K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2018, 13:27   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Med en løntillæg for skæv tjeneste vil man omregne tillægget til timer, når der er tale om en fast stilling og ikke skiftende vagter.

Derfor kommer 15 timer let op over den grænse på 18 timer, som er for fleks.
Jeg har selv arbejdet i fleks som aftenvagt.
Ehm det relevante for om man er i målgruppe for fleksjob, er da ens arbejdsevne. Ikke hvor meget man tjener de timer man arbejder.

Og herefter har timetallet ikke relevans for beregningen af flekslønstilskuddet.
"Fleksløntilskuddet nedsættes på grundlag af den fleksjobansattes lønindtægt i fleksjobbet og eventuel anden lønindtægt. Ved beregning af fleksløntilskuddet skal der derfor ikke anvendes oplysninger om den fleksjobansattes antal arbejdstimer i jobbet. Antallet af arbejdstimer indgår heller ikke ved fastlæggelsen af ”loftet” for, hvad fleksløntilskud og lønnen fra arbejdsgiveren i alt kan udgøre."

"Fleksløntilskuddet og lønnen m.v. kan tilsammen maksimalt udgøre niveauet for lønnen ved ansættelse på fuld tid på ordinære vilkår i den pågældende stilling, dvs. hvad den fleksjobansatte ville få i løn, hvis den pågældende var ansat på fuld tid i samme stilling på ordinære vilkår. Derved vil personer på sammenlignelige ansættelsesvilkår ikke kunne opleve en indkomstfremgang ved overgang fra ordinær beskæftigelse til fleksjob samtidig med, at ordinært ansatte medarbejdere ikke vil opleve, at en ansat i fleksjob samlet set vil have en højere indtægt pr. måned end en ordinært ansat.

Lønnen i en fuldtidsstilling skal fremgå af aftalen om fleksjobansættelsen. Det er arbejdsgiveren, som skal oplyse, hvad den ansatte i fleksjobbet ville være berettiget til i løn, hvis den pågældende var ansat på fuld tid på ordinære vilkår i den pågældende stilling. Arbejdsgiverens oplysning om, hvad lønnen på fuld tid på ordinære vilkår er, udgør lønloftet for, hvad fleksløntilskud og løn tilsammen højst kan udgøre. Der skal ikke foretages beregninger af lønloftet, da det er arbejdsgiverens oplysninger om lønnen, der lægges til grund.

Med løn på fuld tid forstås den fleksjobansattes løn omregnet til lønnen på fuld tid på det pågældende arbejdsområde, dvs., uden arbejdstidsnedsættelse og uden evt. reduktion af timelønnen på baggrund af den nedsatte arbejdsevne. Hvis der ydes tillæg i form af genetillæg, aften/nattillæg, weekendtillæg m.v., skal arbejdsgiveren oplyse den gennemsnitlige månedsløn for en medarbejder, der er ansat på ordinære vilkår i samme stilling. Hvis en person fx er ordinært ansat som sosu-assistent med skiftende vagter, og pågældende modtager 22.000 kr. i gennemsnitsløn om måneden, vil dette udgøre loftet for den fleksjobansattes løn. Hvis den fleksjobansatte har skiftende vagter, skal arbejdsgiveren således oplyse jobcenteret om, hvad den gennemsnitlige løn for ordinært ansatte, der arbejder på fuld tid i den pågældende stilling, udgør. "

Jeg kan intet finde om, at aftentillæg eller lignende, skulle tælle som ekstra arbejdsevne.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 14:08   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ehm det relevante for om man er i målgruppe for fleksjob, er da ens arbejdsevne. Ikke hvor meget man tjener de timer man arbejder.
Jeg gentager !
Tillæg i fast forskudt tjeneste udregnes til timer, og derfor har det relevans i forhold til hvor mange timer man betegnes som selvforsørgende på.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 15:01   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jeg gentager !
Tillæg i fast forskudt tjeneste udregnes til timer, og derfor har det relevans i forhold til hvor mange timer man betegnes som selvforsørgende på.
Er det noget du har en kilde på, som du kan henvise til?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 20:14   #14
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Er det noget du har en kilde på, som du kan henvise til?
Det fremgår af overenskomsten indenfor de fag der har fast arbejde på skæve timer, at tillæggene er konverterede til timer.
32 timer aftenvagt er fuld tid,det samme er 28 timer nat.

Og husk, kommunen afgør sagen på om hvorvidt man kan gøres selvforsørgende.

Så med en arbejdsevne, hvor trådstarter regner med 15 timer aftenvagt, er det lige på vippen om arbejdsevnen er nedsat til 50 procent, der er det gyldne skæringspunkt for fleksjob.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 22:08   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det fremgår af overenskomsten indenfor de fag der har fast arbejde på skæve timer, at tillæggene er konverterede til timer.
32 timer aftenvagt er fuld tid,det samme er 28 timer nat.

Og husk, kommunen afgør sagen på om hvorvidt man kan gøres selvforsørgende.

Så med en arbejdsevne, hvor trådstarter regner med 15 timer aftenvagt, er det lige på vippen om arbejdsevnen er nedsat til 50 procent, der er det gyldne skæringspunkt for fleksjob.
"Ved ansøgning om visitation til fleksjob skulle kommunen vurdere nedsættelsen af ansøgerens arbejdsevne i forhold til normalt fuldtidsarbejde (37 timer), uanset at ansøgeren arbejdede mindre end fuldtid forud for ansøgningen om fleksjob."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153486

Jeg mangler stadigvæk en kilde fra dig på, at lønmæssige forhold har en betydning ift vurderingen af en persons arbejdsevne.

Udover det:
https://elmer-adv.dk/nyheder/ankesty...-lovgivningen/
Det kan godt være at kommunerne siger 18 timer, men det må de ikke bare ifølge loven.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2018, 23:15   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er enig @Mistymiss....jeg tror heller ikke at de vurdere det på den måde....Jeg har aldrig stødt på så meget som et eneste tilfælde hvor de har gjort det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2018, 07:19   #17
Babyrex
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Lokation: Helsingør
Alder: 34
Indlæg: 24
Styrke: 14
Babyrex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Er de 12.000 før skat og inkl pensionsordninger?
For i så fald ja

Vel og mærke såfremt 26.660 ikke overstiger det du havde fået, hvis du var ansat 37 timer om ugen
Jeg ved ikke en dyt om pension - men de 12.000 er det som jeg ville tjene på 15 timer i mit nuværende job, før skat.. :-)
Og det er under hvad 37 timer ville give. Der er næsten ingen der har 37 timer i min type stilling, men det ville give lige omkring 33.000.. Kotumen er at man har 28 timer, hvilket giver 25-26.000 :-)

Det lyder godt nok indviklet, men det lader til at de regnes ud fra reel løn og ikke standart timelønnen.. ville da være dejligt at stige i indkomst, men så længe jeg bare bibeholder min løn, er jeg tilfreds... Og falder jeg i indtægt, så er det bare sådan det er - jeg har brug for flex, uanset hvad jeg tjener på det :-)
Babyrex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2018, 08:16   #18
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Babyrex Se meddelelser
Det lyder godt nok indviklet, men det lader til at de regnes ud fra reel løn og ikke standart timelønnen.. ville da være dejligt at stige i indkomst, men så længe jeg bare bibeholder min løn, er jeg tilfreds... Og falder jeg i indtægt, så er det bare sådan det er - jeg har brug for flex, uanset hvad jeg tjener på det :-)
Tal med din fagforening om det, de kan forklare dig hvordan timer udregnes i forhold til fast aften/nat.
Og også hjælpe med om du er berettiget til fleks hvis du arbejder 15 timer under disse vilkår.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2018, 08:49   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Babyrex Se meddelelser
Jeg ved ikke en dyt om pension - men de 12.000 er det som jeg ville tjene på 15 timer i mit nuværende job, før skat.. :-)
Og det er under hvad 37 timer ville give. Der er næsten ingen der har 37 timer i min type stilling, men det ville give lige omkring 33.000.. Kotumen er at man har 28 timer, hvilket giver 25-26.000 :-)
Ja så er du langt fra lønloftet

Men det der modregnes i flekslønstilskuddet, er lønindtægt fra arbejdsgiver INKL pensionsordninger. Både den du selv indbetaler til at din egen løn, og den arbejdsgiver betaler til for dig.

Og ja, din løn skal følge gældende overenskomst
Og det er din løn det beregnes ud fra, altså det der skal modregnes.

Som fleksjobber får man løn fra arbejdsgiver som hvis man var normalt ansat, bare på færre timer.
Lad os f.eks. sige at du arbejdede 15 timer, men kun 10 timer effektivt. Så ville arbejdsgiver skulle lønne dig for 10 timer. Men de 10 timer skulle så tilgengæld lønnes som hvis det var en hver anden alm ansat
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension