangspunkt ikke holde ferie (de har snakket om 5 ugers ferie, men det er ikke vedtaget endnu, vel?)
Men kan de sige/gøre så meget hvis man afmelder kontanthjælp og søger igen, når man kommer hjem?

Der kommer uden tvivl nogle kloge hoveder, der ved mere end mig, på banen.

Sidst redigeret af Harpen; 17-09-2012 kl. 13:45.
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:42   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tale med kontoret og læg dine kort på bordet. Håber du får en for dig positiv ordning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:53   #5
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Det var en fejl at jeg skrev kontanthjælp, det er sygedagpenge jeg er på!

Mvh

Morten Hansen
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 13:56   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det kan lade sig gøre, at holde ferie, uden at stoppe sygedagpengene, hvis man har et fornuftigt forhold til sin sagsbehandler.

Dengang jeg var på sygedagpenge, og bad om ferie i udlandet, var det ikke noget problem, dog måtte jeg IKKE få mine feriepenge, det var for besværligt for så skulle jeg afmeldes sygedagpengene. Så jeg kom afsted på sygedagpengene men reglerne er blevet skærpet en del siden dengang.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 14:07   #7
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Tak for svarene indtil videre.

Jeg har overvejet at ringe til min læge imorgen og spørge om han vil skrive under på at det er rekreation, så kan jeg komme afsted med sygedagpenge og behøver ikke afmelde dem... og i mine øjne er det sådan set rekreation, jeg trænger ihvertfald rigtig meget til at komme hjemmefra. Men nu kan jeg se andre steder på nettet at det kan blive et problem at det er i Tyrkiet når det er uden for EU? er det rigtig at man kun må rejse inden for eu med sygedagpengene?

Det blir værre og værre... øv øv
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 14:35   #8
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
God idé at få lægens ord for, at en ferie vil gavne dit helbred. Men din sb skal vel også sige god for det.
Da jeg var sygemeldt, syntes min sb at et rekreativt ophold var en god idé, hun lovede at kontakte ydelsescentret og "raskmelde" mig den pågældende uge. Jeg aftalte det med hende pr. mail så jeg havde det skriftligt. Hun må så have glemt det, for jeg blev vist aldrig trukket i sygedagpenge.
Jeg vil anbefale at du får det på skrift, at du kan genoptage sygedagpenge. Ellers bliver ferien alt for nervepirrende.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 14:48   #9
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ro på.

Er selv på Sygedagpenge, og har lige været på bryllupsrejse i to uger, så længe din sagsbehandler kan stå indenfor det, og du har aftalt det med hende, så skal det nok gå.
Og mine SDP fortsatte efter jeg kom tilbage.

Det er dog ikke alle der kan få lov til det.
Jeg sku kontakte min læge, pga min diskus, så fik jeg noget ibuprofen 400mg til flyveturen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 15:05   #10
Hansen_1984
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Indlæg: 18
Styrke: 13
Hansen_1984 er ny på vejen
Min sagsbehandler syntes sådan set at det er en god idé... det er bare ydelses centeret som ikke vil garantere at jeg kan få sygedagpenge igen når jeg kommer hjem. Og den chance tør jeg simpelthen ikke tage. Jeg har sloges nok med kommunen for at få forlænget mine sygedagpenge.

Men nu vil jeg ringe til min læge i morgen tidlig og høre ham hvad han siger til det... håber da han er med på idéen da jeg virkelig trænger til at komme hjemmefra.

Men det lyder da som om at der er en chance...

Jeg krydser fingre.
Hansen_1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension