K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2008, 09:35   #1
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
ressourceprofil JEG ER LOST

Hejsa jeg har i et stykke tid fulgt lidt med på denne side og syntes det er en god side tak for denne.

jeg er kommet der til med min ny komune de selv er kommet med at sagesbehandleren selv har valgt at lave en ressourceprofil og søge pension hun sagde selv hun syntes ikke der var nogen grund til at trække mig igenem mere
Men Men Men
hun sendte her før hendes ferie en stak papir med hensyn til ressourceprofilen som jeg skulle udfylde og
jeg må erkende jeg har intet fået skrevet jeg syntes disse spørgsmål virker fuldstændigt uoverskuligt for mig
jeg føler mig selv ikke istand til at kan svare på disse spørgsmål
og føler ikke jeg har overskud til bare og forsøg har kigget på dem flere gange men lagt dem igen
men jeg har det også svært ved bare at skal ringe til min læge eller snakke med fremmede
dette er noget jeg efter følgende har fået efter en del blodpropper hvor på jeg også fik depresion samt meget mere
syntes også spørgemålene drejer sig mere om hvordan det er muligt at komme i arbejd frem for hvorfor jeg ikke kan arbejde mere og hvordan jeg har det
jeg har haft 3 rigtig trælse uger hvor hun har været på ferie og jeg har haft de papir ligende forde jeg ikke har kunne overse at skulle svare på disse spørgsmål hverken
forde jeg syntes jeg kan med de fleste af spørgsmålene og forde jeg ikke haft sykisk overskud som jeg iøvrigt ikke har med ret meget og det har plaget mig og tynget mig hver dag i de 3 uger på samme måde som når jeg skal tage mig sammen til at ringe til ( læge. soc. eller lign)
dette er i forvejen en kamp for mig og jo længer tid der går med jeg ikke får det gjordt jo være får jeg det med mig selv
jeg ved ikke om nogen kan kende lidt til det problem
men nu står jeg der og ikke ved hvad jeg skal gøre
så derfor tog jeg mig nu sammen og skriver her
da det ser ud til der er mange flike og forstående menesker her inde

Er der nogen der ved hvor der måske er mulighed for at søge hjælp til dette eller hvad jeg gør

Med Venlig hilsen Thomsen

ps. unskyld de med sikkerhede mange stave fejl men håber i forstår meningen.
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 09:48   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Thomsen og velkommen til!
Jeg kan godt forstå, du har svært ved at overskue alle de spørgsmål ressourceprofilen indeholder, men det er ret vigtigt, at den bliver lavet, da den danner grundlaget for ansøgningen om førtidspension. Jeg synes, du skulle kontakte din sagsbehandler og bede hende hjælpe dig. Hun skal faktisk hjælpe - det er det hun er til for! Jo hurtigere den bliver lavet, des hurtigere kan din sag om pension afgøres, så du kan få fred og ro...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 10:18   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Hej thomsen...

Uha.. hvor jeg føler med dig, da jeg i 2007 skulle lave min, kunne jeg heller ikke overskue dette, jeg var grædefærdig kunne slet ikke forholde mig til alle de spørgsmål... min søn kom forbi ligesom jeg sad der med alle papirerne og tårerne løbende ned af kinderne, og så begyndte jeg først rigtig og tude, da han spurgte mig hvad der var galt.. Det skal du ikke spekulere mere over, nu sætter vi os ned sammen og laver denne sagde han til mig, men det tog flere dage da jeg ikke kunne koncentrerer så længe af gangen og blev så træt, men han kom troligt når jeg ringede og sagde at nu var jeg klar til og tage en tørn mere. Ved ikke hvad jeg skulle ha`gjort uden ham... han har bare været så sød og forstående igennem hele forløbet..
Hvis din sagsbehandler ikke får hjulpet dig, hvilket hun i øvrigt skal, håber jeg du har en i familien der kan træde til.. hvis det kan hjælpe dig kan jeg godt sende min til dig, så du kan se hvordan det er stillet op, den blev skrevet i Wordpad med det samme, så man bare kunne sende den pr. mail når den er færdig...

Tusinde af VARME hilsner fra Kjersti

Fat mod...
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 10:57   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg blander mig lige...

Dybt fortrolige oplysninger bør sendes via digital signatur... ikke almindelig mail.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 11:04   #5
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Velkommen Thomsen


Jeg kan nikke genkendende til det du skriver. Det er meget besværlig at koncentrere sig om så mange spørgsmål. Så kan det virkelig køre rundt i den øverste etage
Bare det at du skal vente på din sagsbehandler kommer fra ferie, kan virkelig virke stressende.
Jeg syntes at du skal tage den med ro indtil sagsbeh. kommer tilbage. Da du jo er undskyldt med at du ikke kan udfylde skemaet. Det skal hun hjælpe dig med. Håber at høre fra dig hvordan det går.

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 13:11   #6
thomsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 23
Styrke: 16
thomsen er ny på vejen
Tak for alle jeres svar dejligt med opbakning
har med posten i dag fået brev socialrådgiveren
med en tid den 27 men hun skriver i hendes brev hun forventer jeg har kigget på det så vi havde noget at tale ud fra. men det må jeg så simpelthen tage med hende der
thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 14:42   #7
pemora
På vej til at lære K10
 
pemoras avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
pemora er ny på vejen
Hej Thomsen

Skemaet til ressourceprofilen er lavet en gang i 1990`erne af et managementfirma Deloitte Business Consulting og godkendt af socialministeret. Det er lavet på et tidspunkt hvor den politiske holdning var (og også er nu) at alle man overhovedet kunne få noget arbejde ud af, skulle ud på arbejdsmarkedet, uanset om der var plads til dem hos arbejdsgiverne eller ej. Det bærer metoden også præg af. På et tidspunkt var det endda sådan at man ikke kunne søge førtidspension som borger, det var ene og alene forvaltningens beslutning. For nogen der har muligheden og overskuddet til arbejdsmarkedet er det godt nok. Men når man nu står i en situation hvor ressourserrne ikke er til nutidens arbejdsmarked, så virker det netop som du selv skriver som en slags omvendt argumentation med hvordan man kommer tilbage til arbejde, hvilket virker bagvendt når man nu søger pension. Derfor bliver det jo også hårdt at skulle trækkes igennem det. På dette link kan du se mere om hvad det handler om: www.minarbejdsevne.dk. Ressourceprofilen er efter min mening udtryk for en ensporet tankegang, der mest har til formål at ensrette sagsbehandlingen og udøverne af faget til at presse flest mulig ud på arbejdsmarkedet. Det er iøvrigt socialforvaltningens forpligtelse at skrive det skema sammen med dig. Du kan efter min mening nøjes med at orientere dig i det, evt. suppleret med det link jeg skrev, så du kan forberede dig til næste møde. Jeg er enig i at ventetid er stressende, navnlig når man ikke ved hvad man egentlig venter på. Min råd i den forbindelse skal være, få en beskrivelse af hvad der sker med din sag og ikke mindst hvornår det sker. Så har du bedre muligheder for at rykke for svar hvis det bliver nødvenligtog så ved du havd du venter på.

Håber at alt ordner sig på bedste måde
pemora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 16:15   #8
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Smile

Kære Thomsen

Det er en ærlig sag, at du ikke kan overskue at lave ressourceprofilen sådan som din helbredssituation ser ud. Og det er også et stort arbejde at komme igennem.

Når din sagsbehandler kommer tilbage fra ferie fortæller du hende fuldstændig som du gør her, at det har du simpelthen ikke kræfter til selvom du gerne ville.
Så kan sagsbehandleren lave den sammen med dig. Hun spørger dig om det, som er relevant og så skrives det ind. Derefter får du den tilsendt så du i ro og mag kan gennemlæse selv eller få andre til det. Har du kommentarer til det skrevne så bliver det indføjet.
Ressourceprofilen er ifht. tidligere arbejdsevne mere dækkende og giver et bedre billede af personen forudsat, den er udførligt lavet.

Held og lykke med det!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er lidt lost simsen Spørgsmål ang fleksjob 6 24-02-2013 02:13
Ressourceprofil doggerbanke66 Alt det andet 4 15-03-2011 10:23
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
Jeg er lost Kaw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-12-2009 19:17
ressourceprofil lillesine Spørgsmål ang fleksjob 7 13-09-2009 09:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension