K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2009, 03:56   #1
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
kommunens psykolog

Jeg er blevet tilbudt en afklarende samtale hos kommunens psykolog. Er der nogen, der ved, hvad det skal gøre godt for og hvad samtalen skal omhandle?

Jeg har snakket med psykolog gennem mit forløb på smertecenter og gør det stadig......
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 09:02   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære frk. Lykke .... Mail til din sagsbehandler og spørg ind til hvad dette afklarende forløb omhandler, og du skal også have navnet på den psykolog, så du kan kontrollere om den psykolog er autoriseret, hvis du får en dårlig behandling, og er nødt til at klage.

Jeg indrømmer blankt, at jeg altid får 'nervøse trækninger', når det er kommunens egne folk, som de tilbyder, og den bliver bestemt ikke mindre, hvis formuleringen omkring formål osv. er noget 'løs'; men hèr skal det også nævnes, at jeg selv har været ude for en rigtig 'grimmer' historie for lidt over et år siden, derfor er det så vigtigt at spørge ind til hvem og hvad på skrift!!!

Og så har jeg en lille bøn til dig ... Prøv at blive i en tråd omkring din sag, for det er svært at hitte rede i din historie, hvis man skal tilbage og finde dine andre tråde for at danne sig et billede af din situation.

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 19:35   #3
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Hej Hyanna

Mange tak for dit svar - det er hermed taget til efterretning Problemet er bare at jeg ikke kan gennemskue det med EN tråd og jeg ved heller ikke, hvilket forum jeg egentlig hører til i øjeblikket

Skal jeg bare fortsætte med at skrive under den første tråd, jeg skrev i "fleksjob" og så ændre overskrift hver gang fx?

Og så tak for dit svar mht. psykolog jeg vil skrive til min sagsbehandler i weekenden og spørge ind til det samt jobkonsulentens rolle, som jeg skal til møde med på torsdag.......

Kh frk.lykke
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 02:44   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved nu heller ikke lige om jeg ville gå til kommunens psykolog...

Nu skriver du at du er blevet "tilbudt" en samtale....og ikke "sendt" til en samtale..

Jeg ville nok prøve at se om ikke jeg kunne komme til en "uvildig" psykolog...altså en der ikke har noget med kommunen at gøre...

Nu er det jo ikke sikkert at de er det på din kommune men det er set mange gange hvor sammenspiste de kan være på sådan en kommune...

Jeg ville klart også spørge ind til om vedkommen er autoriseret osv...

Hvis jeg alligevel skulle til sådan en...så ville jeg optage samtalen...så jeg har en optagelse af hvad der har forgået...til evt senere brug...

Du behøver ikke at spørge om lov...hvis du ikke vil...

Dette er ganske lovligt i følge straffeloven §263 stk.1 nr. 3

Kilde: Straffeloven
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 16:54   #5
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Hejsa.....

Jeg er kun blevet tilbudt en afklarende samtale med kommunens psykolog Erik Berg, som er autoriseret, men jeg kan godt følge dig i, at de kan bruge det imod mig og jeg forstår egentlig heller ikke, hvorfor jeg skal snakke med ham. Og jeg er altså desværre også blevet ret mistænksom af at være i dette her system, så jeg er jo sikker på, det er fordi den dumme lægekonsulent har skrevet, jeg skal, fordi han synes oplysningerne fra smertecenteret var lidt få......men altså de får jo kun, hvad de beder om!!!!!!

jeg er vel i min gode ret til at takke nej tak til tilbuddet, når de ikke siger, jeg skal? og kan jeg evt. henvise dem til det smertecenter psykologen allerede har skrevet til dem? Hende går jeg fortsat ved nemlig)

Kh frklykke

Sidst redigeret af Stezu; 25-10-2009 kl. 19:45. Årsag: smiley slettet
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 18:17   #6
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, frk. lykke, det synes jeg også du skal .... altså takke pænt nej, med henvisnig til den psykolog, du allerede går hos. Det er nemlig aldrig godt at gå hos flere psykologer samtidig, fagligt set, for der kan så opstå loyalitetskonflikter, der bringer klienten i et uløseligt dilemma, og det er ikke forenligt med god psykologskik!

Held og lykke og lad os høre hvad der sker, frk. lykke Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 17:39   #7
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Jeg har fået mail idag om, at de gerne vil have et møde vedr. praktik på onsdag. Jeg har forsøgt at få fat i fagforeningen idag, men hun er syg og jeg vil gerne have en af dem med som bisidder og ikke tage til mødet alene...... Kan jeg ikke i min gode ret skrive til kommunen, at jeg meget gerne vil have mødet men ikke kan nå det med den korte varsel at finde en bisidder???

Hvem har I med som bisidder?
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 19:06   #8
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg ville maile til sagsbehandler og skrive at med så kort varsel kan du ikke nå at skaffe en bisidder.

Du må regne med at du har ret til at have en bisidder med på møde, så det skal respekteres.

Selv har jeg brugt min samlever som bisidder; men da han er startet på uddannelse, må jeg til at finde en anden, og da har jeg også tænkt mig, det skulle være en fra min fagforening.

Har du ikke et familiemedlem, som du stoler på (min bror brugte mig, indtil han fik sin FP) eller en god veninde, for to par ører hører altså bedre end et par, og det kan godt være tiltrængt, hvis man som mig har problemer med koncentration og hukommelse.

Håber det løser sig for dig! Varme hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 22:07   #9
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Tak for dit svar Hyanna - godt jeg har dig til hjælp

Jeg har lige mailet min sdagsbehandler, at min bisidder er syg og jeg ikke kan nå at få en anden med, så må jeg se, hvad de siger til det..... Min far vil godt tage med hvis de VIL se mig.

Jeg har altid været til alle møder selv indtil sidste gang, hvor jeg havde vores socialrådgiver fra familieafd. med og det synes jeg var rart. Mødet blev lidt mere ligeværdigt, når de stort set altid sidder 2 mennesker overfor mig. Ligesom dig har jeg også store problemer med koncentration og hukommelse og jeg er ved at køre ned på det her, kan jeg mærke, så jeg vil gerne have en hjælper med

KH frk.lykke
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunens slagtebænk Nøgne tær Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 23-07-2013 09:47
kommunens rolle! einstein Lægekonsulenternes Rolle 17 30-05-2012 07:48
Kommunens magt.. stolpesten Alt det andet 5 22-05-2012 07:57
?? kommunens lov?? chica Alt det andet 15 13-02-2012 13:03
Kommunens tidsfrist. MorWettendorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-11-2009 01:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension