K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2007, 15:24   #11
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Til Odense Byråd




Blommenslyst, den 22. oktober 2007









Vedhæftet fremsendes hermed socialministerens endelige svar på spørgsmål nr. S 151, stillet af Line Barfod (EL):

Spørgsmål nr. S 151:


"Mener ministeren, at det er rimeligt, at det er næsten umuligt for borgere at få fjernet urigtige oplysninger fra deres journaler, og hvis ikke, hvad vil ministeren så gøre, for at borgerne kan få berigtiget urigtige oplysninger?"


Jeg skal venligst anmode Odense Byråd om at læse svaret nøje, specielt vil jeg gerne fremhæve følgende passager i brevet;
  • Efter retssikkerhedsloven er det kommunalbestyrelsen, som er ansvarlig for, at sagen er oplyst i tilstrækkeligt omfang. Det indebærer bl.a., at kommunalbestyrelsen er ansvarlig for, at oplysningerne i sagen er pålidelige.
  • Hvis sagen behandles efter reglerne i persondataloven, skal kommunalbestyrelsen berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis den registrerede person beder om det.
  • Det påhviler kommunalbestyrelsen snarest muligt at tage stilling til, om begæringen om berigtigelse, sletning eller blokering kan imødekommes, og i givet fald at foretage sletning, berigtigelse eller blokering af oplysningerne.

Set i lyset af at Odense Byråd blev orienteret om min sag den 15. august 2007 - og holdt løbende orienteret lige siden, skal jeg anmode om en hurtig tilbagemelding.

Til orientering skal jeg oplyse at denne mail offentliggøres på www.k10.dk.

Yderligere oplysninger omkring min sag kan eventuelt findes på http://www.sitecenter.dk/radby/

Med venlig hilsen



Lena Bæk Michelsen

Korsebjergvej 6

5491 Blommenslyst
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 19:37   #12
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej Lena

Tak for din mail. Jeg har bedt om at få sagen på dagsordenen i Arbejdsmarkedsudvalget. Ligesom sidste gang, så vender jeg tilbage til dig, hvis jeg har nyt.

På vegne af den Konservative gruppe

Mai Henriksen
-------

Ja ja Mai - sidst skrev du;

Kære Lena

Jeg kan ikke referere, hvad der er blevet sagt på vores interne møder, men blot fortælle, at jeg har set omtalte brev fra Michael Hein Petersen som konkluderer, at sagen er afsluttet, og det er det jeg henholder mig til.

Som skrevet i min tidligere mail går vi som byrådsmedlemmer ikke ned i enkeltsager, da kommunalpolitik ikke er et fuldtidsarbejde. Jeg vil derfor bede dig rette henvendelse til rådmand Erik Simonsen, som er ansvarlig på området, og som kan anvise dig fremtidige handlingsmuligheder i denne sag.

Mvh Mai Henriksen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 20:19   #13
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Lena - jeg beundrer dig virkelig for, at du har kræfterne til at kæmpe så hårdt!! Det er SÅ godt gået - stort skulderklap til dig

Og et kram
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 20:38   #14
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
weeeeeeeeeeeeeee danser go-go på bordene. Tak for de fine ord
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 20:46   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man bliver helt forpustet af din kamp, Lena.

Fald nu ikke ned fra bordet.

Gad vide, om Arbejdsmarkedsudvalget mener, at den form for sagsbehandling skulle hjælpe dig IND eller UD af arbejdsmarkedet?

Hvis de UNDERkender dit helbred, kommer du jo ALDRIG IND på arbejdsmarkedet, vel?


Hvis de ERKENDER dit helbred, peger det på pension.

Det er svært at spare penge for kommunerne, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 21:31   #16
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Tak søde Zuza

Du er nu også super til at skabe nye strøtanker med dine indlæg, så jeg griber bare bolden
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 21:47   #17
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Talking uuuuuuuuuuuups nej - kom igen til at sende en mail

Kommunernes Revision A/S
Østre Stationsvej 43, 1. tv.
Postboks 309
5100 Odense C
Att: Revisionschef Ib Ketelsen




Blommenslyst, den 22. oktober 2007





Jeg har erfaret, at det er Jer der er ansvarlig for revisionen i Odense Kommune.

For god ordens skyld skal jeg forespørge, om det også er jer der fører tilsyn med, om sygedagpengesager behandles korrekt, omkring såvel lovgivningen som generelt med sagsbehandlingstider?

Såfremt dette skulle være tilfældet, skal jeg venligst anmode Jer om at kigge nøje på min hjemmeside http://www.sitecenter.dk/radby/hjemmeside/

Som det fremgår af hjemmesiden er det min vurdering, dels at pensionsafslaget et ugyldigt, dels at såvel sociallægeerklæring, psykolograpport samt ressourceprofil er ukorrekte og derfor bør fjernes.

I er naturligvis velkomne til at kontakte mig for yderligere information.

Afslutningsvis skal bemærkes, at jeg d. 12. juli 2007 fik genoptaget mine sygedagpenge - og ikke har hørt noget siden (8 ugers opfølgning er igen ikke overholdt, idet der nu er gået 14 uger UDEN EN LYD).

Denne mail offentliggøres på www.k10.dk


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 21:53   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan takke Beskæftigelsesministeren. Jeg overlever UDELUKKENDE på sort humor fra nu af. Jeg har hverken råd til mad eller andet.

Denne her slog simpelthen ALLE REKORDER.

Af alle løgne slår denne her ALT.

Og den BEVISER, at DU er IKKE DEN ENESTE, der hetzes, Lena.

Lad os få de 110.000 andre til at sende mails i samme omfang, som du gør,Lena.

Prøv du at spørge på Christiansborg, hvor mange der er i samme situation, som du er... Det svar gad jeg godt høre.

Måske man skulle spørge på Christiansborg om, HVOR mange arbejdsløse der egentlig er, og om det går BEDRE eller VÆRRE.

Og HVORFOR Beskæftigelsesministeren i SAMTLIGE medier reklamerer for sig selv og siger, at der er UNDER 100.000 arbejdsløse.

Pressemeddelelse fra Beskæftigelsesministeriet den 22. oktober 2007


Citat:
Citat:
Normalt har de allersvageste været en ret stabil gruppe og meget lidt konjunktur-følsom, da gruppen først og fremmest består af mennesker, som længe har stået uden for arbejdsmarkedet, og som har problemer ud over ledighed. Men siden 2005 er antallet mindsket med 20.000 personer – fra cirka 130.000 til cirka 110.000.

Inden for det sidste år har over 10.000 personer forladt gruppen. Og af dem er næsten halvdelen kommet i arbejde eller uddannelse. Resten er kommet på førtidspension, fordi de ikke kan arbejde, eller de er kommet på andre ordninger tættere på arbejdsmarkedet.
http://www.bm.dk/sw22818.asp

Det sidste år har OVER 10.000 forladt gruppen. NÆSTEN halvdelen i job eller uddannelse (måske tvunget på SU), OVER HALVDELEN på førtidspension eller andre ORDNINGER tættere på arbejdsmarkedet. (Er det fleksjob? Jamen, de er jo OGSÅ ledige... og får ALDRIG job, altså IKKE tættere på arbejdsmarkedet.)

Kan det være rimeligt at hetze over 100.000 for at få UNDER 5.000 i job eller TVUNGET på SU?

HVORFOR står der INTET om, at disse får revalidering, når de nu har så store problemer med at komme ind på arbejdsmarkedet?
Næ, for SU er billigere, og så kan de "svage" få studielån, som de aldrig kan få afdraget. Og starte på en uddannelse, de ikke kan fuldføre. Resultat: Større gæld.


Pressemeddelelse fra Beskæftigelsesministeriet udsendt den 30. august 2007


Citat:
Citat:
Tæt på danmarksrekord i lav ledighed
Ledigheden faldt med 6.200 personer fra juni til juli 2007. [B]Ledigheden er nu på 90.500 [/B]
http://www.bm.dk/sw21362.asp


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 22:00   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu knækker min film altså helt af grin, Lena...

Du har netop postet dit indlæg med revisionen, samtidig med mit med Beskæftigelsesministerens ENORME REGNEFEJL.

Nu kommer det aller sjoveste af det hele.

Beskæftigelsesministerens spindoktor Charlotte Jepsen skal have nyt job. Hun er ansvarlig for de pressemeddelelser med antal arbejdsløse, som jeg lige har skrevet ovenfor.

Med de ENORME FORSKELLE...

Du kan simpelthen ikke gætte, hvad hun skal lave nu...

Hun skal nemlig være direktør for Foreningen af statsautoriserede revisorer.
(TV2 Tekst-tv, side 156)

Nej, nu ligger jeg altså på gulvet af grin.... kan ikke mere. Har mega-ondt i maven. ha-ha-ha....

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2007, 22:04   #20
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skal vi starte en indsamling til køb af kugleramme måske
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Persondataloven: sletning af urigtige oplysninger gunvor Den nyttige viden vi alle har 15 24-07-2017 21:36
Kan man slette urigtige oplysninger i journal? Teletrold Alt det andet 5 04-04-2013 13:19
Sletning af urigtige oplysninger Ricky M. Alt det andet 9 13-01-2012 10:48
urigtige oplysninger i journal pinballs Dit og Dat 18 08-07-2009 01:20
§20-spørgsmål om at få fjernet urigtige oplysninger zuza Nyt om loven 3 29-10-2007 20:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension