K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2008, 09:33   #1
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
Unhappy flexjob

Hejsa
jeg er ny herinde ,og har læst lidt af det i har skrevet og kan se at jeg har samme problemer med flexjob, kommune og jobcenter. Så måske jeg kan få hjælp herinde eller gode råd. lige lidt om min situation ,jeg har gået i 13 år uden job kæmpet en brav kamp med det komunale system, har været i arbejdsprøvning i 1999 og 2003 hvor det viste sig at jeg kunne klare 3 timer . i maj 2003 blev jeg visiteret til flexjob og har gået uden kommunenes indblandig indtil januar 2007 hvor jeg blev sendt på kursus .på jobcenter marselisborg i horsens . og siden har jeg været i 2 praktikker som jeg ikke kunne klare det andet sted var jeg ansat i 2 mdr som forløb godt men hun havde ikke råd til og have mig . Så blev jeg sendt et andet sted hen med rengøring som jeg heller ikke kunne klare var der i 2 dage hvorefter jeg søgte læge og der blev der sagt at jeg ikke lige skulle have job som indeholdt rengøring .blev så indkladt til samtale hos sagsbehandler og jobkonsulent og fik denne besked at jeg skulle have fundet et flexjob inden 1-5-08 . ellers ryger min rådighed som flexjobber.
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 10:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Skattepige og velkommen til siden...

Citat:
Du skriver

blev så indkladt til samtale hos sagsbehandler og jobkonsulent og fik denne besked at jeg skulle have fundet et flexjob inden 1-5-08 . ellers ryger min rådighed som flexjobber.


Altså det passer ikke det er en græsk katolsk løgn som kommunener fyre af når deres egen refusion ryger sig en tur...

Jeg tror at du kunne have glæde af at læse denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1623 det er også en borger der blev truet på samme måde som dig, men der er ikke hold i det kommunen siger til dig og det de gør, det her bliver en længere smøre og en del spørgsmål som der skal besvares før man kan komme videre, men det er vigtigt at du kommer videre hurtigt ....

Du skriver dit forløb her, men du skriver ikke om din ressourceprofil er opdateret er den det ?

Jeg formoder at din læge da du var der skrev til din kommune at du ikke skulle have rengøringsjob ?

Har du på noget tidspunkt nægtet at deltage i revurdering eller job praktiker ?

Har du i din ledighedsperiode været til møde med jobcenter og hvor mange gange (eller er det som med os andre man høre ikke noget fra dem i årevis ) ?

De job du var ude i fik du at vide de var i forbindelse med en revurdering ?

Hvis jeg var dig så sende et brev til sagsbehandler , og jobkonsulent hvor du påpeger alle fejlene i din sag ...


Hvis de mener at du er umulig at anbringe i job så skal de se på mulighederne for førtidspension og ikke tvinge dig til at finde et job selv...

bevæg grunden til at kommunen gør det som de gør mod dig nu, skyldes at hvis ikke de finder et job til dig så vil de miste deres refusion til dig fra staten og du bliver dermed en udgift for kommunen ....

Den eneste måde de kan fratage dig din ledighedsydelse er hvis du ved et mirakel er blevet rask eller du selv nægter at tage et job (og det skal vel og mærke være et job du kan klare )

Du skal hurtigst muligt skynde dig at skrive et brev til din sagsbehandler og jobkonsulent og du skal samtidig sende det til borgmesteren sådan at denne er opmærksom på den dårlige sagsbehandling ...

Hvis du ikke magter det selv så vil jeg godt skrive et udkast til dig som du kan bruge ved at lave lidt om i det ....

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 10:45   #3
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej igen

tak for dit hurtige svar
1 resurseprofil blev lavet sidste år sammen med jobcentret så ved ikke om den er opdateret sidste mislykkede job var her den 3-4 marts hoslægen den 6 marts

2 nej hun sagde at hvis de ville vide mere kunne de kontakte hende

3 nej

4 har kun været tilknyttet dem et år og har haft rimelig kontakt

5 nej

lige en anden ting har ingen diagnose kun kronisk smerte patient

har af en pålidelig kilde fået at vide at kommunen har 25 flexjob uden for normeringen
men der kan jeg ikke komme i betraktning da de har deres tvivl om min rådighed
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 10:59   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er det jo sådan at du er visiteret til fleksjob og hvis de skal tage din ledighedsydelse fra dig kræver det en revudering og at der er en konkret grund samt at de meddeler dig det på skrift sammen med en ankevejledning ...

Jeg kan se at du har lavet din ressourceprofil sammen med jobcenteret for et år siden , hvad med før den tid havde du da ikke en ....

du har haft rimlig kontakt med jobcenteret det sidste år, hvad med alle årene før ?

at du ikke har en diagnose men er visiteret til fleksjob pga kroniske smerter er ikke nok til at tage din ledighedsydelse, kronisk smerter er skam også en diagnose ,

Hvis jeg var dig så ville jeg skynde mig at få en skrivelse afsted til dem også så de ved at du nu er i gang med et modtræk , det er ikke lovligt bare at stoppe en forsørgelse her til lands heller ikke selv om de prøver nok så meget , og jeg ville også hvis jeg var dig bede om en aktindsigt ...

ligeledes skal du sørge for at have en bisidder med og gerne en optager til alle møder ...

Og hvad er det de mener vil de tage din ledighedsydelse men bevare din fleksvisitation (så er du under nogle andre regler ) men ok det er en stor mundfuld , du kan evt tage det her udkast og sende det til din kommune sammen med en skrivelse om aktindsigt ....

Her er et udkast til hvad du evt kan skrive, husk det er vigtigt at du modtager en kvittering både på aktindsigterklæringen (hvis du sender det med mail skal du huske at gemme den afsendte mail) og skrivelsen

håber det kommer til at gå men min erfaring siger mig at de plejer at fare lidt mere med lempe i det øjeblik en borger beder om at få alt på skrift ...

link til en aktindsigterklæring er her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html


Citat:
Att (sagsbehandler og jobkonsulent) evt borgmester

På mødet med jer den XX oplyste i mig om at hvis ikke jeg selv havde fundet et fleksjob inden den 1-5-08 ville i stoppe for min ledighedsydelse.

Jeg ønsker derfor at få oplyst efter hvilke lovhjemmel i mener at i kan gøre dette, jeg har på intet tidspunkt nægtet at arbejde, jeg har overholdt alle mine forpligtigelser og jeg har samarbejdet alt det jeg kunne..

Jeg har gået ledig siden 03 og i alt denne tid har kommunen ikke formået at hjælpe mig tættere på et fleksjob , jeg er viden om at i fik mig ud i en 2 praktiker det ene sted forløb godt men de havde desværre ikke råd til at ansætte mig.

Det andet sted var som i jo allerede er viden om et rengøringsjob som jeg af helbredsmæssige grunde ikke kunne varetage, efter lovgivningen omkring fleksjob er der ingen af disse ting der retfærdiggøre et stop af min ledighedsydelse og dermed mit forsørgelsesgrundlag.


I loven omkring fleksjob står der at følgende kriterier skal være opfyldt for at få ledighedsydelse.

Forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse

1. Personen har ikke et rimeligt tilbud om arbejde.

2. Personen skal tage imod et rimeligt tilbud om aktivering eller andre tilbud, som kan forbedre mulighederne for at få et arbejde.

3. Personen må ikke være selvforskyldt ledig.

I det jeg mener at alle tre forudsætninger er opfyldt af mig har jeg meget svært ved at se grunden til den besked fra jer om stop af min ledighedsydelse.

Samtidig gør jeg opmærksom på at det i følge loven er kommunens ansvar at hjælpe en ledig flekser i job, jeg er klar over at man også selv skal søge og har da også gjort dette adskillige gange i tiden fra 03 og frem til nu, men fra kommune og jobcenter har jeg kun oplevet passivitet hvad jeg finder meget beklageligt ...

Derfor vil jeg gå videre med denne sag da jeg syntes det er totalt utilbørligt at man fra sagsbehandlers side og jobcenter "truer" en borger på deres eksistensgrundlag ud fra at man ikke formår at få borgeren i arbejde...

Mener i efter mine praktiker at jeg er for svær at placere i job på grund af mit helbred, så må det jo som det også skrevet står i loven være en revurdering hvor man kigger på hvorvidt jeg opfylder betingelserne for en socialpension.

Jeg er ikke herre over mit helbred lige så lidt som kommunen er , og trusler mod min person gør ikke noget bedre , snare meget værre derfor bedes i oplyse mig om efter hvilke love og paragrafer det er i mener at kunne tage min ledighedsydelse, jeg vil ligeledes gerne have det oplyst på skrift samt at i agter at stoppe min ledighedsydelse pr 1-5-08 og en anke vejledning..

Da jeg vil mene at fremgangsmåden ikke henholder sig til loven, samtidig vil jeg gerne bede om fuld aktindsigt se aktindsigterklæringen der er vedlagt .

Mvh

Dit navn og cpr nummer.
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 11:08   #5
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
det er en stædig kommune alle skal ud man må ikke gå hjemme og kan man ikke få det job man kan klare må man prøve et andet job det jeg ikke kan klare er ega= ensidig gentagende arbejde tung løft og rengøring har daglige smerter i finger ,arme ,skulder , nakke, lænd og slidgigt i begge mine knæ.
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 11:19   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Selv stædige kommuner skal overholde de danske love

men mange gange kræver det at de finder ud af at borgerne kender loven og er villig til at bruge den, uhyggeligt mange kommuner går efter devisen går den så går den , forstået på den måde at stopper de din ledighedsydelse på ulovligt grundlag og du bare bliver ked af det og acceptere ja så spare de mange penge....

Træffer de ulovlige afgørelser på 100 personer og bare halvdelen ikke ved hvordan man anker en sag, så har de tjent pengene hjem, og den del som ved at de kan anke en sag ja de skal jo først sende sagen til kommunen, og kommunen kan så allerede der lave deres ulovlige afgørelse om, på den måde sørger de så også for at det ikke kommer til ankestyrelsen kendskab hvor mange ulovlige afgørelser de prøver at trumfe igennem over for borgene ...

desværre er den eneste måde vi kan komme uden om det, at sætte hårdt mod hårdt , lære loven at kende lige så godt som dem og ikke finde os i noget som helst ...

En god måde at lave noget i den ventetid du er igennem nu, kunne være at gå til sin læge og meget detaljeret aflevere en seddel om hvor det gør ondt hvornår det gør ondt og hvordan man ellers har det og så få lavet en god gennemgribende undersøgelser hvor man måske så kan blive i stand til at få en diagnose ....

det kan altid gavne i din sag og samtidig må det være ulideligt at rende rundt med en masse smerter som man ikke ved hvad kommer af ....

bed evt om at få tjekket dit d vitamin tal , og hvad med fib er der kigget på om det er det du lider af ?

jeg har nøjagtigt de samme smerter som dig, og har hele tiden fået at vide at det er borrelia , men nu er man kommet i tvivl om det kun er det eller om der også er andet og jeg er igennem hele spekteret af undersøgelser , og de startede med d vitamin tallet som var alt for lavt viste det sig... og der fik jeg d vitaminer smerterene har det ikke hjulpet på men jeg er knap så træt mere (selv om det ikke hjalp helt så meget som jeg havde håbet )

men der sker noget og det er en lettelse... så måske et godt grundigt samarbejde med din læge ville være på plads ?

bare en tanke og et forslag ....

jeg mener at der er mange ting du kan gøre for at gøre din egen sag og dermed din liv nemmere ...
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 11:25   #7
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
tak det var noget af en skrivelse men jeg går ikke ned i ydelse har jeg fået at vide men skal være i en job afklaring fra 8-15 hver dag fra 1-5
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 11:31   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er 7 timer om dagen skattepige ...kan du klare det ...du er ikke forpligtet til at være der i 7 timer om dagen...husk det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 11:33   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så lyder det mere som om det er din fleksvisitering de er ude efter og ikke kun ydelsen , du har ret til en skriftelig afgørelse med ankevejledning det er vigtigt at du husker det
  Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 11:35   #10
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
tak det holder jeg heller ikke til har været i arbejdsprøvning det blev til 3 timer
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension