K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2012, 22:37   #1
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Praktik og ferie.

Hejsa.

Jeg er på sygedagpenge og er i gang med en afklaring, med henblik på flexjob.

Som udgangspunkt må man ikke holde ferie på sygedagpenge, det ved jeg godt, meen....så er der jo så nogen der får lov at alligevel af forskellige årsager, eller alt efter hvilken sagsbehandler man har. Den første sommer jeg var sygemeldt fik jeg lov at holde 3 ugers ferie. Sidste år fik jeg ikke lov at holde ferie.

Nu står jeg så for at skulle i praktik inden for kort tid. Jeg har ladet mig forstå af sagsbehandler at når man er i et praktikforløb er der absolut ingen muligheder for ferie.

Nu er så spørgsmålet hvad jeres erfaringer er. Har i holdt ferie mens i har været i praktik. Hvad har sagsbehandlerens mening omkring jeres ønske til ferie.

Hilsen Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 22:41   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ferie under afklaring er helt udelukket da man ikke må forhale afklaringen,desværre.

Jeg skal i min 4 arbejdsprøvning og for 3 år er den i ferie tiden.
Der er vist ikke noget at gøre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 23:29   #3
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg fik lov til at holde ferie i min afklaring sidste sommer. Det var midt i min praktik, men både arbejdsplads, jobkonsulent og sagsbehandler syntes, det var helt iorden. Min praktik blev bare forlænget i sidste ende. Jeg blev proforma raskmeldt under ferien og brugte mine feriepenge på det og var altså ikke på sygedagpenge imens.
Rent faktisk fik jeg lov til 2 gange ferie, da min praktik endte med at blive forlænget endnu 13 uger for at blive fuldstændig afklaret. Nummer 2 praktik blev faktisk tilrettelagt, så jeg kunne nå at få et par ugers ferie.
Hvordan lovgivningen på området er, kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Men håber da for dig, der bliver set på de menneskelige aspekter i din sag også.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 23:39   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har fået lov til, at holde ferie på sygedagpenge 3 uger, fik også 8 - 10 dage fri da min datter blev opereret.

Året efter var jeg på revalideringsydelse, og der fik jeg også lov til 3 ugers ferie.

På kontanthjælp fik jeg lov til at holde en ekstra uges ferie ( der var lukket i 2 uger ) pga at daginstitutionen var lukket der hvor min datter gik, så var uden pasning.

Som hjemmegående på kontanthjælp fik jeg også lov til at holde ferie, fik endda lov til, at rejse ud af landet, og fik skriftlig erklæring på det.

Jeg vil sige, snak godt med din sagsbehandler, så kan det lykkes, bare vær obs på, at du har ikke ret til det.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 00:12   #5
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Tak for jeres input. Det er altid rart at høre andres erfaringer, til at holde sin egen sag op i mod.

Fortsat god pinse.

Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 00:33   #6
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg fik lov til at holde ferie under min arbejdsprøvning - af 2 omgange mener jeg. Og den blev ikke forlænget af den grund.
Så snak med sagsbehandler.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 00:45   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har også holdt ferie... jeg tror det er et spørgsmål om vis briller der ser på det..jeg ka ikke mindes det var et problem..men vi må jo erkende at der findes stive sb-er...desværre..jeg mener nu det er vigtig at holde lidt fridage m.mand og børn el.kone..

stribe først flekseri dag ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 16:25   #8
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Jeg har den største besvær med at få 3 dage fri i Juli. Jeg er i arbejdsprøvning og på sygedagpenge med en lille supplering af kontanthjælp. Hverken min sagsbehandler på Reva, min a-kasse, mit arbejde eller ydelsescentret har noget imod at jeg holder en kort ferie...men min sagsbehandler...vorherre bevares!!

Hun har sendt mig rundt for at spørge alle steder om de har noget problem med at jeg holdt ferie...vel vidende at det jo er hende der skal afgøre det...!!

Jeg har nu bedt om en anden sagsbehandler på Jobscentret da det ikke er første gang jeg føler at jeg blir drevet rundt i manegen af hende.

Jeg føler at min ferie er afhængig af om min sagsbehandler er i godt humør eller ej...og det er uanstændigt!
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:09   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jep jeg kunne ikke få ferie når jeg vil have det.kunne jo få den før arbejdsprøvningen,sagde det vel også ligge meget,men nej nu skriver vi den lige --jeg sidder så lige og tænker 3 uger har jeg ledighedsydelse til alle 3 uger ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik winhill Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 04-07-2012 17:56
praktik og ferie KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 16 17-06-2012 12:19
Praktik jyttels Alt det andet 2 05-07-2011 12:57
Ferie i praktik periode? jyttels Alt det andet 7 22-05-2011 19:46
Til jer med praktik mumle_mund Jeg er kommet i praktik. 3 06-03-2008 23:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension