K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2010, 00:24   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Eeeej, hvor GODT hejdien!!!

Mit problem er at jeg ikke kan åbne noget som helst der har pdf i slutningen - heller ikke når jeg googler!!!

Nå, men så må han bare underskrive brevet, der er jo heller ikke noget forgjort i det.....og skemaet er nok bare et gammelt standartskema som de ikke har råd til at lave om

Og så må jeg vedlægge et brev hvor i jeg fortæller at vi kan aflevere lønsedlerne hver gang han får en.....der står også noget om feriepenge og den slags, og jeg ANER IKKE noget om det....
Men de kan jo få lønsedlerne allerede fra December, så det passer med 1 Januar. Han fylder 18 d 19 December.

Samlet må vi heller ikke have en formue på 100.000 kr - jeg synes altså de strammer den lige lovligt meget. Hvad har hans formue nu med mig at gøre?
Og blander min søn lige lovligt meget ind i økonomien. Vi har vel ikke forsørgerpligt overfor hinanden.

Når han fylder 18 år, så kører han jo sit eget show, køber selv sin mad, toiletartikler, sko, beklædning, fornøjelser og ALT simpelthen, og har INTET med mig at gøre - bortset fra at han får lov at bo her fordi der er så koldt på gaden
Og nu må han heller ikke spare penge op, uden at det kommer til at gå ud over mig, selvom jeg overhoved ikke får andel i DE penge

Underligt system. Synes vi begge to bliver ramt på en dum måde.

Det der står i det du har kopieret, og at han må tjene 16.900 kr - er det før skat??? Og hvor meget er det så efter skat??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 00:49   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det var før skat her i hvertfald ...
Efter skat kommer jo an på hans fradrag osv ..

Og kan kun give dig evig ret i at det er et underligt system, begge mine drenge var ude inden de var 19 år for vi kunne simpelthen ikke få det til at løbe rundt med boligsikring og det de tjente og det jeg mistede osv ..

Heldigvis bor jeg et sted hvor børn af andre lejer har fortrinsret til de små hybler der er så de er naboer (var den ene er flyttet ind til Køge med to venner i en 4 værelses lejlighed )
men det er bestemt ikke hverken nemt at klare den økonomisk hvis man ikke smider ungerne ud på deres fødselsdag eller for den sags skyld nemt (besværligt med vekslende løn indtægter )


Jeg må indrømme at jeg heller ikke fatter hvad det skal gøre godt for, det er jo det samme der vil ske med SU hvis de tager den fra de hjemmeboende dem med små indtægter vil ikke have råd til at give deres unger en god start ...

Men har du tænkt på om ikke det ville være nemmere hvis du simpelthen lejede et værelse ud til din søn .. ved ikke om de godtager den men betaler han husleje har sin egen hylde i køleskab osv så er det måske lige før det er nemmere at finde ud af på den måde ....
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 10:10   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Og mht. boligsikring/støtte vil jeg bare sige hellere oplyse for lidt end for meget !

Man kan ikke få udbetalt mere i boligsikring selv om man har tjent mindre end først angivet, dog bliver man trukket hvis man har tjent mere !! Det er min erfaring. Så hellere oplyse mindre end forventet og sætte penge til side for evt. efterbetaling.

Den med evt. udlejning af værelse er dog også en god idé hvis det kan lade sig gøre !!? Så kan din søn måske søge om boligsikring herfor

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 11:29   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg glæder mig i hvert fald til at jeg kan ringe til boligsikringen i morgen, så må de lige guide mig lidt, så jeg kan få sendt det brev afsted. Og så kan jeg jo spørge om han istedet så må leje et værelse her, for det er helt urimeligt at han hverken kan spare op eller arbejde som det passer ham, fordi jeg ellers synker i grus på det....

Det med formuen på de 100.000 kr tilsammen er også lidt af et problem, for når han får sine børneopsparinger når han fylder 18, så har han væstentligt mere, og jeg har så ikke nogen nævneværdig opsparing.
Vi skal også oplyse om vi ejer bil, båd eller andet - og han vil gerne købe en bil til næste år, og ifølge skemaet skal værdien af bilen så også medregnes.....jeg har slet ikke kørekort eller bil.

Men det KAN jo være, at skemaet er SÅ standart, at det også omfatter nogle kontanthjælps regler, for der er også rubrikker mht kontanthjælp, hvilket vi så ikke har noget at gøre med. Men måske er spørgsmålene om værdier og formue, også en del af kontanthjælpssystemet. Eller giver det næsten ikke mening.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 14:39   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Men har du tænkt på om ikke det ville være nemmere hvis du simpelthen lejede et værelse ud til din søn .. ved ikke om de godtager den men betaler han husleje har sin egen hylde i køleskab osv så er det måske lige før det er nemmere at finde ud af på den måde ....
Det er mange år siden at jeg læste om den mulighed et eller andet sted, sikkert i et af de der blade der bliver omdelt i lejligheder, hvori der også er nyt på det sociale område og noget om beregning af boligydelse.
Husker ikke navnet på bladet, desværre.

Men deri læste jeg om det, det var noget med, at det antal kvadratmeter som det unge menneskes værelse var på blev fjernet fra beregningen, sådan at man fik boligydelse til det antal kvadratmeter færre.

Er det mon forståeligt det jeg har skrevet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 15:07   #26
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
ihh de dumme regler
Du skal bare huske at der er noget om du bliver beskattet af de penge du "tjener" ved udlejlning.Kan ikke helt huske hvor meget og hvordan men andre kan måske lige hjælpe der ? Det gælder om at være dobbelt så snedig som systemet
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 15:37   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hihihi ja, hvis man lejer et værelse ud, så skal beløbet jo nærmest være symbolsk

Men jeg håber de kan hjælpe mig lidt påvej, de må jo være til at tale med...

Og så håber jeg da det vil give bonus, at han er 18 og arbejder, for billedet kunne jo sagtens have set anderledes ud - som i at han stod uden tag over hovedet og skulle søge kontanthjælp/bolig/og boligsikring senere.....han kunne jo hurtigt blive kommuenen et dyrt bekendtskab.

Så lad os nu se om det lønner sig at have en flittig ung på arbejdsmarked, eller om vi økonomisk skal tvinges i knæ, så vi må smide håndklædet i ringen og overlade det hele til kommunen

...............man ved jo aldrig med dét system. Har aldrig rigtigt synes det har fungeret optimalt hvis man er så uheldig at sidde på bunden, der er en tendens til, at man bliver presset ydeligere ned af, og at børnene også bliver presset ned i kategorien om, at æblet sjældent falder langt fra stammen.
Stærkt støttet af kommunen som ikke har den nødvendige rummelighed til at tænke fremsigtet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 15:48   #28
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja det er da utroligt, når de er 17 år og 364 dage er de et barn, men dagen efter voksen

Og det kan da overhovedet ikke være rigtig hans børneopsparing skal kunne komme til at berøre dig.....han skal vel ikke forsørge dig

Sørme ikke sært folk ikke kan finde udaf hvad der er op og ned....og det kan de jo hellere ikke på kommunen......så derfor siger de et og man hænger på den og skal betale en masse penge tilbage til kommunen fordi de hellere ikke kender reglerne.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 18:19   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
...............man ved jo aldrig med dét system. Har aldrig rigtigt synes det har fungeret optimalt hvis man er så uheldig at sidde på bunden, der er en tendens til, at man bliver presset ydeligere ned af, og at børnene også bliver presset ned i kategorien om, at æblet sjældent falder langt fra stammen.
Stærkt støttet af kommunen som ikke har den nødvendige rummelighed til at tænke fremsigtet.
Helene, tror du ikke at det bare generelt er irriterende for kommunene at folk kommer ind for at søge kontant hjælp, jeg tror nu ikke at de kører noget "familie sammen køring" på den måde eller tror du ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 19:14   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
ihh de dumme regler
Du skal bare huske at der er noget om du bliver beskattet af de penge du "tjener" ved udlejlning.Kan ikke helt huske hvor meget og hvordan men andre kan måske lige hjælpe der ? Det gælder om at være dobbelt så snedig som systemet
Hvis det er som jeg beskriver i mit forrige indlæg, så behøver den unge jo sådan set ikke at betale for værelset, det indgår bare ikke længere i beregningen af boligydelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemmeboende børn over 18 kerozen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-03-2013 14:36
Førtidspension, boligsikring - barn der fylder 18! Ninja Alt det andet 34 28-10-2012 13:07
kontanthjælp over 25 - hjemmeboende??? sandie86 Alt det andet 11 08-01-2011 10:56
Hjemmeboende voksen barn Lena4700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-07-2009 10:22
økonomisk hjælp til hjemmeboende barn over 18 år buster Alt det andet 8 17-08-2008 00:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension